verbruik

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2007 22:08 #1157432 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic inderdaad
Bas, je bent handig genoeg en zeker een doorzetter gezien je gasproblemen. Tot maart wachten is inderdaad niet handig voor Hanneke.
Heb je toevallig een compressiemeter of kun je er 1 lenen, geeft een indicatie over de motor.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2007 22:16 #1157433 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jiggle test?
Die Jiggletest van Johan, dat geeft ook iets aan toch?
Algehele staat bekijken, was ook een vraagje, lukt me redelijk denk ik zo?Er zijn een paar dingetjes die je makkelijk kunt testen, wilde ik even doorlopen.
Uitlezen dianose, al is het maar uitleg hoe. 
Nee ik heb geen compressiemeter, misschien kan ik die nog lenen, maar ik denk het niet, best jammer.
Ik heb wel weer een klepsteltooltje (van Timen) maar weer geen plaatjes.Het is niet ondenkbaar dat na het vervangen van de gemeldde spullen de auto weer beter loopt, maar ik moet me nog even inlezen op backfires. Bij mij ploft ie ook, maar dan in de middendemper, lijkt me veder niet heel erg zorgelijk, misschien is er verwarring, kunnen we dat ook gelijk constateren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2007 22:26 #1157436 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De jiggletest
zegt niets over de afdichting van de kleppen alleen dat er compressieverlies is langs de zuigerveren wat weer te testen is met de compressiemeter door de meting de tweede keer te doen met iets olie op de zuiger. Hierdoor zal er minder verlies langs de zuigerveren zijn dus de compressie hoger.
Je kunt ook een simpele cylinderbalanstest doen, laat de motor op benzine draaien en trek 1 voor 1 de stekkers op de injectoren los, de toerenval moet per cylinder ongeveer hetzelfde zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2007 22:58 #1157442 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Compressiemeter...
Hi'Guys,
Zo'n compressiemeter...... Hebben we het dan over een speciale Volvo compressiemeter of over een universele compressiemeter? Anders heeft een vriend van mij deze misschien wel (hij werkt in de CV installatietechniek) en kan ik hem misschien wel ff lenen.
Hanneke

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2007 00:43 #1157456 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Sleuteldagen
Hallo Hanneke
Ik kan me niet voorstellen dat iemand die CV installatiewerk doet, voor dat werk een compressiemeter nodig heeft. Een compressiemeter wordt in het gat geschroefd, waar normaalgesproken de bougie zit. En aangezien er voor Volvo geen speciale bougies zijn, moet iedere compressiemeter passen.
De sleuteldag in maart is bij Carlo Schmidt in Gemert. Wanneer die precies is, is nog niet bekend.
Op sleuteldagen is iedereen welkom, die lid is van de Volvo 700 vereniging, of dat ter plekke wil worden.
Groetjes
Mathy

• Stefan Juffer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2009 15:53 #1255914 door Stefan Juffer
Beantwoord door Stefan Juffer in topic voor het eerst getankt met
voor het eerst getankt met mijn 740 gl op gas en kwam uit op 1 op 6.8. snelweg en stad.

• Stefan Juffer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2009 15:54 #1255915 door Stefan Juffer
Beantwoord door Stefan Juffer in topic pfff. heb je de handrem er
pfff. heb je de handrem er wel af??

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC