Avonturen met de 1986 745 RF-99-VF - 1988 744 ST-13-GF - 1989 744 XD-10-XH
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2023 16:43 #1474204
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic Fraai!
Mooi werk idd en velgen staan hem goed.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
28-12-2023 00:37 #1474207
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Supergaaf
Fijn als ze weer rijden en betrouwbaar zijn!! Ik begrijp je punt over de zuigers, maar daar geeft hij geen krimp door en rijdt er prima mee. Als je hem nu uit elkaar zou halen ziet het er waarschijnlijk al weer anders op de ene schone cilinder.
Top gedaan!
Top gedaan!
- Jasper de Kat Angelino
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2024 21:13 - 23-03-2025 22:30 #1474741
door Jasper de Kat Angelino
Beantwoord door Jasper de Kat Angelino in topic Update maart 2024 van de RF-99-VF
Roesthersteloperatie van de voetruimte/hoofdchassisbalk/kriksteun linksvoor
Het begon zo:
Kwam hierop uit:
Het vele APK-laswerk wat over elkaar heen liep had de hoofbalk geen goed gedaan. Niets meer mee te beginnen dus alles eruit en opnieuw beginnen. Samen met een goede Volvo-vriend (mét zetbank) van 2 mm dikke plaat een nieuwe balk gemaakt:
Nieuwe balk erin gelast:
Kriksteun gereconstrueerd:
En weer een vloer erin:
In de tussentijd het beige slagschip ook nog voorzien van de verplichte koplampwissertjes, natuurlijk:
Momenteel bezig met de rechterkant, die is niet zo slecht (gelukkig maar...)
Het begon zo:
Kwam hierop uit:
Het vele APK-laswerk wat over elkaar heen liep had de hoofbalk geen goed gedaan. Niets meer mee te beginnen dus alles eruit en opnieuw beginnen. Samen met een goede Volvo-vriend (mét zetbank) van 2 mm dikke plaat een nieuwe balk gemaakt:
Nieuwe balk erin gelast:
Kriksteun gereconstrueerd:
En weer een vloer erin:
In de tussentijd het beige slagschip ook nog voorzien van de verplichte koplampwissertjes, natuurlijk:
Momenteel bezig met de rechterkant, die is niet zo slecht (gelukkig maar...)
Laatst bewerkt 23-03-2025 22:30 door Jasper de Kat Angelino. Reden: Foto's weer zichtbaar gemaakt :)
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2024 19:23 #1474748
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic mooi
werk!
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
18-03-2024 21:07 #1474750
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Hulde!
Mijn complimenten, Jasper! Bewonder jouw motivatie. Menigeen had ’de pijp aan Maarten gegeven’. Waar - gelet op de verregaande staat van ontbinding - niemand raar van had opgekeken. Behalve jij. Hulde!
Adriaan
Adriaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-03-2024 12:43 #1474752
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goed bezig!
toppie
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-03-2024 11:33 #1474807
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Mooi stuk werk
Hier is bewezen dat een Volvo nooit naar de sloop hoeft wanneer je niet tegen het werk opziet. Heel herkenbaar, allemaal.
Goed werk!
Jur
Goed werk!
Jur
- Jasper de Kat Angelino
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-09-2024 22:20 - 23-03-2025 22:32 #1475901
Beantwoord door Jasper de Kat Angelino in topic Hier weer een update!
Veel te lang geleden alweer...
Met mijn eerste liefde gaat 't nog steeds goed. Heel erg goed zelfs, en na het inbouwen van een originele cruise control is het nu een nog fijnere reisauto. Foto's hierboven en hieronder zijn genomen tijdens de voorjaarsrit afgelopen juni in Zeeland, was gezellig!
Onderstaande foto is tijdens een tussenstop van het oldtimer event van Lienden, mei dit jaar. Ook leuk, en toch wel een beetje de Amerikaanse evenknie met z'n even steile achterruit; de witte Chevrolet Celebrity.
De 89'er Blackline heeft het, op een paar "kinderziektes" zoals waterlekkage bij het schutbord en een gare dynamo na, weer goed gedaan de laatste tijd. Fijne auto(maat).
Dan weer de herstelwerkzaamheden aan mijn (aan het eind van de rit hopelijk niet mee zo gare) 740 station; heeft even een paar manden op een laag pitje gestaan maar ik ben weer op gang. Kriksteunen LA en RA aangepakt, héél slecht APK laswerk ongedaan gemaakt en dus net zoals bij de Blackline complete kriksteunen en delen binnendorpel van een sloper er terug ingelast. Best veel werk dus dit was een flinke drempel van dit project.
Hierboven de "nieuwe" delen ingelast en in de zink gezet.
Nieuw gemaakte buitendorpels, onderste rand met puntlasapparaat gedaan. Ik kan gelukkig zo'n apparaat lenen van een goede mede Volvo-gek
Nieuw stukkie wielkastrand in de kleurlak en 2K blanke lak gezet. Ben nu bezig om alle naden af te werken, deel van de dorpel kan dan weer zwart gespoten worden.
Beetje vervolg-laswerk, remmerij, uitlaat en nog wat ander achterstallig onderhoud staat nog op de planning, maar mijn bedoeling is toch wel om 'm dit jaar nog "af" te krijgen. Af tussen haakjes want écht af zal wel wat langer duren schat ik zo hehe
Zo. Dat was het weer.
Met mijn eerste liefde gaat 't nog steeds goed. Heel erg goed zelfs, en na het inbouwen van een originele cruise control is het nu een nog fijnere reisauto. Foto's hierboven en hieronder zijn genomen tijdens de voorjaarsrit afgelopen juni in Zeeland, was gezellig!
Onderstaande foto is tijdens een tussenstop van het oldtimer event van Lienden, mei dit jaar. Ook leuk, en toch wel een beetje de Amerikaanse evenknie met z'n even steile achterruit; de witte Chevrolet Celebrity.
De 89'er Blackline heeft het, op een paar "kinderziektes" zoals waterlekkage bij het schutbord en een gare dynamo na, weer goed gedaan de laatste tijd. Fijne auto(maat).
Dan weer de herstelwerkzaamheden aan mijn (aan het eind van de rit hopelijk niet mee zo gare) 740 station; heeft even een paar manden op een laag pitje gestaan maar ik ben weer op gang. Kriksteunen LA en RA aangepakt, héél slecht APK laswerk ongedaan gemaakt en dus net zoals bij de Blackline complete kriksteunen en delen binnendorpel van een sloper er terug ingelast. Best veel werk dus dit was een flinke drempel van dit project.
Hierboven de "nieuwe" delen ingelast en in de zink gezet.
Nieuw gemaakte buitendorpels, onderste rand met puntlasapparaat gedaan. Ik kan gelukkig zo'n apparaat lenen van een goede mede Volvo-gek

Nieuw stukkie wielkastrand in de kleurlak en 2K blanke lak gezet. Ben nu bezig om alle naden af te werken, deel van de dorpel kan dan weer zwart gespoten worden.
Beetje vervolg-laswerk, remmerij, uitlaat en nog wat ander achterstallig onderhoud staat nog op de planning, maar mijn bedoeling is toch wel om 'm dit jaar nog "af" te krijgen. Af tussen haakjes want écht af zal wel wat langer duren schat ik zo hehe
Zo. Dat was het weer.
Laatst bewerkt 23-03-2025 22:32 door Jasper de Kat Angelino. Reden: Foto's weer zichtbaar gemaakt :)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-10-2024 17:27 #1475959
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic topper
leuk! goed bezig. U heeft talent

- Jasper de Kat Angelino
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-03-2025 23:01 - 23-03-2025 23:05 #1476643
Daar is ie weer! Meer foto's van dit grote beige slagschip volgen nog, maar na precies 2 jaar opknapwerk is de RF-99-VF weer terug op de weg!
Wat is er allemaal aan gedaan:
- Bodemrestauratie (daar was ie ook wel aan toe)
- Nieuw uitlaatsysteem van voor tot achter
- Complete opfrissing van de wielophanging (ook geen overbodige luxe na 350K km)
- Interieur opnieuw opgebouwd (terug naar de originele kleur, dus vele delen lekker broos beige kunststof zijn door mijn handen gegaan)
- Groot onderhoud inclusief alle
- Alle koel- en brandstofslangen, slangklemmen, etc.
- Motorkabelboom gerepareerd en allerhande andere zaken in de motorruimte aangepakt
- Multi-X velgen op een set verse Vredestein zomerbanden (erg blij mee)
- Lak gekleid en gepolijst (viel toch best wel weer wat van te maken)
... en nog heel veel meer.
Allemaal met de intentie om nog heel lang van deze auto te gaan genieten, toen ik 'm vond was deze in de herfst (of eigenlijk al de winter) van zijn carrière gekomen.
Nu eerst lekker rijden en de kleine "kinderziektes" oplossen
Beantwoord door Jasper de Kat Angelino in topic Avonturen met de 1986 745 RF-99-VF - 1988 744 ST-13-GF - 1989 744 XD-10-XH
Daar is ie weer! Meer foto's van dit grote beige slagschip volgen nog, maar na precies 2 jaar opknapwerk is de RF-99-VF weer terug op de weg!
Wat is er allemaal aan gedaan:
- Bodemrestauratie (daar was ie ook wel aan toe)
- Nieuw uitlaatsysteem van voor tot achter
- Complete opfrissing van de wielophanging (ook geen overbodige luxe na 350K km)
- Interieur opnieuw opgebouwd (terug naar de originele kleur, dus vele delen lekker broos beige kunststof zijn door mijn handen gegaan)
- Groot onderhoud inclusief alle
- Alle koel- en brandstofslangen, slangklemmen, etc.
- Motorkabelboom gerepareerd en allerhande andere zaken in de motorruimte aangepakt
- Multi-X velgen op een set verse Vredestein zomerbanden (erg blij mee)
- Lak gekleid en gepolijst (viel toch best wel weer wat van te maken)
... en nog heel veel meer.
Allemaal met de intentie om nog heel lang van deze auto te gaan genieten, toen ik 'm vond was deze in de herfst (of eigenlijk al de winter) van zijn carrière gekomen.
Nu eerst lekker rijden en de kleine "kinderziektes" oplossen
Laatst bewerkt 23-03-2025 23:05 door Jasper de Kat Angelino.
Moderators: Jerry Stam