Uitlaat los

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2022 02:17 #1469955 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Uiitlaatafdichtinspasta
Dit spul heb ik jaren geleden al bij het chemisch afval gezet. Hetr wordt hard en dondert er na verloop van tijd soms uit. Ik heb ontdekt dat silicom blue kit een uitstekend middel is om uitlaten te monteren. Ze verklaarden mij bij mijn garage waar ik grote klussen zelf doe, voor gek. Maar toen ze zagen hoe snel ik de uitlaten los kon halen, het spul blijft flexibel, wisten ze niet hoe gauw ze het zelf moesten gaan gebruiken. De kit is hittebestendig tot 200 graden C. Het is ook bruikbaar als vloeibare pakking en dicht perfect af. Wordt onder meer gebruikt bij stoommachines.

Hetzelfde geldt voor bead seal. Met name alu velgen willen wel eens langs de hiel van de band gaan lekken. Bead seal (Tiptop) dicht perfect af en blijft flexibel. Tegenwoordig staat er in de garage een fles bij het bandenmontageapparaat.

Een bandenboer vertelde mij ooit dat het zonder ook gaat. Maar wanneer ik mijn banden eens in de twee maanden op spanning moet zetten is dat veel.

En zo zijn eer meer trucs. Ik vind het verbazend dat met name in het autovak mensen zichzelf blijven herhalen in plaats van zich innovatief op te stellen. Maar ieder zijn meug.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2022 13:43 #1469959 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schuifverbinding / flens
<blockquote>
Maar bij mij zit het kennelijk los tussen katalysator en middendemper.
Zit daar ook zo'n flens?
</blockquote>

Alleen de eerste pijp vanaf de motor/turbo zit met een flensverbinding vast aan de katalysator (rode cirkel). Na de katalysator zijn het allemaal schuifverbindingen. Als de garage zegt dat het probleem tussen katalysator en eerste demper zit, dan is dat dus een schuifverbinding (de gele cirkel).

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2022 16:15 #1469964 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Hittebestendig tot 200 graden
Hittebestendig tot 200 graden is leuk speelgoed voor het monteren van een einddempertje. Rond je katalysator mag je rekenen op het dubbele bij een langere snelwegrit. Hoef je niet eens foute verbranding, een turbo of een sportieve rijstijl voor te hebben.
Oftewel: voor montage van de flens van de vlampijp (die heet echt neit voor niets zo!) is het ongeschikt.
Uitlaatpasta is inderdaad neit lekker houdbaar. Net als remolie hoef je er niet op te rekenen dat een open potje na twee jaar nog bruikbaar is. Tubes blijven iets langer houdbaar dan blikjes.
Als het uit een gemonteerde uitlaat valt heb je lopen knoeien en is het spul niet goed gemonteerd. Mijn ervaring is overigens dat veel monteurs erg goed zijn in het niet goed monteren van uitlaten...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2022 21:08 #1469971 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schuifverbinding
Klopt, volgens mij is het een gewone schuifverbinding, zoals in de gele cirkel op het plaatje. Als ik onder de auto kijk zie ik er niets bijzonders aan en ik hoor het ook niet aan de uitlaat, maar volgens de gagare zit het daar los. En is het raadzaam dat vast te zetten met een tussenstukje of mof. Zonder flens, dus dan zal het niet al te ingewikkeld zijn. Hoop ik.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2022 15:24 #1470006 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Terug geweest bij de garage
Terug geweest bij de garage en ze hebben het vastgezet. Het lijkt erop dat er een klem zit op het punt dat de katalysator aansluit op de middendemper en dat die klem niet goed meer was. Kosten 70 euro.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2022 16:35 #1470019 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pfff….
€70,- voor een klemmetje van 5 euro en 5 minuten werk…..
Denk tijd voor een andere garage…..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2022 09:09 #1470026 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Haha. Tja, deze garage zit
Haha. Tja, deze garage zit bij mijn werk. Ik heb er ook eentje bij mijn huis die een stuk goedkoper is, maar dan moet ik er weer vrij voor nemen...

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2022 14:39 #1470032 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Vijf minuten werk vind ik
Vijf minuten werk vind ik optimistisch. Je moet onder de auto zijn, en de brug oprijden, bedienen en afrijden is ook werkplaatstijd. Het is ook al geen pasklare oplossing die je er zo onder schroeft, dus een beetje pasmaken was waarschijnlijk nodig. Misschien had een half uur werkplaatstarief gepast ipv een uur...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2022 16:31 #1470034 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Haha….
Ik heb m’n uitlaat vervangen vanaf de kat, gewoon op straat met 2 oprijblokken van een camper onder de achterwielen, in 1 uur tijd…..
Voor 1 klem vind ik het gewoon afzetterij…..

Een beetje garage had die klem er gelijk onder geschroefd bij het constateren….. dat heet service.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2022 20:37 #1470037 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic DHZ
Hallo Ferry

Als ik thuis koffie drink is de koffie ook goedkoper dan wanneer ik dat op een terras doe.

groetjes

Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC