Uitlaat los
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2022 15:31 #1111106
door V700 register
Uitlaat los is gemaakt door V700 register
Vraagje. Vorige week mijn oliewissel gedaan. De garage merkte op dat de uitlaat los zit.
Volgens hen zit het los tussen de middendemper en de katalysator. Maar ik heb nergens last van en ik hoor ook geen vreemd geluid. De uitlaat zit er keurig recht onder als ik onder de auto kijk.
Kan natuurlijk zijn dat er een bevestigingsbeugel los zit of een bevestigingsrubber of zo. Is dit iets waar ik actie op moet nemen door de uitlaat weer vast te laten zetten?
Volgens hen zit het los tussen de middendemper en de katalysator. Maar ik heb nergens last van en ik hoor ook geen vreemd geluid. De uitlaat zit er keurig recht onder als ik onder de auto kijk.
Kan natuurlijk zijn dat er een bevestigingsbeugel los zit of een bevestigingsrubber of zo. Is dit iets waar ik actie op moet nemen door de uitlaat weer vast te laten zetten?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinier Verbeek
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
16-02-2022 17:12 #1469900
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic zou het zeker doen
Ze worden best wel belast die uitlaten, de motor kantelt op zijn rubbers, de auto waar de uitlaat aan vast zit kantelt als het goed is niet. Het geheel boinkt onafhankelijk door kuilen en over de woeptieloeps. Dus dat ie in rust recht hangt zegt niet zo veel.
Je schrijft dat je er geen last van hebt, maar de garage heeft het als een soort van service tegen je gezegd.
Je hebt nergens last van en je hoort niks, maar van als ie schuin door de bodem naar binnen kijkt, hoor je het wel en wordt het toch lastig.
Als ie er op de snelweg gewoon netjes recht onder uitvalt hebben de mensen achter je er alleen maar last van. De de buren horen dan wel een vreemd geluid als je thuiskomt.
Je schrijft dat je er geen last van hebt, maar de garage heeft het als een soort van service tegen je gezegd.
Je hebt nergens last van en je hoort niks, maar van als ie schuin door de bodem naar binnen kijkt, hoor je het wel en wordt het toch lastig.
Als ie er op de snelweg gewoon netjes recht onder uitvalt hebben de mensen achter je er alleen maar last van. De de buren horen dan wel een vreemd geluid als je thuiskomt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2022 17:40 #1469902
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat is wel een goed punt, ja.
Dat is wel een goed punt, ja. Ik zal wel even langs de garage gaan en vragen hoe ze die weer vast kunnen zetten.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2022 13:35 #1469913
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Kent de garage de 940 goed
Kent de garage de 940 goed genoeg?
Er is namelijk ook een kans dat ze een steun aan de uitlaatbuis hebben opgemerkt waar geen rubber aan hangt, maar helemaal nooit hebben gekeken of de auto wel een beugel heeft die bij die steun hoort...
Dat is een foutje in een grote serie aftermarket uitlaten.
Er is namelijk ook een kans dat ze een steun aan de uitlaatbuis hebben opgemerkt waar geen rubber aan hangt, maar helemaal nooit hebben gekeken of de auto wel een beugel heeft die bij die steun hoort...
Dat is een foutje in een grote serie aftermarket uitlaten.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2022 13:37 #1469914
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Maar: de uitlaat zit aan de
Maar: de uitlaat zit aan de katalystaor met een driehoekige klem. Die is vaak, na jaren, dun geworden van de roest. Als dat hier ook eht probleem is, dan hebben estate service en bijvoorbeeld Timen daar een drievoudige beugel voor die je in plaats ervan kunt monteren. Koop in dat geval wel ook een nieuwe afdichtring, anders krijg je het met geen mogelijkheid lekvrij.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2022 14:31 #1469915
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tussenstukje
Ik heb weer contact opgenomen met de garage. Zij zeggen dat ze de uitlaat weer vast kunnen zetten met een tussenstukje of een mof. Kosten tussen de 75 en de 100 euro. Ik ga dat maar (laten) doen dan, want zelf heb ik hier geen kaas van gegeten...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2022 16:13 #1469919
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dan denk ik dat het inderdaad
Dan denk ik dat het inderdaad die driehoekige flens is waar ze met een flexibel stuk willen repareren. Er zit zo'n flens op de pijp vanaf de motor (vlampijp) en op de ingang van de katalysator. Beide flenzen worden gemonteerd voordat vlampijp en katalysator worden afgelast en kun je dus niet achteraf vervangen zonder losslijpen en opnieuw lassen.
Gelukkig kan zo'n flens worden vervangen door een driedelige reparatieflens. Je hebt er één of twee nodig, afhankelijk van hoever de originele flenzen zijn doorgerot.
Vervangen stelt niet veel voor. Je hoeft niets in te korten of te lassen en de hele boel zit weer vast zoals origineel. Ik rijd er zelf al jaren mee rond.
Ik zou dit aan je garage laten zien als je het zelf niet zit zitten.
Gelukkig kan zo'n flens worden vervangen door een driedelige reparatieflens. Je hebt er één of twee nodig, afhankelijk van hoever de originele flenzen zijn doorgerot.
Vervangen stelt niet veel voor. Je hoeft niets in te korten of te lassen en de hele boel zit weer vast zoals origineel. Ik rijd er zelf al jaren mee rond.
Ik zou dit aan je garage laten zien als je het zelf niet zit zitten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2022 16:53 #1469920
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Flens
OK, dank. Maar bij mij zit het kennelijk los tussen katalysator en middendemper.
Zit daar ook zo'n flens?
Zit daar ook zo'n flens?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2022 18:40 #1469921
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Die twee zitten dus juist met
Die twee zitten dus juist met zo'n flens aan elkaar. Is een heel bekend probleem.
Zoals gezegd: ik zou de afdichtring tussen de flenzen ook vernieuwen: kost niet veel en maakt het klusje eenvoudiger. Deze dus, of de turbo-versie: www.estateservices.nl/uitlaat-en-inlaat/...40-voorpijp-kat.html
Die ring is meestal namelijk ook ingerot, en dan heb je een boel uitlaatpasta nodig om het lekvrij te krijgen. Met een nieuwe volstaat een dun laagje al wel.
Overigens vind ik 75-100 euro niet heel raar: dat is ongeveer een uurtje werkplaatstarief van een dealer.
Zoals gezegd: ik zou de afdichtring tussen de flenzen ook vernieuwen: kost niet veel en maakt het klusje eenvoudiger. Deze dus, of de turbo-versie: www.estateservices.nl/uitlaat-en-inlaat/...40-voorpijp-kat.html
Die ring is meestal namelijk ook ingerot, en dan heb je een boel uitlaatpasta nodig om het lekvrij te krijgen. Met een nieuwe volstaat een dun laagje al wel.
Overigens vind ik 75-100 euro niet heel raar: dat is ongeveer een uurtje werkplaatstarief van een dealer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2022 19:00 #1469923
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic OK, bedankt voor de info. Ik
OK, bedankt voor de info. Ik hoop dat ze eruit komen bij de garage en anders zal ik ze naar dit forum verwijzen. Voor mij is het abakadabra eerlijk gezegd. Een flens en een mof... denk ik weer aan andere zaken
Moderators: Jerry Stam