Motor valt uit 945 lpg bij linkerbocht heuvel op (update)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2022 08:10 #1111057
door V700 register
Motor valt uit 945 lpg bij linkerbocht heuvel op (update) is gemaakt door V700 register
Hoi allemaal,
Toch een gek probleem mijn 97 945 lpg,
Na dat de wagen is opgewarmd en op lpg loopt stop de motor bij talud oprijden en bocht naar links.
Na stilstaan en even onder de motorkap gegeven start de moter weer.
Het labda lampje was uit en is nu aan. Zo even resetten (ben nog onderweg naar huis)
Iemand een idee waar te zoeken?
Update:
Wel gek dat dit bij helvel op en een boict gebeurt.
Dit zou duiden op een slecht contacht of kabel breuk oid.
Bij onderzoek bij de zekeringrelais plaat, bleek dat het grote groen relais rechts los zat en daarnaast een beetje scheef.
Relais weer goed in hun zitting geplaatst en tot nu toe niet meer voorgekomen.
Hopelijk lost dit het voldoende op. (net 10 km gereden)
Toch een gek probleem mijn 97 945 lpg,
Na dat de wagen is opgewarmd en op lpg loopt stop de motor bij talud oprijden en bocht naar links.
Na stilstaan en even onder de motorkap gegeven start de moter weer.
Het labda lampje was uit en is nu aan. Zo even resetten (ben nog onderweg naar huis)
Iemand een idee waar te zoeken?
Update:
Wel gek dat dit bij helvel op en een boict gebeurt.
Dit zou duiden op een slecht contacht of kabel breuk oid.
Bij onderzoek bij de zekeringrelais plaat, bleek dat het grote groen relais rechts los zat en daarnaast een beetje scheef.
Relais weer goed in hun zitting geplaatst en tot nu toe niet meer voorgekomen.
Hopelijk lost dit het voldoende op. (net 10 km gereden)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2022 22:43 #1469444
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic ander
Ander relaisvoetje plaatsen. Inspuiten met contactspray. Dat wordt waarschijnlijk de sloop.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-06-2022 08:00 #1471056
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Update 2:
Update 2:
Begin van het jaar viel af en toe de motor uit, Gelukkig kon ik elke keer netjes stoppen en even onder de motorkap kijken. Dit gebeurde zo 1 a 2 keer in de maand en meestal met een lokale rit.
Wat blijkt: de motor wil weer starten als je aan het vliegwiel sensor kabeltje gezeten hebt. Deze kabel is beschadigd (buitenmantel gebroken en afscherming ligt ook open).
Na wat tips hier, heb ik de sensor vervangen door een nieuwe. lambda lamp gereset. Met draaiende motor aan de sensor kabels gemorreld en de motor viel niet uit. Mooi, gefixed dus.
Helaas, na een korte lokale rit viel de motor weer 2 x uit. De stekker van de kabelboom e en sensor goed bekeken, schoon gemaakt en probleem opgelost.
Helaas, 2 dagen later ( gisteren) na oprijden snelweg bij laren enkele km later weer de motor uit en kon net uitrijden op de vluchtstrook (pff). Na morrelen start de motor weer. Achter mij ondertussen een anwb man gestopt en had de weg laten afkruizen, Na kort gesprek over de 'tijdelijke 'fix de anwbman bedankt en mijn reis voortgezet zonder problemen. (niet zo tof)
Dus, uitgaande dat de sensor ok is (nieuw) , ligt het dus de bekabeling naar deze sensor toe.
Of een breukje oid, Kan je deze stekkers los kopen? of een stukje kabel vervangen?
De conclussie is wel dat het iig in dit gebied gezocht moet worden.
Begin van het jaar viel af en toe de motor uit, Gelukkig kon ik elke keer netjes stoppen en even onder de motorkap kijken. Dit gebeurde zo 1 a 2 keer in de maand en meestal met een lokale rit.
Wat blijkt: de motor wil weer starten als je aan het vliegwiel sensor kabeltje gezeten hebt. Deze kabel is beschadigd (buitenmantel gebroken en afscherming ligt ook open).
Na wat tips hier, heb ik de sensor vervangen door een nieuwe. lambda lamp gereset. Met draaiende motor aan de sensor kabels gemorreld en de motor viel niet uit. Mooi, gefixed dus.
Helaas, na een korte lokale rit viel de motor weer 2 x uit. De stekker van de kabelboom e en sensor goed bekeken, schoon gemaakt en probleem opgelost.
Helaas, 2 dagen later ( gisteren) na oprijden snelweg bij laren enkele km later weer de motor uit en kon net uitrijden op de vluchtstrook (pff). Na morrelen start de motor weer. Achter mij ondertussen een anwb man gestopt en had de weg laten afkruizen, Na kort gesprek over de 'tijdelijke 'fix de anwbman bedankt en mijn reis voortgezet zonder problemen. (niet zo tof)
Dus, uitgaande dat de sensor ok is (nieuw) , ligt het dus de bekabeling naar deze sensor toe.
Of een breukje oid, Kan je deze stekkers los kopen? of een stukje kabel vervangen?
De conclussie is wel dat het iig in dit gebied gezocht moet worden.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
27-06-2022 09:15 #1471057
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Je schrijft "lambda lamp
Je schrijft "lambda lamp gereset", je krijgt dus een foutcode.
Heb je deze al eens uitgelezen? en zo ja, welke melding krijg je?
Heb je deze al eens uitgelezen? en zo ja, welke melding krijg je?
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-06-2022 11:56 #1471058
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Brandstofpomprelais
Heb je het brandstofpomprelais al vervangen? Aangezien het brandstofrelais een behoorlijke stroom moet schakelen, gaan deze geen autoleven mee. Vroeg of laat gaan ze haperen met precies dezelfde symptomen als die jij beschrijft. Dus ook afslaan om even later weer gewoon weer te werken. In die tijd heb jij aan de BDP sensorkabel lopen rommelen met het idee het probleem daarmee te hebben opgelost. Al is een beschadigde buitenmantel natuurlijk ook wel een goede reden om die sowieso te vervangen.
Je schrijft dat je met draaiende motor aan de kabel hebt gemorreld en dat de motor toen bleef draaien. Maar eigenlijk zegt dat niets, want dat doet elke baksteen. Heb je omgekeerd ook de motor kunnen laten afslaan door aan de beschadigde kabel te morrelen?
Andere vraag, als de motor afslaat en je nog uitrolt, wijst de toerenteller dan nog toeren aan of is die naar 0 teruggevallen? Als je nog toeren afleest, dan krijgt de bobine nog een onsteeksignaal en is de BDP sensor zeker nog in orde. Als je uitrolt en overschakelt naar benzine, pakt de motor dan weer op?
Je schrijft dat je met draaiende motor aan de kabel hebt gemorreld en dat de motor toen bleef draaien. Maar eigenlijk zegt dat niets, want dat doet elke baksteen. Heb je omgekeerd ook de motor kunnen laten afslaan door aan de beschadigde kabel te morrelen?
Andere vraag, als de motor afslaat en je nog uitrolt, wijst de toerenteller dan nog toeren aan of is die naar 0 teruggevallen? Als je nog toeren afleest, dan krijgt de bobine nog een onsteeksignaal en is de BDP sensor zeker nog in orde. Als je uitrolt en overschakelt naar benzine, pakt de motor dan weer op?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-06-2022 18:42 #1471060
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een spare brandstof relais
Een spare brandstof relais heb ik hier en deze heb ik ook opengemaakt om de print en solderingen te controleren. Dit zit er goed uit. Tot nu toe gaat de motor niet aan totdat je in de buurt van de bdp sensor stekker gerommeld hebt. Moment dat de motor stopt is er geen toerenteller uitslag meer. Overschakelen naar benzine verandert niets, ze ziet wel het benzine aan ledje branden. De odb tester lag klaar om af te solderen. Zo ziet de bdp sensor die er uit kwam er uit. Het witte plakband had ik al een eerdere keer er op geplakt.
- Marcel Blauw
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2022 01:17 #1471061
door Marcel Blauw
Beantwoord door Marcel Blauw in topic Zoiets heb ik ook gehad
en het bleek een los kabeltje bij de pluspool van de accu te zijn.
De kans dat het bij jou hetzelfde probleem is, is gering, maar wie weet.
De kans dat het bij jou hetzelfde probleem is, is gering, maar wie weet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2022 09:49 #1471064
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vanavond verder onderzoeken,
Vanavond verder onderzoeken, ben benieuwd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2022 18:09 #1471065
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Radio ontstoorrelais
Als de toerenteller naar nul valt, dan heeft overschakelen naar benzine geen zin, maar dat had je al gemerkt. Behalve het benzinepomprelais zit er nog een relais in dat cruciaal is voor zowel de inspuiting als de ontsteking. Dit relais stuurt de voeding van de accu direct naar de ontsteking/injectie, in plaats van via het contactslot. Het relais wordt wel aangestuurd vanuit het contactslot. Op deze manier blijven de electrische pulsen uit de buurt van de radio, daarom heet dit relais voluit het "radio interference suppression relais". Je vindt dit relais in de buurt van het voorraadvaatje van de stuurbekrachtiging.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-06-2022 15:21 #1471076
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Oude onderdelen eerst vervangen door nieuwe
Je kunt blijven zoeken, Met zo n gare kabel.
Brandstof relais, Ontstoringsrelais, bdp kabel.
Overigens is volgorde van aansturing bij een lpt:
1 Contactslot 2brandstofcomputer en relais 3 onststoringsrelais 4 ontsteking en injectors.
Brandstof relais, Ontstoringsrelais, bdp kabel.
Overigens is volgorde van aansturing bij een lpt:
1 Contactslot 2brandstofcomputer en relais 3 onststoringsrelais 4 ontsteking en injectors.
Moderators: Jerry Stam