Stekker bij snelheidssensor
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2021 23:40 #1467364
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic ff afmake
Een oude stekker monteren door de bedrading aan de stekker vast te solderen aan de bestaande bedrading is een goede oplossing die ik al jaren gebruik wanneer ik niet de beschikking heb over een nieuwe stekker. De draadjes verbinden met een 'PTT lasje', doorsolderen, en de las voorzien van een goede krimpkous met inwendige lijmlaag van vijf tot tien centimeter lang is een oplossing waarmee je jarenlang uit de voeten kunt. Het soldeertin wordt namelijk door chemisch agressief wegvuil (strooizout bijv.) aangetast en dan heb je vrij snel het probleem in andere vorm weer terug.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2021 23:51 #1467365
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Ja
Inderdaad wel krimpkous.
Had echter niet de versie met lijm erin. Kende ik ook niet.
Maar om de krimpkous nog zelfvulkaniserend rubbertape gewikkeld.
Dat vind ik dan weer superspul. Ik ga het zien of het de auto overleefd of andersom.
De Elbert Bos oplossing is in ieder geval ook stekker met een twee aderig draadje eraan trouwens.
Heb je hetzelfde in handen als een "oude" stekker met daaraan nog een stukje draad alleen nieuw, verder geen verschil.
Weet niet of het te doen is in een nieuwe lege stekker de draden aan te sluiten.
Prutsklusje lijkt me.
Had echter niet de versie met lijm erin. Kende ik ook niet.
Maar om de krimpkous nog zelfvulkaniserend rubbertape gewikkeld.
Dat vind ik dan weer superspul. Ik ga het zien of het de auto overleefd of andersom.
De Elbert Bos oplossing is in ieder geval ook stekker met een twee aderig draadje eraan trouwens.
Heb je hetzelfde in handen als een "oude" stekker met daaraan nog een stukje draad alleen nieuw, verder geen verschil.
Weet niet of het te doen is in een nieuwe lege stekker de draden aan te sluiten.
Prutsklusje lijkt me.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2021 00:10 #1467368
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Prutsklusje
Het prutsklusje valt wel mee. Tenzij je een prutser bent.
)))
Ik heb bij Rick Donkers een stekker voor de gasklepschakelaar gehaald en draad er aan gesoldeerd omdat ik meer vertrouw op de waarde die de universeelmeter geeft dan op mijn oren wanneer ik in een lawaaiige omgeving (werkplaats) op het klikje af moet gaan bij het afstellen.
De versie met lijm er in is in de betere elektronikazaken en autoelektriciteitszaken verkrijgbaar. Ik heb een dergelijke krimpkous besteld bij RS-components.nl
Ik heb bij Rick Donkers een stekker voor de gasklepschakelaar gehaald en draad er aan gesoldeerd omdat ik meer vertrouw op de waarde die de universeelmeter geeft dan op mijn oren wanneer ik in een lawaaiige omgeving (werkplaats) op het klikje af moet gaan bij het afstellen.
De versie met lijm er in is in de betere elektronikazaken en autoelektriciteitszaken verkrijgbaar. Ik heb een dergelijke krimpkous besteld bij RS-components.nl
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2021 00:24 #1467370
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Nou
Ik ben wel een prutser en vind als prutser sommige klusjes desondanks toch te prutserig. 
En ik duik eerst in mijn berg onderdelen en benodigdheden om te zien of het daarmee te fixen is alvorens ik iets ervoor ga bestellen.
Jan Gajentaan heeft vast genoeg aanknopingspunten om de klus te klaren.
Wat mij bij die stekker wel opviel was dat er aan de zijde waar de draadjes erin gaan er toch ook wel vuil en vocht in kan komen. Bij mijn eigengemaakte kabelreparatiesetje heb ik de overgang van stekker naar draad ook met die vulkaniserende tape omwikkeld.
En ik duik eerst in mijn berg onderdelen en benodigdheden om te zien of het daarmee te fixen is alvorens ik iets ervoor ga bestellen.
Jan Gajentaan heeft vast genoeg aanknopingspunten om de klus te klaren.
Wat mij bij die stekker wel opviel was dat er aan de zijde waar de draadjes erin gaan er toch ook wel vuil en vocht in kan komen. Bij mijn eigengemaakte kabelreparatiesetje heb ik de overgang van stekker naar draad ook met die vulkaniserende tape omwikkeld.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2021 08:34 #1467378
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt helemaal, het draadje
Klopt helemaal, het draadje moest gesoldeerd worden met zo'n kousje. En mijn garage had dat ook keurig gedaan. Maar bij het aansluiten kennelijk die stekker stuk gedrukt. En dachten toen dat de sensor het probleem was.... Dus ik een tweede sensor kopen en pas bij het installeren daarvan kwamen ze erachter dat het stekkertje het probleem was... Dus ik heb nu een snelheidssensor over, haha. Op een geimproviseerde wijze werkt het wel momenteel, maar als ik ergens goedkoop zo'n stekkertje zie koop ik hem alvast, denk ik. Misschien op de sloop inderdaad.
In ieder geval bedankt voor de tips...
In ieder geval bedankt voor de tips...
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2021 06:56 #1467400
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Elbert Bos
Mail Elbert bos anders alsnog even. Waarschijnlijk kan hij je zo aan de juiste connector helpen voor een schappelijk prijsje.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2021 13:02 #1467408
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het voordeel van de Elbert
Het voordeel van de Elbert Bos oplossing is dat je de soldeerverbinding in de auto kan maken. De kabel die Elbert levert is daar lang genoeg voor.
Mocht je, zoals ik, beschikken over een kofferbak zonder extra ontluchtingsgaten (lees: rotte plekken) dan blijf je als het goed is gevrijwaard van problemen met de soldeerverbinding.
Mocht je, zoals ik, beschikken over een kofferbak zonder extra ontluchtingsgaten (lees: rotte plekken) dan blijf je als het goed is gevrijwaard van problemen met de soldeerverbinding.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-06-2021 08:55 #1467421
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mailen
Ik zal Elbert mailen zodra hij weer uitvalt, wat waarschijnlijk over niet al te lange tijd het geval zal zijn. Er zal dus weer gesoldeerd moeten worden... terwijl het kabeltje dat erin zit helemaal nieuw is, alleen het stekkertje is kennelijk kapot gedrukt bij het aansluiten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-06-2021 08:58 #1467422
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic p.s.
P.s. tenzij je dat kabeltje makkelijk in en uit dat stekkertje kunt pluggen... dan heb ik eigenlijk helemaal niet het kabeltje nodig, maar alleen het stekkertje en is het ook makkelijker te doen.
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-06-2021 10:43 #1467423
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic R&D
Moderators: Jerry Stam