Trilling of onbalans. Opgelost!

• Reinier Verbeek
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
21-10-2020 11:46 #1463584 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic ander manier om verschil te zien
Systeemtype Koyo
Dit systeem is herkenbaar aan de leidingaansluiting op het stuurhuis, kleine banjo onder grote banjo boven.
Er bestaat ook systeem TRW, herkenbaar aan de grote banjo onder en de kleine boven,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-10-2020 12:31 #1463594 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ja hoor, opgelost!
Het is opgelost, gisteren was ik weer in de garage, V snaar dynamo vernieuwd en meteen magneetkoppeling aircopomp afgesteld.
Ook de wagen maar weer eens omhoog, opnieuw alle punten gecontroleerd, opnieuw nergens speling die dit gedrag kon verklaren.
De vader van de huidige eigenaar, al 60 jaar in de autowereld zei op zeker moment wissel de voorwielen maar eens met de achterwielen.
Vanmorgen een proefrit gemaakt, een traject met zoveel mogelijk rechter bochten en op de A7 wat vrachtwagens ingehaald.
Resultaat van die wielenwissel, probleem is opgelost, geen trilling meer.
En die banden die voor zaten, niets aan te zien, niet scheef gesleten en ook op een modern balanceer apparaat perfect te balanceren, geen afwijkingen die er niet uit te krijgen zijn.
Ze gaan vervangen worden.
Ieder bedankt voor het meedenken.

Groeten,

Ton.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2020 11:26 #1463601 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gelukkig.!
Gefeliciteerd met de oplossing!

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2020 12:33 #1463604 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ja,
Dankjewel Henk!

Groeten,

Ton.

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
23-10-2020 14:30 #1463606 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Lange halen...
Ton, die trilling moet toch ergens door veroorzaakt worden? Ik maakte ooit mee dat bij de montage en balanceren van nieuwe banden, de monteur van één wiel de balans niet optimaal kreeg. "Monteer die maar achter", adviseerde hij me toen. Maar dat was dus typisch een geval van 'lange halen, gauw thuis', bleek later. De remedie was de band net zo lang op de velg verdraaien en opnieuw balanceren totdat de balans wél in orde is. Maar ja, tijd is geld...
Bandenboeren, worden ze wel genoemd. De goede niet te na gesproken...

Adriaan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2020 16:06 #1463607 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goeie banden
om nog maar te zwijgen over banden waar geen eer aan te behalen valt (niet dat ik je hiervan beticht Ton). Toen ik mijn V90 in huis haalde, zaten er kneiterharde en oudere Dunlops onder en de trillingen waren er niet uit te krijgen (ook niet met wielen balanceren op de auto).

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2020 08:30 #1463612 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Nou,
Zo is het in dit geval niet Adriaan, een supermodern elektronisch balanceer apparaat, en geen gezoek, een keer in een keer helemaal goed, 0 op de meters.

En mbroeren, het waren inderdaad twee Dunlops voor, maar zeker niet hard en oud.
Bovendien gaf dus maar een van de twee problemen en nogmaals, ook totaal niets abnormaals aan die band te zien.

Ze worden beide vervangen, twee nieuwe banden, het meeste profiel achter zoals het hoort.

Groeten,

Ton.

• R Newvolvo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2020 10:37 #1463614 door R Newvolvo (GAST)
Beantwoord door R Newvolvo (GAST) in topic Fijn dat er een oplossing is
Beste Ton,

Fijn dat het opgelost is. Soms kan de oplossing erg simpel zijn maar toch veel kennis behoeven. Doet me denken aan het verhaal waar de ingineur €10.000 vraagt voor een tik met de hamer van 5 seconden. €2 voor de hamer en €9995 voor de kennis, haha :)

Moderators: Jerry Stam