Aanrijding... met wild zwijn
- Reinier Verbeek
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
24-07-2020 16:23 #1462092
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Link van een stukje van journalist over een mening van politicus
een politicus heeft "Met die stellige opvatting" een mening over de wilde zwijnen. een journalist schrijft dat op.
Heeft niet zo veel meer met de waarheid te maken meestal.
En degene die er dagelijks mee te maken heeft reageert met zijn kennis.
"Wat is nu waar"vraag ik me niet af, maar er zouden zo maar kamervragen over kunnen komen van willekeurig welke partij van de wilde zwijnen.
Heeft niet zo veel meer met de waarheid te maken meestal.
En degene die er dagelijks mee te maken heeft reageert met zijn kennis.
"Wat is nu waar"vraag ik me niet af, maar er zouden zo maar kamervragen over kunnen komen van willekeurig welke partij van de wilde zwijnen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-07-2020 18:27 #1462096
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beetje afhankelijk van de
Beetje afhankelijk van de regio. Het klopt dat Veluwe breed het afschot niet altijd 100% is. Zuidwest veluwe wel en ik dacht regio Arnhem ook wel.
- F Nieuwenhuizen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2020 16:51 #1462124
door F Nieuwenhuizen
Beantwoord door F Nieuwenhuizen in topic bullbar
Misschien kun je meteen een bullbar monteren voor het volgende slachtoffer.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2020 19:35 #1462109
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Tsja
Wat objectief zou kunnen zijn is het aantal verkeersongevallen met wild.
Dat kan je tellen (mits mensen dat melden natuurlijk en staatsbosbeheer aangereden dieren zonder melding ook telt). En als je daar een stijging in kan waarnemen ben ik blij met zo'n volksvertegenwoordiger die kritische vragen stelt naar aanleiding daarvan. En voor een mening is een aanleiding lijkt me.
Vraag me af of het wel onder de noemer mening valt trouwens. Denk het niet. Schijnbaar zijn er afspraken gemaakt over het aantal af te schieten zwijnen.
Die afspraken komen uit de verf of niet. Heeft weinig met mening te maken lijkt mij. Het aantal afgeschoten wilde zwijnen kan je gewoon tellen. Simpel.
En "een politicus" is me te algemeen. Er is wel een behoorlijk verschil tussen de rollen van een bestuurder of iemand die in de gemeenteraad of in de provinciale staten of in de tweede kamer zit om die bestuurder te controleren.
Beide rollen afdoen met de term "politicus" zonder dat onderscheid te maken . hmmm.
Op het gevaar af te dwalen.. Kijk naar de belastingdienst-affaire. Toch maar goed dat er "politici" waren zou ik zeggen daar de mensen in de uitvoering het niet goed deden, ( zacht uitgedrukt nog). Dan vinden we het wel terecht dat "politici" ter verantwoording geroepen worden door andere "politici" en dat zou dan niet bij wat ik nu maar even Swine-Gate noem opgaan ?
Ik mag toch hopen voor jou en voor andere automobilisten dat als er daadwerkelijk te veel wilde zwijnen zijn daar wat aan gedaan wordt.
Ik kan het je niet aanraden. Zo'n ontmoeting.
En het praktijkoordeel van een boswachter ?
Geen idee. misschien wil die wel verbloemen dat het ze niet lukt de wilde zwijnen stand onder controle te houden.
(in dat geval heb ik ze een handje geholpen kan je ook nog zeggen). Misschien hebben ze niet genoeg mensen of materiaal.
Missschien schieten ze wel het quotum af en doen ze het in die zin goed maar is er niet goed zicht op de populatie die in leven blijft ?
Kan ook nog.
Wat is waar vraag jij je hierin dus niet eens af ? Dat vind ik wel wat raar. Als je niet weet wat waar is kan je ook geen weging uitvoeren tussen wat een boswachter vindt of een wat jij "politicus" noemt. Lijkt me dat die vraag nou juist dé belangrijkste vraag is om te stellen. Want dan kan je er wat mee als je de antwoorden daarop hebt.
Dat kan je tellen (mits mensen dat melden natuurlijk en staatsbosbeheer aangereden dieren zonder melding ook telt). En als je daar een stijging in kan waarnemen ben ik blij met zo'n volksvertegenwoordiger die kritische vragen stelt naar aanleiding daarvan. En voor een mening is een aanleiding lijkt me.
Vraag me af of het wel onder de noemer mening valt trouwens. Denk het niet. Schijnbaar zijn er afspraken gemaakt over het aantal af te schieten zwijnen.
Die afspraken komen uit de verf of niet. Heeft weinig met mening te maken lijkt mij. Het aantal afgeschoten wilde zwijnen kan je gewoon tellen. Simpel.
En "een politicus" is me te algemeen. Er is wel een behoorlijk verschil tussen de rollen van een bestuurder of iemand die in de gemeenteraad of in de provinciale staten of in de tweede kamer zit om die bestuurder te controleren.
Beide rollen afdoen met de term "politicus" zonder dat onderscheid te maken . hmmm.
Op het gevaar af te dwalen.. Kijk naar de belastingdienst-affaire. Toch maar goed dat er "politici" waren zou ik zeggen daar de mensen in de uitvoering het niet goed deden, ( zacht uitgedrukt nog). Dan vinden we het wel terecht dat "politici" ter verantwoording geroepen worden door andere "politici" en dat zou dan niet bij wat ik nu maar even Swine-Gate noem opgaan ?
Ik mag toch hopen voor jou en voor andere automobilisten dat als er daadwerkelijk te veel wilde zwijnen zijn daar wat aan gedaan wordt.
Ik kan het je niet aanraden. Zo'n ontmoeting.
En het praktijkoordeel van een boswachter ?
Geen idee. misschien wil die wel verbloemen dat het ze niet lukt de wilde zwijnen stand onder controle te houden.
(in dat geval heb ik ze een handje geholpen kan je ook nog zeggen). Misschien hebben ze niet genoeg mensen of materiaal.
Missschien schieten ze wel het quotum af en doen ze het in die zin goed maar is er niet goed zicht op de populatie die in leven blijft ?
Kan ook nog.
Wat is waar vraag jij je hierin dus niet eens af ? Dat vind ik wel wat raar. Als je niet weet wat waar is kan je ook geen weging uitvoeren tussen wat een boswachter vindt of een wat jij "politicus" noemt. Lijkt me dat die vraag nou juist dé belangrijkste vraag is om te stellen. Want dan kan je er wat mee als je de antwoorden daarop hebt.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2020 19:43 #1462128
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Tsja
Dader .? of ook zelf slachtoffer ? Zeg het maar.
Bullbar mag niet meer gemonteerd worden dacht ik. Denk dat het voor het volgende slachtoffer ook niet veel uitmaakt.
Of die nu door een bull bar dood gaat of door een bumper ?
Maar ik heb ook wel eens met marter een ontmoeting gehad. Die had onder de motorkap een bougiekabel doorgeknaagd,
En een kat die het nodig vond om een geurspoor in de auto achter te laten.
Nu een zwijn. Lekkere beestenbende zo.
What's next ? Een ontsnapte neushoorn uit Burgers Zoo ?
Bullbar mag niet meer gemonteerd worden dacht ik. Denk dat het voor het volgende slachtoffer ook niet veel uitmaakt.
Of die nu door een bull bar dood gaat of door een bumper ?
Maar ik heb ook wel eens met marter een ontmoeting gehad. Die had onder de motorkap een bougiekabel doorgeknaagd,
En een kat die het nodig vond om een geurspoor in de auto achter te laten.
Nu een zwijn. Lekkere beestenbende zo.
What's next ? Een ontsnapte neushoorn uit Burgers Zoo ?
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-07-2020 09:15 #1462167
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik heb afgelopen weekend
Ik heb afgelopen weekend geholpen om een monkey uit een auto te krijgen.
Nu ging het hier om een honda brommertje, maar je kunt niet weten bij de volgende...
Nu ging het hier om een honda brommertje, maar je kunt niet weten bij de volgende...
- noppen20
- Senior lid
-
Minder
Meer
02-08-2020 21:33 #1462255
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic @fflunche; je hebt er niet
@fflunche; je hebt er niet veel meer aan.
Maar het lijkt er op dat ze er wat aan gaan doen:
www.omroepgelderland.nl/nieuws/2458635/B...nde-tijd-afgeschoten
Maar het lijkt er op dat ze er wat aan gaan doen:
www.omroepgelderland.nl/nieuws/2458635/B...nde-tijd-afgeschoten
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2020 02:01 #1462294
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Nee...
Inderdaad
Maar ik heb ondertussen een kap en scherm in kleur gevonden.
Met dank aan mede Volvo liebhebber hier ook bekend.
Maar ik heb ondertussen een kap en scherm in kleur gevonden.
Met dank aan mede Volvo liebhebber hier ook bekend.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2020 02:05 #1462295
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Las laatst
Trouwens dat er mensen zijn die ze voeren vanuit de auto.
(doorgaans vakantiegangers uit andere delen van het land)
De zwijntjes worden mak en lopen achter auto's aan daardoor.
Goed bezig, de mensen die dit doen (not).
Deze zwijntjes worden direct afgeschoten omdat ze niet meer angstig zijn voor auto's maar denken dat ze eten krijgen, Dan is het gewoon wachten op meer ongelukken.
(doorgaans vakantiegangers uit andere delen van het land)
De zwijntjes worden mak en lopen achter auto's aan daardoor.
Goed bezig, de mensen die dit doen (not).
Deze zwijntjes worden direct afgeschoten omdat ze niet meer angstig zijn voor auto's maar denken dat ze eten krijgen, Dan is het gewoon wachten op meer ongelukken.
Moderators: Jerry Stam