Aanrijding... met wild zwijn

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2020 23:42 #1109953 door Peter B.
Aanrijding... met wild zwijn is gemaakt door Peter B.
Morgenochtend schade beoordelen.
Behoorlijk wat maar ik schat (lees hoop) reparabel.
Fingers crossed

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2020 07:55 #1461954 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Nou,
Dat kan inderdaad hard aankomen Peter. Daar weten ze hier alles van en dan zijn hier ook nog elanden.
Zelf mankeer je niets neem ik aan en ben je ook nog met de wagen thuis gekomen?

Hier in Zweden ben je overigens verplicht een aanrijding met wild te melden bij de politie ook als je verder kunt rijden. In dat laatste geval markeer je de plek van ongeval op een of andere manier.
De politie schakelt dan een speurder van een jachtvereniging in om het dier zo mogelijk uit zijn lijden te verlossen.

Sterkte,

Ton.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2020 11:28 #1461955 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat moet in Nederland ook,
Dat moet in Nederland ook, maar de schrik doet veel hè. Sterkte!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2020 14:59 #1461957 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic )-:
Erg vervelend! Hier in de omgeving gebeuren regelmatig ongelukken met Wild (ik meende dat je uit Arnhem komt) Welke weg is het gebeurd?

• Bas Walhof
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2020 18:07 #1461959 door Bas Walhof
Beantwoord door Bas Walhof in topic Vette pech Peter
Toch niet een rondje met de bolide die in verkoop staat?

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2020 21:08 #1461961 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Tsja.
Geen winnaars hierbij. Dank voor alle goede zorgen!
Voorval vond plaats op de Koningsweg, Arnhem noord, N311 heet dat stukje weg weet ik nu. Vlakbij afslag Schaarsbergen aan de A50.

Zwijn heeft het niet overleefd maar dat bleek pas vanochtend. Dit gebeurde gisteravond. 5 meter voor Volvo kwam ie van rechts uit het hoge gras.
Ik reed 60. Vreselijke doffe dreun. En glasgerinkel.
Rechtsvoor op de Volvo. Door de klap kwam ik op de baan van de tegenliggers die er gelukkig niet waren. Volvo zetten gewoon een stapje opzij hierdoor.
Ik weet niet wat een zwijn weegt maar deze was behoorlijk groot. Want vanaf het stuur gezeten zag ik een deel van zijn kop en de bovenkant van zijn rug op gelijke hoogte met de motorkap.

Ik reed nog wel , nadenken.. wat doe je in deze situatie ? Stoppen ? teruggaan ? Zoeken naar het zwijn ? Politie bellen leek me het beste. En toen ik dat bedacht had maar even gestopt ( 400 meter verder) en gebeld. Was ook het juiste om te doen. Maakte op dat het wel verplicht is. In overleg teruggereden om te kijken of het dier ergens lag. Twee x langsgereden. Niets gezien. Vanochtend belde iemand van staatsbosbeheer. Met een hond erbij gaan ze zoeken . En gevonden , Niet ver vd weg, overleden.
Erg sneu natuurlijk. Maar boswachter zei dat ie vml op slag dood was. Anders lopen ze gewond het bos in. Nu was het lijden maar kort.

Volvo:
Koplamp aan barrels, Niet alleen het glas, De hele lampunit was naar achteren gedrukt in het plaatwerk erachter. Kunststof lampbak ( zo noem ik het maar) gescheurd. Klikowerk dus.
Die plaat achter de lamp behoorlijk gekreukeld.
1 Verstraler op de bumper aan diggels ,
Knipperlicht idem als koplamp
Grill gescheurd.
MIstlamp onder bumper finaal weg, gapend gat in spoiler.
Deukje in motorkap
Rechter voorspatbord krom aan de voorzijde.

Ik zelf :
Slechts de schrik
Vandaag met herstel bezig geweest.
Extra vroeg opgestaan.
Demontage
Plaatwerk achter koplamp in model gemept. Dat lukt niet zonder lakbeschadiging,
Dat ook hersteld tegen roestvorming.
Helemaal recht en vlak is ie niet maar de vier boutgaatjes voor de koplamp zitten weer in hetzelfde vlak want lampunit liet zich goed monteren weer en staat weer netjes zoals oorspronkelijk.

Andere mistlamp onder bumper geplaatst en aangesloten
Knipper laat zich niet lekker plaatsen door dat kromme spatbord.
Voorlopig maar zonder dat rubber, dan past ie net.

Ik ga op zoek naar een rechtervoorscherm en motorkap in het wit.
Maar ik kan nu tenminste weer aan het verkeer deelnemen. Van 0900 -1730 bezig geweest en daarna naar de plek gereden. Niets meer te zien wat herinnerde aan het voorval van gisteravond, Nog gekeken of ik mistlamp terug kon vinden. Niets.
Erg onwerkelijk dus.

Nee, was dus niet die rode die te koop staat.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2020 21:31 #1461962 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Als je nog iets netter recht
Als je nog iets netter recht moet trekken, dan is een oogbout met erachter voldoende brede carosserieringen een handig tool, zeker als er toch al een gat in de carosserie zit voor montage van iets. Op die manier hebben wij afgelopen voorjaar ook een Rover 100 met lichte voorschade weer helemaal voor elkaar gekregen. Trekband (gewoon een flinke spanband met ratel) verankerd in een stelconplaat, want die liggen rondom de boerderij volop.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2020 21:34 #1461963 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic En ik heb een knappe koplamp
En ik heb een knappe koplamp liggen voor een oude neus die ik onlangs van Wytze heb overgenomen: daar zit nog een deel van de carosserie aan omdat niet alle boutjes los wilden: die is dus uit de auto gezaagd. Ik zal kijken welke kant het is: mocht je er specifiek door het plaatwerk wat aan hebben kan je 'm eventueel overnemen tegen mijn kostprijs.

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2020 21:49 #1461968 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Dat is heel aardig aangeboden Willem, Dank daarvoor.
Maar ik had nog 5 rechterkoplampen liggen (nu nog 4) en hij zit er al in.
Het is geen zichtwerk dus ik kan er mee leven met hoe het nu zit.
De montagegaten zitten op de goede plekken. Dat het ertussen her en der wat hobbelig is kan ik mee leven.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2020 22:14 #1461970 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic N311 is een prachtige weg
N311 is een prachtige weg langs de Veluwe. Het is dikke pech, gelukkig valt de schade mee. (had erger gekund zwijnen wegen toch al snel 75 - 100kg) Zo heeft mijn vorige buurvrouw een keer een aanrijding met een hert gehad hier in de omgeving, haar Mazda mx5 was toen total loss.

Moderators: Jerry Stam