Snelheidsmeter defect 740 GL 1991
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2020 16:28 #1458595
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Om je auto in Nederland door
Om je auto in Nederland door de APK te krijgen hoef je zover ik weet geen werkende snelheidsmeter (en kilometerteller?) te hebben.
Toen ik voor de kentekening van een van onze 940's bij de RDW was heb ik deze daar direct APK laten keuren. Op weg naar het keuringsstation viel de snelheidsmeter uit door een kabelbreuk bij de achteras en dat bleek voor de keuring gelukkig geen probleem. De keurmeester gaf aan niet met de auto te gaan rijden waardoor hij sowieso niet vast kon stellen of de snelheidsmeter werkt.
Aan deze informatie heeft de topicstarter overigens niets
Toen ik voor de kentekening van een van onze 940's bij de RDW was heb ik deze daar direct APK laten keuren. Op weg naar het keuringsstation viel de snelheidsmeter uit door een kabelbreuk bij de achteras en dat bleek voor de keuring gelukkig geen probleem. De keurmeester gaf aan niet met de auto te gaan rijden waardoor hij sowieso niet vast kon stellen of de snelheidsmeter werkt.
Aan deze informatie heeft de topicstarter overigens niets
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2020 01:18 #1458599
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Of. Dat kan ook nog
Een Franse monteur moet nog wel in staat zijn een tellerbak uit een auto te demonteren lijkt me. Tellerbak vanuit Frankrijk opsturen naar ETS, laten fixen en weer retour zenden. Franse monteur zet hem er dan weer in. Job done
Ik ben nog wel benieuwd welke type tellerbak het nu is.
Ik kan me 1 reden voorstellen dat de Compteur kilométrique moet werken.
En dat is omdat een werkende Compteur kilométrique iets kan zeggen over de tankinhoud. En zonder brandstof komen te staan kan gevaarlijk zijn Er zijn landen waar je daar een boete voor kan krijgen. Of het dan niet meer voor de hand ligt dat een werkende brandstofmeter verplicht is ?
Ik ben nog wel benieuwd welke type tellerbak het nu is.
Ik kan me 1 reden voorstellen dat de Compteur kilométrique moet werken.
En dat is omdat een werkende Compteur kilométrique iets kan zeggen over de tankinhoud. En zonder brandstof komen te staan kan gevaarlijk zijn Er zijn landen waar je daar een boete voor kan krijgen. Of het dan niet meer voor de hand ligt dat een werkende brandstofmeter verplicht is ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2020 16:57 #1458602
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank allen!
Dank allen!
En inderdaad, hier in Frankijk moet de kilometerteller het voor de APK ook doen. Er is wel meer onlogisch hier, je went eraan. Ik heb de dame twee reparateurs van de klokkenwinkel opgegeven, één in NL en één in Frankrijk. Een mede-lid van de franse Volvo club kan haar waarschijnlijk wel begeleiden of helpen aan een andere klok...
En inderdaad, hier in Frankijk moet de kilometerteller het voor de APK ook doen. Er is wel meer onlogisch hier, je went eraan. Ik heb de dame twee reparateurs van de klokkenwinkel opgegeven, één in NL en één in Frankrijk. Een mede-lid van de franse Volvo club kan haar waarschijnlijk wel begeleiden of helpen aan een andere klok...
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2020 17:23 #1458603
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Och
Alsof in NL alles zo logisch is. mwahhhh.
Hopelijk krijgt het verhaal een goed einde.
( een 740 naar de sloop alleen voor een tellertje.. dat kan natuurlijk niet)
Hopelijk krijgt het verhaal een goed einde.
( een 740 naar de sloop alleen voor een tellertje.. dat kan natuurlijk niet)
- Reinier Verbeek
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
18-01-2020 18:09 #1458608
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic telefoon
een telefoonhouder met een zuignap op de voorruit en dan een app openen die de GPS snelheid projecteert op het scherm, zoals de "GPS Snelheidsmeter, kilometerteller". Voldoet dat wellicht aan de apk eis?
Succes!
Succes!
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2020 18:15 #1458609
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Nee
tuurlijk niet. Is niet vast gemonteerd in de auto en functioneert niet zonder allerlei handelingen. Een teller hoort gewoon te werken als een auto in beweging komt zonder extra handelingen en zonder de kans dat een bestuurder dat apparaat vergeet mee te nemen of in te schakelen.
Er zijn echter wel inbouwtellerunits met gps sensor.
Zag er laatst een op ebay speciaal voor de volvo 2 serie.
Teller eruit, geen aandrijfkabel vanaf de bak meer nodig.
Zo'n nieuwerwets ding erin en gaan.
Dat zal wel mogen lijkt mij.
Er zijn echter wel inbouwtellerunits met gps sensor.
Zag er laatst een op ebay speciaal voor de volvo 2 serie.
Teller eruit, geen aandrijfkabel vanaf de bak meer nodig.
Zo'n nieuwerwets ding erin en gaan.
Dat zal wel mogen lijkt mij.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2020 19:51 #1458616
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Leuk
Hallo Peter
Dan werkt je snelheidsmeter misschien (tot je een tunnel in gaat), maar je ABS, ECU en je vast ingebouwde navigatie vinden je niet leuk meer.
groetjes
Mathy
Dan werkt je snelheidsmeter misschien (tot je een tunnel in gaat), maar je ABS, ECU en je vast ingebouwde navigatie vinden je niet leuk meer.
groetjes
Mathy
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2020 22:46 #1458626
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic 240
Zal niet snel ABS hebben, Laat staan Navi.
En of een 240 iets doet met een signaal van de teller als het gaat om de types waarbij de teller door een kabel vanaf de bak aangedreven wordt betwijfel ik toch ook enigszins. Ik zeg verder ook alleen maar wat ik tegenkwam op ebay.
En of een 240 iets doet met een signaal van de teller als het gaat om de types waarbij de teller door een kabel vanaf de bak aangedreven wordt betwijfel ik toch ook enigszins. Ik zeg verder ook alleen maar wat ik tegenkwam op ebay.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2020 18:53 #1458691
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic En...?
al een doorbraak in deze kwestie ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2020 11:17 #1458700
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb de dame twee
Ik heb de dame twee reparateurs van de klokkenwinkel opgegeven, één in NL en één in Frankrijk. En en medelid van de franse club heeft zih daar gemeld, dus het zal wel opgelost worden denk ik. Of ze zo netjes is om zich terug te melden? Geen idee.
Moderators: Jerry Stam