E10. zo kan het ook

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-10-2019 23:28 #1457292 door Peter B.
Beetje rare kant gaat het uit . Van een ludiek bedoelde tip met een zeker waarheidsgehalte gaat het een beetje naar een vervelend oordeel. Beetje sneu.
een behoorlijk deel van dit forum gaat toch over onze bakstenen tegen redelijke bedragen rijdend te houden dacht ik zo.

Het omgekeerde gaat net zo goed op.
Heb twee van dit soort auto's mede omdat ik juist wel op 100 euro per jaar kijk en veel zelf doe aan mijn auto's, mijn onderdelen goedkoop probeer te vinden en ervoor kies die 100 euro liever aan iets anders uit te geven.

Weet niet hoe algemeen de stelling bedoeld is dat iemand niet op 100 euro moet kijken en anders niet in een Volvo zou moeten rijden ? Wil je misschien nog weten hoeveel km per jaar ik op benzine rijd of hoeveel ik verdien voor je met een betere mening komt over wat ik wel of niet moet doen met mijn 100 euro's ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lex Stax (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-10-2019 06:13 #1457301 door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Volgens mij, maar wie ben ik,
Volgens mij, maar wie ben ik, moet je lekker zelf weten wat je doet.
Op een forum kan je natuurlijk reacties verwachten, ook die afwijken wat je zelf vindt.

• noppen20
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
22-10-2019 10:07 #1457302 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic 100 euro is 100 euro, en elke
100 euro is 100 euro, en elke besparing is meegenomen.
Hoeveel mensen (inclusief mijzelf) rijden wel niet een blokje om, omdat 3km verderop de benzine 2 cent goedkoper is? Dat is ook maar €1,20 op een 60 liter vul beurt, waarbij bijna alles weer te niet wordt gedaan door de extra gereden km's....

Persoonlijk gaat 2x tanken me net wat te ver, zeker omdat je effectief gezien met E7,5 rijdt. Ik tankte jaren lang E10... dat goedje zit er bij mij dan ongeveer 4 maanden in (want LPG) en heb er nóóit problemen mee gehad. En zo zijn er veel meer zoals ik.

Ik geloof het allemaal wel met de E10 en de horrorverhalen.
Waarom zou je auto jaren lang wél E5 accepteren, maar zodra het E10 wordt lijkt het alsof men de onderdelen van de auto af ziet vallen. Dat terwijl zich in de afgelopen jaren nog niemand zich hier gemeld heeft met problemen

Voor auto's die echt lang stilstaan kan ik het nog enigszins begrijpen, want dat E10 wat minder lang houdbaar is geloof ik wel. Hoewel ik denk dat je een baksteen wel een jaartje kan stallen met een volle E10 tank. Maar daar krijg mijn auto de kans niet voor....

Ikzelf rijd lekker op het "dure" 102 sap van de Aral, wat overigens goedkoper is dan de E10 én E5 in Nederland. Dat is het geluk van langs de grens werken/wonen. Hypocriet? Nee dat niet, ik doe dat omdat ik LPG chips van BlaBla er in heb, daarmee werd geadviseerd 98 of beter te tanken. De extra kosten van tankbeurtje 98 (of beter) verdien je met de LPG chips zo terug. Wil je brandstof(kosten) besparen, dan kan ik ze zeker aanraden en rijdt nog fijner ook! En als ik me niet vergis zijn "eco" chips er ook voor de benzine variant.

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-10-2019 10:09 #1457303 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stel dat..
om terug te gaan naar het oorspronkelijke onderwerp...
Mijn 940 rijd prima op E10, in de vakanties tank ik in Duitsland altijd al E10, geen enkel probleem.
Nu is het natuurlijk bekent dat E10 voor een hoger verbruik zou zorgen, er zijn zelfs wat tests geweest, hoe betrouwbaar deze zijn weet ik niet maar zie ; autorai.nl/e10-benzine-onzuiniger-dan-euro95/
Hier kost de ethanol vrije super 7.4% meer dan de E10. Stel dat je precies 7.4% meer verbruik hebt met E10. Dan is het vestzak-broekzak en zou de keuze anders kunnen vallen. Als, zoals uit de test in de link verteld, het verbruik zelfs 8,4% meer is, dan is superethanolvrije brandstof zelfs beter voor je spaarpot. Mogelijk toch maar eens proberen, maar dan niet met 1 tankbeurt maar minimaal 5.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-10-2019 12:18 #1457306 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Idd Ronaldw
Ik denk dat je nog wel eens gelijk hebt. Mijn vrouw hoorde ik ook al zeggen dat ze minder km’s kan rijden met E10. En wie word er beter van.............ja idd de regering.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-10-2019 12:35 #1457307 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic @fflunche
Je hoeft je niet te verantwoorden hoeveel je verdient en wat je uitgeeft. Ik heb alleen moeite met het feit dat mensen iets doen en denken daar beter van te worden zonder daar eerst goed naar te kijken of het rendabel is. Maar goed daar zijn legio’s voorbeelden van te noemen zoals verschillende supermarkten af rijden mbt de koopjes, mijn tijd is me meer heilig dan die paar rotcenten die ik er aan over hou. Maar goed daar is dit forum niet voor.

Ik hoop dat RonaldW zijn ervaring wil delen tzt

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-10-2019 19:15 #1457310 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Het is wel rendabel
Uitgerekend,
Maar het is inderdaad omslachtig, zal ik niet ontkennen.
Maar moeite hebben lijkt me wat onnodig. Ik hinder er niemand mee zou ik denken.
Kost alleen wat webspace of zo :-)
Ik heb juist geen moeite met mensen die proberen creatieve oplossingen te bedenken ipv juist domweg maar die tank weet vol te knikkeren en na te denken of het niet slimmer kan, En zoals gezegd handig is het niet. Tuurlijk niet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2019 18:09 #1457343 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Metaal
Slurpje en Zoeperd hebben allebei een metalen tank .
Ik gooi er nu BP ultimate 98 (E5) in .En zet hem voor 4 maanden weg.
Slurpje is geen daily driver en ik wou er nog een paar jaar mee doen.Ik heb heb nog niet zo lang ;-)

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2019 18:57 #1457347 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Vanwaar 4 maanden Henk?
En niet nog die ene maand af en toe een stukje rijden ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2019 18:58 #1457370 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Maandag gaat hier de weg er uit .We krijgen eindelijk riolering ;-)
Nee, alles wordt vernieuwd hier.
Dus stel dat ik hem aan de weg zet ,dan is er een kans dat ik hem voor 1 Dec.niet in de garage kan zetten.(van de weg af)
Zondag naar Schiphol ,Djulian gaat naar Finland voor zijn werk.
Kan ik mooi die oude prut er uit rijden om er BP 98 in te gooien.Even wassen en dan de garage in .......t,is niet anders helaas ....

Moderators: Jerry Stam