Ombouw achterlichten 960 sedan naar led-strips KLAAR!!

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
01-02-2019 12:01 #1452608 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Overigens is de wet duidelijk
Overigens is de wet duidelijk over het aantal remlichten, vooropgesteld dat ze, qua onderlinge afstand, niet willekeurig zijn gemonteerd en dezelfde kleur uitstralen. Dus meerdere remlichten in dezelfde lichtunit, zoals o.a. bij de 960 sedan, voldoen qua onderlinge afstand en kleur aan de bepalingen, lijkt mij.

Artikel 5.1a.4 1 Voor de bepaling van het aantal lichten wordt als één licht aangemerkt elke combinatie van twee of meer al dan niet identieke lichten die:

a. dezelfde functie vervullen;

b. licht van dezelfde kleur uitstralen, en

c. één verlichtingsinrichting vormen waarvan:

1°. de lichtdoorlatende gedeelten van de lichten op een zelfde verticaal vlak ten minste 60,0% beslaan van het oppervlak van de kleinste vierhoek die om de lichtdoorlatende gedeelten van de lichten kan worden beschreven, of

2°. de onderlinge afstand tussen de lichtdoorlatende gedeelten niet meer dan 75 mm bedraagt.

Adriaan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
02-02-2019 11:18 #1452631 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Reactietijd
Waar ik dat las, is me ontschoten (misschien wel op onze site, ha ha...), maar het artikel behandelde het automatisch inschakelen van de alarmverlichting bij mvodernere auto’s tijdens een noodstop. Omdat led-remlicht een veel kortere reactietijd heeft dan halogeen, reageert achteropkomend verkeer sneller, wees onderzoek uit. Dat scheelt maar liefst drie tot zes meter remweg! Voor de auto achter jou betekent dat het verschil tussen net op tijd stilstaan of er stevig achterin. Oftewel je (jong-) klassieke Volvo total-loss of net niet...

Adriaan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2019 20:09 #1452638 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Reactietijd....
Dat was inderdaad op onze site, nl. in de bijdrage van Noppen20 in het item "Wat heb jij recent aan je Volvo gedaan? met plaatjes!" ;- )
Groet, Hans

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
02-02-2019 21:05 #1452639 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Dank
Dank je, Hans.

Adriaan

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2019 00:50 #1452649 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Factor 700
Hallo Adriaan

De redacteur van ons verenigingsblad zal het vast niet erg vinden als je de ombouw in een mooi artikeltje giet voor de Factor...

groetjes

Mathy

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2019 12:52 #1452653 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Oei
Denk wel aan de APK. Voor dergelijke ombouwklussen kan het zijn dat de wagen niet meer voldoet aan de typegoedkeuring.

Ik wil niemands plezier bederven, maar heb onlangs iets dergelijks meegemaakt bij een bekende met een Mercedes. Geen ramp, gewoon het originele model weer monteren. Kostte natuurlijk wel een paar dubbeltjes,...

• noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
19-02-2019 15:24 #1452970 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Inderdaad vreemd, in de
Inderdaad vreemd, in de eerste reactie (van mijzelf) stonden 100% zeker afbeeldingen.
Ik zie ze ook niet meer.

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
19-02-2019 21:49 #1452983 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic ...en ja hoor....
....daar zijn ze weer. Zonder verdere uitleg?

Adriaan

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
22-02-2019 14:01 #1453049 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Enige vooruitgang
Inmiddels een aantal aluminium plaatjes uitgeknipt en in vorm geklopt. Daarop LED-strips geplakt en wat soldeerwerk verricht. Het valt nog niet mee, dat solderen op de vierkante millimeter. Maar oefening baart kunst. Waarbij aangetekend dat goed gereedschap het halve werk is. Remlicht- (SMD5050, 60 LEDs per meter) en clignoteurplaatjes (SMD3528, 120 LEDs per meter) zijn klaar. Voor de (aan weerskanten dubbele) achterlichten gebruik ik strips met 240 LEDs per meter (SMD2835). Dat geeft een fijner, vloeiender lichtbeeld in vergelijking met de remlicht-LEDs. Die zijn groter en feller. Kan iemand mij vertellen hoe ik een korte animatie (mp4) kan uploaden? En wat daar het maximale formaat van mag zijn? Adriaan

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
22-02-2019 14:10 #1453051 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Plaatjes plaatsen

Modedit JS: Met een update is blijkbaar veranderd dat de plaatjes ook zichtbaar zijn. Ik heb als admin gekeken en geprobeerd, maar zonder succes. Ik wil dit met een aankomende onderhoudsklus laten meenemen. De plaatjes worden steeds wel geupload. Zelf plak ik ze in de html modus waar ik de url plak in het bovenste veld na klikken op het linkse rechthoekje/plaatje/fotootje

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC