Drama met B230FK(opgelost zie reactie's)

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2018 13:14 #1449774 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Mooi man,
Mooi man,
Kat zou ik idd niet onnodig vervangen.
Waren de waarden dan zo slecht of hebben ze alleen co gemeten?
Zou gemiste kans zijn.
Rij m maar een flink stuk, niet te soft, dan zal ie aardig zn werk doen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2018 10:56 #1449811 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic meer
Het is ook meer omdat ik in de nabije toekomst iets meer vermogen uit het blok wil halen en dan laat deze CAT die er wellicht al 10 jaar of langer onder hangt te wensen over,
Heb al wel een mooie 2,5 inch race cat gezien in RVS maar als die er onder komt gaat het hele uitlaat traject in RVS inc de eind demper, degene die er tussen hangt mag van mij weg.

Maar het is ook weer heerlijk rijden nu en de vriendin kan nu ook weer met een gerust hart op weg.
De pompunit die er onder weg kwam daar word een nieuwe pomp voor besteld en dan word de bedrading ook netjes gemaakt, even solderen en netjes krimpkousjes er overheen want dan krijgt vocht geen kans meer.

Dan ben ik nog wel benieuwd wat de levensduur ongeveer van Bosch want de originelen van volvo(die met het zwarte omhulsel) kunnen wel heel lang hun werk blijven doen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2018 12:52 #1449816 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoe heb je de grote ring op de tank losgekregen?
Mooi dat het geregeld is :-)

Ik heb ook eens de vlotter van de tank vervangen maar kreeg die grote ring niet los. Heb toen maar de tank eraf gehaald. Hoe heb jij die ring losgekregen?

Hartelijk dank, Rob

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2018 22:22 #1449850 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Meestal met veel geduld,
Meestal met veel geduld, remmenreiniger en daarna smeermiddel. En een koudbeiteltje om de ring slagje voor slagje los te tikken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2018 11:04 #1449971 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Strip
Ik had in mijn schuur nog een staal stripje liggen van 35mm breed en 4 mm dik en daar heb ik de bramen en scherpe randen vanaf gehaald en die heb ik gebruikt samen met een lichte hamer van nog geen kilo.
zachtjes tikken en niet forceren of te hard slaan want je slaat het zo in stukken.

We zijn nu een week verder en ben er nu ook achter dat ik 2 standen kan aflezen op mijn tankmeter,(zijn er meer die dat hebben?)
Met de LPG ingeschakeld geeft de meter ongeveer aan hoeveel er nog in de tank zit,
Schakel ik de lpg tank uit dan krijg ik te zien hoeveel ik nog heb aan benzine,
Gelukkig werkt de vlotter van de "nieuwe" unit wel, en rijd de auto weer heerlijk zonder problemen dus zodra het kan gaan we de auto weer technisch 100% maken en sommige dingen gewoon preventief vervangen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-10-2018 11:05 #1450017 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank jullie wel ;-)
Met de tank eraf had ik de stoffen riem van een kamerjas aan het uiteinde van een panlat gebonden. De riem om de ring draaien en dan aan het andere uiteinde van de panlat draaien. Niet zelf bedacht hoor had ik ergens gelezen. Werkt goed. Maar dat gaat niet met de tank er nog onder.

Volgende keer ga ik ook tikken met de tank nog aan de auto. Scheelt toch een hoop werk.

Rob

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2018 00:42 #1450040 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Haha
Rob..
Ik wil dat plaatje me niet voorstellen.
Jij in openhangende kamerjas, Draaiend aan je tankwartel.
Maar mooi dat ie los is.

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2018 23:02 #1450072 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Lostikken werkt prima.
Lostikken werkt prima.
Gewoon een houten lat en een hamer.
Ook broekriem werkt.
Gewoon de riem die ik om werkbroek aanhad.
Beide Varianten 2x gedaan.
De hamervariant met overleg.
Niet domweg slaan.
Zo mega vast zit het niet

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2018 08:48 #1450365 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Bandsleutel
Een bandsleutel is prima voor alle klussen die voorzichtig moeten worden aangepakt. Ook handig voor demontage van een vastzittend oliefilter. Metalen sleutel met een band die wordt vastgeklemd. Zelfde principe als de kamerjasriem, maar wel wat zediger...

Er is ook een uitvoering met een stuk fietsketting, in de wielrennerij gebruikt om de pignon op het achterwiel te vervangen, ook bruikbaar. Mits de stoffen riem om de kamerjas zit, doet minder zeer...

Het kan verstandig zijn om de grote rubber afsluitring van de tankunit te vervangen, wanneer deze oud is kan deze ring moeilijkheden geven bij de hermontage.

Moderators: Jerry Stam