Drama met B230FK(opgelost zie reactie's)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2018 19:49 #1449664
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo
Zo heb ik dat ook gedaan Timen en de zekeringen er ook uit.
@jerry: de 954 heb ik ook al geprobeerd maar gaf geen verbetering ten opzichten van de 962,
Maar dat is wel een ongelofelijk goed lijstje om hier in de technische database te hebben.
Wat ik nog wel graag zou willen weten hoeveel bar levert de pomp die in de tank zit, ik heb geen pomp onder de auto.
Want ik heb nu zo veel verschillende drukken gehoord dat ik het niet meer weet, maar ik verdenk mijn pomp nu wel want als de benzine tank meer dan de helft leeg is word het rijden en starten steeds beroerder op benzine.
@jerry: de 954 heb ik ook al geprobeerd maar gaf geen verbetering ten opzichten van de 962,
Maar dat is wel een ongelofelijk goed lijstje om hier in de technische database te hebben.
Wat ik nog wel graag zou willen weten hoeveel bar levert de pomp die in de tank zit, ik heb geen pomp onder de auto.
Want ik heb nu zo veel verschillende drukken gehoord dat ik het niet meer weet, maar ik verdenk mijn pomp nu wel want als de benzine tank meer dan de helft leeg is word het rijden en starten steeds beroerder op benzine.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2018 20:44 #1449667
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Pomp druk
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2018 18:40 #1449690
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic tank half leeg
en beroerder lopen klinkt als een gescheurde benzinebestendige slang van de benzinevlotter? heb ik al eens gehad totdat hij helemaal niet meer aansloeg onder een bepaalde benzinestand.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2018 18:45 #1449691
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic maar
dat was bij mij niet bij een B230FK. Misschien biedt VADIS uitkomst hoe de vlotterconstructie/benzineleidingensysteem eruit ziet?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2018 08:50 #1449745
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Druk
Dan moet hij dus op 3 bar staan,
Naar gelang de leeftijd zou 2.5 nog redelijk zijn en dus niet 0.5 tot 1.2 bar wat hij nu dus levert.
Maar dan blijf ik het vreemd vinden dat hij met een F ECU wel wil starten.
Ik ga zo de unit er uit halen en kijken naar de slang en eventueel een reeds aangeschafte unit er in zetten.
Ik hou jullie op de hoogte.
Naar gelang de leeftijd zou 2.5 nog redelijk zijn en dus niet 0.5 tot 1.2 bar wat hij nu dus levert.
Maar dan blijf ik het vreemd vinden dat hij met een F ECU wel wil starten.
Ik ga zo de unit er uit halen en kijken naar de slang en eventueel een reeds aangeschafte unit er in zetten.
Ik hou jullie op de hoogte.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2018 09:00 #1449747
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Leeftijd maakt niet uit, moet
Leeftijd maakt niet uit, moet 3 bar zijn.
Pomp zelf levert iets van 5 bar en wordt door drukregelaar terug naar 3 gebracht.
2,5 is te laag.
De openingstijden van een injector zijn berekend op 3 bar.
Als het 2,5 bar zou zijn dan regelt je lh dit wel wat bij maar tunen (boostverhoging) kan ie minder verwerken.
1,2 Is helemaal niets.
Dan heb je waarschijnlijk al de richting gevonden.
Als je pomp uit de tank haalt dan zou ik meteen een nieuwe plaatsen.
Is geen moeilijke job maar je tank zou ik niet echt vol willen hebben.
Dan kan je met hand je vlotter omhoog halen zodat je de unit er zo uit kan halen.
Grtz Daniel
Pomp zelf levert iets van 5 bar en wordt door drukregelaar terug naar 3 gebracht.
2,5 is te laag.
De openingstijden van een injector zijn berekend op 3 bar.
Als het 2,5 bar zou zijn dan regelt je lh dit wel wat bij maar tunen (boostverhoging) kan ie minder verwerken.
1,2 Is helemaal niets.
Dan heb je waarschijnlijk al de richting gevonden.
Als je pomp uit de tank haalt dan zou ik meteen een nieuwe plaatsen.
Is geen moeilijke job maar je tank zou ik niet echt vol willen hebben.
Dan kan je met hand je vlotter omhoog halen zodat je de unit er zo uit kan halen.
Grtz Daniel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2018 12:01 #1449757
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gelukt
Het is gelukt,
Pomp bleek al eens vervangen te zijn want er was (zoals ze dat dan noemen) al geknoeid met de bedrading,
Er uit krijgen was wat gemorrel maar met de telefonische hulp van Gerben toch gelukt en als je het weet is het echt een peule schil.
Gelijk de originele ECU er op gezet en hij sloeg direct aan zoals het hoorde.
Dus gelijk naar mijn APK garage gereden en de druk gemeten bij starten gaat hij naar de 3.1 bar en stationaire 2.9 bar en bij gas geven gaat hij schommelend 3 a3.1 bar.
Daarna de CO gemeten en die was ook perfect wel kreeg ik de tip om misschien de CAT leeg te halen of een andere plaatsen gezien die het toch wel voor zijn kiezen heeft gehad met de hoeveelheid benzine die er zo doorheen is gegooid.
Dus ja wat is daarin wijsheid want ik vermoed dat die er alwel een tijdje onder hangt.
Maar we kunnen weer normaal rijden zoals het hoort en niet af te wachten wanneer hij afslaat en hem dan met moeite aan krijgen.
Pomp bleek al eens vervangen te zijn want er was (zoals ze dat dan noemen) al geknoeid met de bedrading,
Er uit krijgen was wat gemorrel maar met de telefonische hulp van Gerben toch gelukt en als je het weet is het echt een peule schil.
Gelijk de originele ECU er op gezet en hij sloeg direct aan zoals het hoorde.
Dus gelijk naar mijn APK garage gereden en de druk gemeten bij starten gaat hij naar de 3.1 bar en stationaire 2.9 bar en bij gas geven gaat hij schommelend 3 a3.1 bar.
Daarna de CO gemeten en die was ook perfect wel kreeg ik de tip om misschien de CAT leeg te halen of een andere plaatsen gezien die het toch wel voor zijn kiezen heeft gehad met de hoeveelheid benzine die er zo doorheen is gegooid.
Dus ja wat is daarin wijsheid want ik vermoed dat die er alwel een tijdje onder hangt.
Maar we kunnen weer normaal rijden zoals het hoort en niet af te wachten wanneer hij afslaat en hem dan met moeite aan krijgen.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2018 15:47 #1449762
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Met een G3 auto moet je bij
Met een G3 auto moet je bij de APK wel een viergastest ondergaan. De kans dat de auto daar niet doorheen komt met een lege kat is vrij groot. Bij een G2 zou ik 'm leegkloppen, nu zou ik eerder een goede vervanger proberen te vinden.
Aan de andere kant: de katalysator kan op zich best tegen onverbrande benzine. Het wordt anders als de benzineresten tot ontbranding komen in de kat: dan smelt het binnenwerk. Iets wat je gelijk merkt aan het beschikbare vermogen, want de uitlaatgassen kunnen er niet door.
Dus misschien gewoon niets aan doen als hij nu weer goed rijdt.
Aan de andere kant: de katalysator kan op zich best tegen onverbrande benzine. Het wordt anders als de benzineresten tot ontbranding komen in de kat: dan smelt het binnenwerk. Iets wat je gelijk merkt aan het beschikbare vermogen, want de uitlaatgassen kunnen er niet door.
Dus misschien gewoon niets aan doen als hij nu weer goed rijdt.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2018 21:49 #1449766
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic pfffff, fijn
kan me voorstellen dat het fijn is dat het opgelost is!
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2018 22:43 #1449771
door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic alle markten thuis
Zijn het geen scheepsmotoren uit 1962 of je omschreven uitdaging..., je bent er weer uitgekomen. Klasse !
Moderators: Jerry Stam