Druk koppeling valt soms weg bij temperatuur boven 30 graden

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2018 19:56 #1448051 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Volg het niet
op een 940 zit toch geen vliegwielhuis dat tig x zo groot is als op een 740 ?
En als op een 740 een kabelbediening past voor de koppeling waarom zou voor dat mechanisme dan geen plek zijn op een 940 ?
Oftewel wat zit er op een 940 in de weg dat de toepassing van een kabel voor de bediening van de koppeling onmogelijk maakt waardoor een hydraulische koppeling nodig is ?
hoofdremcilinder geloof ik al helemaal niet dat die in de weg zit voor dit vraagstuk.
Denk dat je mijn vraag niet begrepen hebt wellicht .

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2018 00:47 #1448061 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Kijk je ook even naar de
Kijk je ook even naar de disel, de V6 en de zes-in-lijn? Volvo was in de jaren 80 een kleine autobouwer en koos ervoor om zoveel mogelijk onderdelen gelijk te houden in de hele serie. Dat er bij de viercilinders misschien een draadkoppeling kon was oninteressant als die niet in alle modellen kon.
Plus dat een hydraulische koppeling ongevoeliger voor afstelling was, en dus altijd goed aanvoelde en minder onderhoud nodig had.

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2018 01:05 #1448100 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Ok
Allemaal verklaarbaar dus waarom Volvo in de 4 cilinders ook een hydraulische koppeling stopte op een gegeven moment ook al was daar ruimte genoeg voor een draadbediende koppeling want die past eerste ook denk ik dan.
Onder het mom van het is beter en betrouwbaarder etc ( wat ik dus niet geloof gezien de problemen die ik erover lees) terwijl het eigenlijk om uniformering ging om commerciële motieven
Zo leg ik het maar uit nu.

Moderators: Jerry Stam