ABS storing en cruise control storing
- noppen20
- Senior lid
-
Minder
Meer
21-06-2018 16:53 #1446914
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic -188 graden is al de sensor
-188 graden is al de sensor (of de bedrading) kapot is.
Temperatuur wordt gemeten door een NTC,
Bij kapotte bedrading wordt de weerstand oneindig, en dit wordt als -188 weergegeven.
De sensor zit in de buurt van de grill, aan de bestuurderszijde.
Je kan hem als je goed zoekt van bovenaf zien met de klep open.
De bedrading van de sensor zelf is vrij kort, en zit daar met een stekker vast aan de bedrading die naar binnen loopt.
Wellicht vocht/corrosie bij de stekker die voor aanzienlijk verhoogde weerstand zorgt.
Als je de stekkers daar bekijkt, meet gelijk de sensor even door. (de weerstand)
Heb nog wel ergens de globale waardes liggen die de sensor zou moeten hebben
Temperatuur wordt gemeten door een NTC,
Bij kapotte bedrading wordt de weerstand oneindig, en dit wordt als -188 weergegeven.
De sensor zit in de buurt van de grill, aan de bestuurderszijde.
Je kan hem als je goed zoekt van bovenaf zien met de klep open.
De bedrading van de sensor zelf is vrij kort, en zit daar met een stekker vast aan de bedrading die naar binnen loopt.
Wellicht vocht/corrosie bij de stekker die voor aanzienlijk verhoogde weerstand zorgt.
Als je de stekkers daar bekijkt, meet gelijk de sensor even door. (de weerstand)
Heb nog wel ergens de globale waardes liggen die de sensor zou moeten hebben
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2018 01:13 #1446919
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic imitatie is irritatie...?
Hallo Ad
Je schreef: "De achterlichten zijn aftermarket..."
Die van mij ook. Bagger! De rubbers zien er niet mooi uit, de reflectoren vertonen strepen die er niet in horen, de massarail is van een matige kwaliteit en echt goed vast zit ie ook niet, de aansluitpunten voor de verschillende aansluitingen voor de lichten zitten niet allemaal op dezelfde plek als bij de originele achterlichtunits, bij het demonteren draaide een van de draadeindes zich uit de unit, i.p.v. dat de moer eraf ging, er ging een tijdje spontaan allerhande verlichting aan aan de achterkant en dat probleem verdween op een gegeven moment ook weer spontaan en het achterlicht scheen op een gegeven moment aan de ene kant duidelijk minder helder dan aan de andere kant. Dus ja, "aftermarket" kan voor allerhande problemen zorgen. Niet allemaal even spannend, maar vooral massaproblemen kunnen voor allerhande effecten zorgen.
groetjes
Mathy
Je schreef: "De achterlichten zijn aftermarket..."
Die van mij ook. Bagger! De rubbers zien er niet mooi uit, de reflectoren vertonen strepen die er niet in horen, de massarail is van een matige kwaliteit en echt goed vast zit ie ook niet, de aansluitpunten voor de verschillende aansluitingen voor de lichten zitten niet allemaal op dezelfde plek als bij de originele achterlichtunits, bij het demonteren draaide een van de draadeindes zich uit de unit, i.p.v. dat de moer eraf ging, er ging een tijdje spontaan allerhande verlichting aan aan de achterkant en dat probleem verdween op een gegeven moment ook weer spontaan en het achterlicht scheen op een gegeven moment aan de ene kant duidelijk minder helder dan aan de andere kant. Dus ja, "aftermarket" kan voor allerhande problemen zorgen. Niet allemaal even spannend, maar vooral massaproblemen kunnen voor allerhande effecten zorgen.
groetjes
Mathy
- Robert Geurts (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2018 19:49 #1446935
door Robert Geurts (GAST)
Beantwoord door Robert Geurts (GAST) in topic Heb zelf ook ABS en cruise control problemen gehad
Bij mij was de oorzaak een losse massaverbinding links bij de voeten van de bestuurder. Ik had daar de bekleding los gemaakt, omdat ik lekkage had aan de bestuurderszijde. En daarbij per ongeluk een stekkertje los getrokken.
De precieze symptomen: mijn ABS lampje brandde en de ABS unit in de motorruimte tikte op een hoge frequentie. Mijn cruise control deed het wel, maar had moeite om een constante snelheid vast te houden.
Wellicht heb je er wat aan.
Gr,
Robert Geurts
De precieze symptomen: mijn ABS lampje brandde en de ABS unit in de motorruimte tikte op een hoge frequentie. Mijn cruise control deed het wel, maar had moeite om een constante snelheid vast te houden.
Wellicht heb je er wat aan.
Gr,
Robert Geurts
Moderators: Jerry Stam