ABS storing en cruise control storing
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-05-2018 12:12 #1107844
door V700 register
ABS storing en cruise control storing is gemaakt door V700 register
Besloot mijn 945 in maart eens te verwennen met een nieuwe antennespriet (gesneuveld in een lage parkeergarage) en een nieuwe voorruit (onder vreemde omstandigheden gescheurd in de winter). Nu kennen jullie vast de gevolgen van zo'n actie; er gaan ineens weer andere zaken kapot. Lijkt een wet van communicerende vaten.
Ik specificeer; Claxon laat het vaak afweten, vooral als het nodig is, ABS lampje brandt en gaat niet meer uit, Cruise control doet het niet meer, achterklepslot heeft kuren.
Heb uitgebreid vacuumslangetjes en balgje van de cruise control gecontroleerd, ook bij de pedaalschakelaars ziet alles er normaal uit, ook de vacuumslangen.
Wat betreft de ABS; zekeringen gechecked, verder geen idee hoe dit verder na te lopen. In het verleden bleef het lampje ook wel eens branden, maar met een keertje opnieuw starten bleef het lampje uit.
Kortom een hoop irritant gedoe. Maar gelukkig blijft ie wel rijden....
Ik specificeer; Claxon laat het vaak afweten, vooral als het nodig is, ABS lampje brandt en gaat niet meer uit, Cruise control doet het niet meer, achterklepslot heeft kuren.
Heb uitgebreid vacuumslangetjes en balgje van de cruise control gecontroleerd, ook bij de pedaalschakelaars ziet alles er normaal uit, ook de vacuumslangen.
Wat betreft de ABS; zekeringen gechecked, verder geen idee hoe dit verder na te lopen. In het verleden bleef het lampje ook wel eens branden, maar met een keertje opnieuw starten bleef het lampje uit.
Kortom een hoop irritant gedoe. Maar gelukkig blijft ie wel rijden....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-05-2018 13:29 #1445794
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Snelheidssignaal
Hallo Ad
Zowel cruise control als ABS maken gebruik van het snelheidssignaal. Dat komt van de sensor op de achteras en wordt eerst door de tellerunit/snelheidsmeter bewerkt. Daarna wordt het aangeboden aan cruise control, ABS, ECU en indien aanwezig, navigatie.
groetjes
Mathy
Zowel cruise control als ABS maken gebruik van het snelheidssignaal. Dat komt van de sensor op de achteras en wordt eerst door de tellerunit/snelheidsmeter bewerkt. Daarna wordt het aangeboden aan cruise control, ABS, ECU en indien aanwezig, navigatie.
groetjes
Mathy
- Reinier Verbeek
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
07-05-2018 13:48 #1445795
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic massa
zijn de massacontacten nog wel goed? niet verroest en dan slechte massa makend.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-05-2018 15:33 #1445796
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die achterassensor maar es
Die achterassensor maar es checken dan...bedankt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-05-2018 15:34 #1445797
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eerstkomende sleuteldag is
Eerstkomende sleuteldag is pas in oktober geloof ik he? Massa is wel in orde als ik het zo bekijk. Geen corrosie.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-05-2018 15:54 #1445798
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Uit te lezen
Er valt aan de 940 niet zoveel uit te lezen maar de ABS en de CC kun je wel uitlezen Dus uitlezen en met de storingcode's kun je verder.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-05-2018 19:12 #1445808
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Eh,
Ik meen kort geleden gelezen te hebben dat er eind mei of begin juni nog een sleuteldag bij Nordicar geregeld zou worden Ad.
Ik zie nog niets bij Nordicar in de agenda staan, maar neem even contact op met Henk Huisman, ik meen dat hij het zou regelen.
Afhankelijk waar je woont heb je hier misschien nog iets aan.
Succes,
Ik zie nog niets bij Nordicar in de agenda staan, maar neem even contact op met Henk Huisman, ik meen dat hij het zou regelen.
Afhankelijk waar je woont heb je hier misschien nog iets aan.
Succes,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-05-2018 20:05 #1445810
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb geen idee hoe het
Ik heb geen idee hoe het precies werkt, ik redeneer gewoon even mee. Ik lees hier dat zowel de ABS als de CC het snelheidssignaal gebruiken NADAT dit door de snelheidsmeter gebruikt werd. Als de snelheidsmeter het wel doet lijkt het probleem me dus niet in de sensor in de achteras te zitten, maar ofwel in de meter zelf of in de bekabeling vanaf de meter naar - geen idee waar het daarna heen gaat-...
- noppen20
- Senior lid
-
Minder
Meer
08-05-2018 08:46 #1445820
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Volgens mij ligt het nét wat
Volgens mij ligt het nét wat anders.
Maar bedradingsschema's lezen is niet mijn sterkste kant.
Volgens mij is het bij oudere modellen wel zoals Mathy aangeeft, maar bij 97/98 zit de bedrading volgens mij anders in elkaar.
De ABS takt af vanaf het snelheidssignaal bij C2/C (connector onder dash), als ik het goed zie.
De CC lijkt wél het signaal vanaf de snelheidsmeter te krijgen.
Wat het geheel in mijn ogen nóg vreemder zou maken als de snelheidsmeter het wel gewoon doet.
Maar bedradingsschema's lezen is niet mijn sterkste kant.
Volgens mij is het bij oudere modellen wel zoals Mathy aangeeft, maar bij 97/98 zit de bedrading volgens mij anders in elkaar.
De ABS takt af vanaf het snelheidssignaal bij C2/C (connector onder dash), als ik het goed zie.
De CC lijkt wél het signaal vanaf de snelheidsmeter te krijgen.
Wat het geheel in mijn ogen nóg vreemder zou maken als de snelheidsmeter het wel gewoon doet.
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-05-2018 09:14 #1445822
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Mee eens. Maar is snel
Mee eens. Maar is snel gecontroleerd want een ontbrekend signaal vanaf de achteras moet een ABS-foutcode 2-3-5 opleveren.
Al die fouten ineens lijken meer te wijzen op een spannings- of massa-probleem. Daar heeft de ABS geen specifieke foutcode voor maar omdat het lampje brandt zal er vast wel een foutcode zijn, misschien 1-3-5 (defect in regeleenheid). Bij de cruise-control dan een vergeiijkbare 2-1-1
Piet
Al die fouten ineens lijken meer te wijzen op een spannings- of massa-probleem. Daar heeft de ABS geen specifieke foutcode voor maar omdat het lampje brandt zal er vast wel een foutcode zijn, misschien 1-3-5 (defect in regeleenheid). Bij de cruise-control dan een vergeiijkbare 2-1-1
Piet
Moderators: Jerry Stam