Lang starten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2018 08:18 #1107568
door V700 register
Lang starten is gemaakt door V700 register
De 940 heeft na een dagje stil staan best wat moeite om aan te slaan.
De startmotor draait gewoon rond, maar het duurt (bij tijd en wijle) lang >5sec voordat de motor zelfstandig draait.
Na een nacht stilstaan is de accuspanning 11.8V, geen verlies over de accuklemmen.
Een half jaar geleden is de draad van dynamo naar accu vervangen, en lekkende LPG-injectoren lijk ik vooralsnog te kunnen uitlsuiten omdat (1) deze allemaal al vervangen zijn en (2) het zich ook lijkt voor te doen als de laatste rit op benzine geweest is.
Welke spanning moet je verwachten over de accupolen na een etmaal stil staan?
Kan een lage spanning de oorzaak zijn van dit effect, aangezien ik bij een slechte accu eerder verwacht dat de startmotor helemaal niet meer wil?
De startmotor draait gewoon rond, maar het duurt (bij tijd en wijle) lang >5sec voordat de motor zelfstandig draait.
Na een nacht stilstaan is de accuspanning 11.8V, geen verlies over de accuklemmen.
Een half jaar geleden is de draad van dynamo naar accu vervangen, en lekkende LPG-injectoren lijk ik vooralsnog te kunnen uitlsuiten omdat (1) deze allemaal al vervangen zijn en (2) het zich ook lijkt voor te doen als de laatste rit op benzine geweest is.
Welke spanning moet je verwachten over de accupolen na een etmaal stil staan?
Kan een lage spanning de oorzaak zijn van dit effect, aangezien ik bij een slechte accu eerder verwacht dat de startmotor helemaal niet meer wil?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2018 09:09 #1443855
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Zou
Zou toch de injectoren weer verdenken. Je zegt het zelf al, de startmotor draait gewoon rond.
Rijden alleen op benzine maakt geen verschil. De gasdruk blijft op de injectoren staan.
, dus als er weer eentje lekt!
Rijden alleen op benzine maakt geen verschil. De gasdruk blijft op de injectoren staan.
, dus als er weer eentje lekt!
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
12-02-2018 09:32 #1443856
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Zoals timen
Zoals Timen al schrijft blijft bij op benzine rijden gewoon gasdruk op de lpi injectoren staan. Op benzine rijden is géén goede manier om lekkende lpi injectoren uit te sluiten.
Zijn de injectoren vervangen voor nieuwe of tweedehands?
Groeten,
Gerben
Zijn de injectoren vervangen voor nieuwe of tweedehands?
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2018 09:46 #1443857
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Allemaal tweedehandsen, de
Allemaal tweedehandsen, de investering van tegelijkertijd 3 nieuwe vond ik iets te gortig...
En die accuspanning, is dat niet wat laag?
En die accuspanning, is dat niet wat laag?
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
12-02-2018 09:57 #1443858
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Injectoren lek
Dan denk ik dat deze andere injectoren ook lek zijn, helaas.
De motor gaat goed rond en slaat op een gegeven moment wel aan schrijf je, de accu zou ik mij dan niet zo druk om maken.
Groeten,
Gerben
De motor gaat goed rond en slaat op een gegeven moment wel aan schrijf je, de accu zou ik mij dan niet zo druk om maken.
Groeten,
Gerben
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2018 10:27 #1443859
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik vind een accuspanning van
Ik vind een accuspanning van 11,8 in rust wel veel te laag. Ik neem aan, dat je dat hebt gemeten VOOR de startpogingen, en niet direct erna: dat kan nog wat verschil maken. Veel lager dan 12,5 is geen goed nieuws voor de (lading)staat van de accu...
Met een zwakke accu vind ik 5 seconden starten (is dat uberhaupt lang dan?) niets om je over te verbazen.
Meet ook de laadspanning maar eens: wat staat er met draaiende motor over de accupolen? Alles onder de 13,5 is echt te laag, ideaal is 14,2. Alles boven de 14,5 is te hoog en betekent een dode spanningsregelaar (die zit in je dynamo).
Met een zwakke accu vind ik 5 seconden starten (is dat uberhaupt lang dan?) niets om je over te verbazen.
Meet ook de laadspanning maar eens: wat staat er met draaiende motor over de accupolen? Alles onder de 13,5 is echt te laag, ideaal is 14,2. Alles boven de 14,5 is te hoog en betekent een dode spanningsregelaar (die zit in je dynamo).
- Reinier Verbeek
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
12-02-2018 10:29 #1443860
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic 11.8 V is wel een bijna lege accu
11.8 V is wel een bijna lege accu, vlak na het lang starten en bij stilstaande motor zou het kunnen, maar anders is de accu toch echt wel bijna aan het eind. Is de laadspanning bij draaiende motor wel op orde (rond 14,1 V bij deze temperatuur)?
succes reinier
succes reinier
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2018 10:51 #1443863
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic voltage en capaciteit
Wanneer tijdens laden het voltage aan de lage kant is onder de 13,5 dan raakt de accu niet vol. De accu zal daarmee eerder op(leeg en versleten) zijn. Even de spanningsregelaar als eerste vervangen dan.
Tijdens starten zakt het voltage door het hoge stroomgebruik van de startmotor.
De motor wil dan nog wel eens aanslaan op het tijdstip van loslaten van de sleutel.
Is spanning en capaciteit in orde en heb je dit startverschijnsel dan kan ook de startmotor zelf teveel stroom gebruiken, de spanning daalt teveel tijdens starten en er is niet genoeg stroom over voor de componenten. Dan moet de startmotor vervangen worden.
Eerst even meten dus: voltage tijdens starten en tijdens lopen. Niet alleen na de start, maar tijdens een hele rit en ingeschakelde componenten.
Tijdens starten zakt het voltage door het hoge stroomgebruik van de startmotor.
De motor wil dan nog wel eens aanslaan op het tijdstip van loslaten van de sleutel.
Is spanning en capaciteit in orde en heb je dit startverschijnsel dan kan ook de startmotor zelf teveel stroom gebruiken, de spanning daalt teveel tijdens starten en er is niet genoeg stroom over voor de componenten. Dan moet de startmotor vervangen worden.
Eerst even meten dus: voltage tijdens starten en tijdens lopen. Niet alleen na de start, maar tijdens een hele rit en ingeschakelde componenten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2018 10:59 #1443864
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De 11.8V was vóór starten 's
De 11.8V was vóór starten 's morgens, auto helemaal uit (dus ook geen lampen aan oid). De accu moest dus alleen de centrale vergrendeling voeden.
Ik zal de spanning ook eens meten tijdens en na starten, en na een flinke rit.
De dynamo en laadspanning zullen dénk ik wel OK zijn, de dynamo is pas een jaar oud en de bedrading van dynamo naar de pluspool van de accu is kort geleden vervangen omdat de laadstroom door de slechte kabels <13V was. Na vervangen was ie 14 of 14.1 V.
Maar goed, dat was een half jaar terug dus ik ga het nogmaals checken.
Ik zal de spanning ook eens meten tijdens en na starten, en na een flinke rit.
De dynamo en laadspanning zullen dénk ik wel OK zijn, de dynamo is pas een jaar oud en de bedrading van dynamo naar de pluspool van de accu is kort geleden vervangen omdat de laadstroom door de slechte kabels <13V was. Na vervangen was ie 14 of 14.1 V.
Maar goed, dat was een half jaar terug dus ik ga het nogmaals checken.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2018 11:26 #1443865
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Klinkt alsof je aan een
Klinkt alsof je aan een nieuwe accu toe bent. Ook als de laadstroom nu weer aan de lage kant blijkt, zou dat denk ik mijn eerste verdachte zijn.
Moderators: Jerry Stam