Thuis de 940 overgespoten!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2017 18:57 #1442691
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic "Zie je iets"
Met "zie je iets" bedoel ik - te weinig laagdikte lak. Geen vuil of druppel o.i.d.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2017 13:37 #1442712
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic in één beweging - uitnevelend ( overspray ) meenemen.
Dat is wel een goeie tip. Het is nog best lastig om dat te doen, want dan zit er (bijvoorbeeld) twee lagen op een goed dekkend stuk. Vervolgens zie ik dat op dat stuk nog een plek zit waar het niet dik genoeg is. Dan zou ik die overspray doen, maar dan zit er in principe 3 lagen op, en ook op het stuk waar het al genoeg was. (als je me nog kan volgen)
Dan zou je weer met verschillende laagdiktes komen te zitten. Maar misschien is dat wel iets teveel doorgedacht en is dat verschil amper zichtbaar.
Gisteren linksvoor opnieuw gedaan na het wegschuren van de dikke plek die er eerder opgeknalt was. Nu ziet het er (voor amateur in de garage) best wel ok uit. Zeker als er nog gepolijst moet worden. Zie foto!
Dan zou je weer met verschillende laagdiktes komen te zitten. Maar misschien is dat wel iets teveel doorgedacht en is dat verschil amper zichtbaar.
Gisteren linksvoor opnieuw gedaan na het wegschuren van de dikke plek die er eerder opgeknalt was. Nu ziet het er (voor amateur in de garage) best wel ok uit. Zeker als er nog gepolijst moet worden. Zie foto!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2017 18:19 #1443057
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic chapeu
Ik ben nog vrij nieuw op dit forum, en zit lekker wat topics door te spitten maar jeetje mina man. Wat heb ik een respect voor je! Ik weet dat mijn vader vroeger ook zo zijn auto overspoot, maar alles zo uitpluizen, inlezen, fouten maken en herstellen en het weer overnieuw doen... Ik ben reuze benieuwd hoe het geworden is/word. Ik zeg altijd maar zo, ook al is het niet perfect, kijk eens wat je er allemaal van geleerd hebt
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2018 10:31 #1443152
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank je!
Dank je!
Het is inderdaad veel inlezen en proberen geweest want ik had er nul ervaring mee. Maar uiteindelijk is het wel heel leuk om te doen eigenlijk.
Daarnaast had ik weinig keuze, de auto moest echt een nieuwe beschermende laag hebben, (zie de eerste foto's van dit topic).
Alles wat ik deed maakte de auto al mooier, dus ik was niet te bang om het maar gewoon te proberen.
Nu is het dof en heeft het en duidelijke sinaasappel structuur. Het is een maand uitgehard dus ik kan weer verder.
Volgende week schuren met 1500 en 2000 om de structuur glad te krijgen. Vervolgens is het tijd voor polijsten om de glans erop te krijgen. We zullen zien wat het resultaat gaat worden..
Het is inderdaad veel inlezen en proberen geweest want ik had er nul ervaring mee. Maar uiteindelijk is het wel heel leuk om te doen eigenlijk.
Daarnaast had ik weinig keuze, de auto moest echt een nieuwe beschermende laag hebben, (zie de eerste foto's van dit topic).
Alles wat ik deed maakte de auto al mooier, dus ik was niet te bang om het maar gewoon te proberen.
Nu is het dof en heeft het en duidelijke sinaasappel structuur. Het is een maand uitgehard dus ik kan weer verder.
Volgende week schuren met 1500 en 2000 om de structuur glad te krijgen. Vervolgens is het tijd voor polijsten om de glans erop te krijgen. We zullen zien wat het resultaat gaat worden..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2018 09:59 #1449904
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klaar
Na lang twijfelen heb ik de laatste stappen toch maar genomen. Het opnieuw opschuren waar ik bang voor was vanwege de laagdikte van de blanke lak.
weer een vol weekend werk gehad..
De lak had een doffe uitstraling en erg veel 'orange peel'. Dus niet mooi glad waardoor de glans weg blijft en er een echt spuitbus gehalte overblijft.
Ik ben dus weer aan het schuren geslagen (nat). voorzichtig met 1500, 2000 en daarna 3000 korrel.
Vervolgens zeer grof polijsten, grof, medium, soft, en de ultra soft..
En daarna natuurlijk waxen.
Het schuren was wel echt spannend want de lak komt eruit te zien alsof hij nog gespoten moet worden en je weer terug bent bij af. Ik ben gelukkig nergens door de blanke lak heen gegaan en heb 'm redelijk strak gekregen!
Als je er met je neus bovenop zit dan kun je zeker oneffenheden zien, nog wat orange peel etc. Maar al met al, zeer tevreden!! Zie foto's
weer een vol weekend werk gehad..
De lak had een doffe uitstraling en erg veel 'orange peel'. Dus niet mooi glad waardoor de glans weg blijft en er een echt spuitbus gehalte overblijft.
Ik ben dus weer aan het schuren geslagen (nat). voorzichtig met 1500, 2000 en daarna 3000 korrel.
Vervolgens zeer grof polijsten, grof, medium, soft, en de ultra soft..
En daarna natuurlijk waxen.
Het schuren was wel echt spannend want de lak komt eruit te zien alsof hij nog gespoten moet worden en je weer terug bent bij af. Ik ben gelukkig nergens door de blanke lak heen gegaan en heb 'm redelijk strak gekregen!
Als je er met je neus bovenop zit dan kun je zeker oneffenheden zien, nog wat orange peel etc. Maar al met al, zeer tevreden!! Zie foto's
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2018 10:03 #1449905
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En.....
Eindresultaat:
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2018 12:01 #1449907
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Netjes hoor
Netjes hoor! En knap dat je doorgezet hebt.
Om eerlijk te zijn: als ik jouw verhaal nog eens doorlees krijg ik wel het "bezint voor je begint" en "don't try this at home" gevoel. Het is toch echt wel een vak dat spuiten.
Piet
Om eerlijk te zijn: als ik jouw verhaal nog eens doorlees krijg ik wel het "bezint voor je begint" en "don't try this at home" gevoel. Het is toch echt wel een vak dat spuiten.
Piet
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2018 13:28 #1449910
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Een vriend van me heeft voor
Een vriend van me heeft voor de vakantie in twee weken tijd een Citroen C15 (bestelautootje) met de roller van een nieuwe kleur voorzien. Drie dagen rollen, de rest van de tijd schuren. De auto ging op vakantie mee als camper en was daarvoor in oorspronkelijke, matgrijze, staat zeker niet fraai genoeg.
Ook dat is een avontuur geweest dat heel aardig heeft uitgepakt. Het was wat haastwerk, is niet overal perfect geworden, maar we hebben ook nog helemaal niet gepolijst. Het resultaat is wel echt voor herhaling vatbaar.
Spuiten klinkt ook heel mooi, maar dan wil je wel een ruimte waarin je dat goed kunt doen en je geen zorgen hoeft te maken over de nevel. Het rollen is in mijn loods gebeurd, maar spuiten zou daar een stuk lastiger zijn. Hoe heb jij dat aangepakt?
Ook dat is een avontuur geweest dat heel aardig heeft uitgepakt. Het was wat haastwerk, is niet overal perfect geworden, maar we hebben ook nog helemaal niet gepolijst. Het resultaat is wel echt voor herhaling vatbaar.
Spuiten klinkt ook heel mooi, maar dan wil je wel een ruimte waarin je dat goed kunt doen en je geen zorgen hoeft te maken over de nevel. Het rollen is in mijn loods gebeurd, maar spuiten zou daar een stuk lastiger zijn. Hoe heb jij dat aangepakt?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2018 15:55 #1449917
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De eigen garage afgeplakt en
De eigen garage afgeplakt en daar een soort cabine van gemaakt. Het was buiten erg koud en de garage vooraf goed opgestookt zodat lucht en oppervlak de juiste temperatuur had. Dan met een ventilator (heel zachtjes) en de deur op een kier. Dan kreeg je toch een flinke trek en zag je de nevel grotendeels naar buiten vliegen.
Als ik het opnieuw zou doen dan huur ik wel een spuitcabine af overigens.
Als ik het opnieuw zou doen dan huur ik wel een spuitcabine af overigens.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2018 18:25 #1449924
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik schijf het toch
Jezus Mina da,s mooi !
Diep respect voor jou !!!!
Diep respect voor jou !!!!
Moderators: Jerry Stam