Thuis de 940 overgespoten!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-12-2017 14:07 #1442594
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja dat kan natuurlijk ook. Er
Ja dat kan natuurlijk ook. Er zitten echter wel wat nadelen aan wrappen. (aan zelf thuis spuiten ook uiteraard..)
Volgens mij zou ik nooit deze specifieke metallic kleur en dan hoogglans kunnen wrappen?
Ook is wrappen maar een tijdelijke oplossing, en dan zit er nog altijd een andere kleur tussen randjes, motorruimte, koffer etc.
De auto in een andere kleur spuiten had ik dan ook niet aangedurfd. Dezelfde kleur is heel wat makkelijker volgens mij.
Volgens mij zou ik nooit deze specifieke metallic kleur en dan hoogglans kunnen wrappen?
Ook is wrappen maar een tijdelijke oplossing, en dan zit er nog altijd een andere kleur tussen randjes, motorruimte, koffer etc.
De auto in een andere kleur spuiten had ik dan ook niet aangedurfd. Dezelfde kleur is heel wat makkelijker volgens mij.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-12-2017 14:12 #1442595
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Resultaat gisteren
Gisteren de liggende delen voor een laatste keer gespoten.
De kleur zit er heel goed op, de blanke lak nu ook. Er zijn geen strepen zichtbaar (degene die je ziet zijn vooral weerspiegeling).
Wel is er een echte 'sinaasappelhuid' zichtbaar. Zeker als de lamp er goed opstaat. Dit is zorg voor later want dat gaat helemaal strak gepolijst worden als het goed is..
Nu gaat het dus om de kleur en de blanke laag. Ik ben iig tevreden.
Vanavond laatste maal spuiten. Deuren en de zijkanten aan de beurt.
De kleur zit er heel goed op, de blanke lak nu ook. Er zijn geen strepen zichtbaar (degene die je ziet zijn vooral weerspiegeling).
Wel is er een echte 'sinaasappelhuid' zichtbaar. Zeker als de lamp er goed opstaat. Dit is zorg voor later want dat gaat helemaal strak gepolijst worden als het goed is..
Nu gaat het dus om de kleur en de blanke laag. Ik ben iig tevreden.
Vanavond laatste maal spuiten. Deuren en de zijkanten aan de beurt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2017 00:50 #1442606
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Chapeau!
Wat goed zeg!
Petje/hoedje af!
Petje/hoedje af!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2017 09:42 #1442610
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sinaasappeleffect
Ik heb laatst voor mijn 960, volgens mij dezelfde kleur (418) een achterklep gespoten.
Bij mij was de reden dat de blanke laklaag begon te schilferen.
Ik had een andere achterklep in dezelfde kleur, ook met afbladderende lak op de kop getikt en heb deze gebruikt om mee te experimenteren.
Eerst alle lampen eraf gehaald, daarna de klep geschuurd met 120 tot op de grondlaag (die wel goed is), op sommige plekken kwam ik zelfs op het blanke metaal terecht.
Goed schoonmaken en daarna de kale plekken in de zinkprimer gezet. Dan weer schuren en daarna in de HS (High Solid) filler-primer gespoten. Wat je zegt, de kwaliteit van het spuitpistool en de opening hiervan zijn erg belangrijk alsook de druk waarmee je spuit. Bij mij kwam de druk op ongeveer 2,5 bar het beste uit.
Na de primer licht schuren, en schoonmaken/ontvetten.
Hierna de base-coat, had ook het streperige wat je beschrijft. Ben toe ook overgegaan op een beter spuitpistool en dat maakt een heel verschil.
Uiteindelijk 4 base-coats aangebracht. Ik heb de 2K base coat en HS filler bij een bevriend autospuiter gehaald zeker omdat de base-coat een pearl effect erin heeft.
Nadat de base-coat gespoten was de 2K blanke lak gespoten en na droging nog 2 lagen. ik maakte de fout om bij de eerste ronde te weinig verdunning te gebruiken waardoor een sinaasappeleffect is opgetreden.
Er zat dus een behoorlijk sinaasappeleffect in de lak. Na droging de klep met 1000 met de hand geschuurd hierna weer een ronde met 2500 en daarna met de polijst machine de lak naar werkelijk hoogglans gepoetst.
Sinaasappelaffect kan je er dus uitkrijgen. Een paar filmpjes op YouTube gaven een mooi voorbeeld ook van do en don'ts.
Het begint er prachtig uit et zien en ik denk erover om van de zomer (het is nu te koud om te spuiten) mijn wagen ook over te spuiten.
Success met het werk...
Bij mij was de reden dat de blanke laklaag begon te schilferen.
Ik had een andere achterklep in dezelfde kleur, ook met afbladderende lak op de kop getikt en heb deze gebruikt om mee te experimenteren.
Eerst alle lampen eraf gehaald, daarna de klep geschuurd met 120 tot op de grondlaag (die wel goed is), op sommige plekken kwam ik zelfs op het blanke metaal terecht.
Goed schoonmaken en daarna de kale plekken in de zinkprimer gezet. Dan weer schuren en daarna in de HS (High Solid) filler-primer gespoten. Wat je zegt, de kwaliteit van het spuitpistool en de opening hiervan zijn erg belangrijk alsook de druk waarmee je spuit. Bij mij kwam de druk op ongeveer 2,5 bar het beste uit.
Na de primer licht schuren, en schoonmaken/ontvetten.
Hierna de base-coat, had ook het streperige wat je beschrijft. Ben toe ook overgegaan op een beter spuitpistool en dat maakt een heel verschil.
Uiteindelijk 4 base-coats aangebracht. Ik heb de 2K base coat en HS filler bij een bevriend autospuiter gehaald zeker omdat de base-coat een pearl effect erin heeft.
Nadat de base-coat gespoten was de 2K blanke lak gespoten en na droging nog 2 lagen. ik maakte de fout om bij de eerste ronde te weinig verdunning te gebruiken waardoor een sinaasappeleffect is opgetreden.
Er zat dus een behoorlijk sinaasappeleffect in de lak. Na droging de klep met 1000 met de hand geschuurd hierna weer een ronde met 2500 en daarna met de polijst machine de lak naar werkelijk hoogglans gepoetst.
Sinaasappelaffect kan je er dus uitkrijgen. Een paar filmpjes op YouTube gaven een mooi voorbeeld ook van do en don'ts.
Het begint er prachtig uit et zien en ik denk erover om van de zomer (het is nu te koud om te spuiten) mijn wagen ook over te spuiten.
Success met het werk...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2017 10:55 #1442611
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bevriend.....
@Smoothdriver;
Als je de spullen bij een bevriend autospuiter haalt, is het dan niet makkelijker om de achterklep daar heen te brengen zodat hij em ff voor je spuit???

Als je de spullen bij een bevriend autospuiter haalt, is het dan niet makkelijker om de achterklep daar heen te brengen zodat hij em ff voor je spuit???
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2017 13:52 #1442613
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sinaasappeleffect
Gelukkig is dat inderdaad nog te verhelpen. Ik blijf het wel heel vreemd vinden om een nieuwe (en laatste) laklaag nog te moeten schuren. Hij slaat uiteraard helemaal dof uit en ziet eruit alsof hij nog gespoten moet worden.
Ik heb geen ervaring met polijsten dus ik weet niet hoeveel het kan doen.
Op de foto staat de 2e blanke laklaag, vlakgeschuurd voordat de 3e erop kwam.
Als de 3e geschuurd moet worden, en hij komt er weer zo wit met tijgerprint uit dan maak ik me toch zorgen om het eindresultaat..
Ik heb geen ervaring met polijsten dus ik weet niet hoeveel het kan doen.
Op de foto staat de 2e blanke laklaag, vlakgeschuurd voordat de 3e erop kwam.
Als de 3e geschuurd moet worden, en hij komt er weer zo wit met tijgerprint uit dan maak ik me toch zorgen om het eindresultaat..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2017 18:32 #1442616
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sinaasappel-effect;
Met nieuwsgierigheid volg ik dit item, ben ook benieuwd naar het eindresultaat.
In een te kleine ruimte zal de nevel altijd weer terug slaan op de auto, door een afzuiging zal de luchtstroom én de nevel verdwijnen.
De nevel moet toch een kant op.....
Voor de eindlaag is de temperatuur en dikte van de laklaag belangrijk.
Sinaasappel-effect ontstaat (meestal) door te weinig laagdikte.
Bij te weinig laagdikte drogen de oplosmiddelen uit de blanke lak.
De laag zal/kan daardoor niet vloeien.
In spuitversie met compressor, rekening houden met de juiste verdunning, juiste temperatuur en ruimte.
Dit kan veel "nazorg" schelen.........
Maar misschien wist je dit al. Ik denk met je mee om zo'n mooi mogelijk resultaat te krijgen. Succes en bling-bling. Want dat heeft de auto, na alle noeste arbeid/voldoening verdiend!!!
In een te kleine ruimte zal de nevel altijd weer terug slaan op de auto, door een afzuiging zal de luchtstroom én de nevel verdwijnen.
De nevel moet toch een kant op.....
Voor de eindlaag is de temperatuur en dikte van de laklaag belangrijk.
Sinaasappel-effect ontstaat (meestal) door te weinig laagdikte.
Bij te weinig laagdikte drogen de oplosmiddelen uit de blanke lak.
De laag zal/kan daardoor niet vloeien.
In spuitversie met compressor, rekening houden met de juiste verdunning, juiste temperatuur en ruimte.
Dit kan veel "nazorg" schelen.........
Maar misschien wist je dit al. Ik denk met je mee om zo'n mooi mogelijk resultaat te krijgen. Succes en bling-bling. Want dat heeft de auto, na alle noeste arbeid/voldoening verdiend!!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-12-2017 09:31 #1442624
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Merci!
Het is inderdaad een te kleine ruimte. Om zoveel mogelijk nevel weg te krijgen doe ik het volgende:
De garage verwarmen tot zo'n 22 graden, wat iets te warm is voor het spuitwerk. vervolgens doe ik op het moment dat ik kan beginnen de deur een stukje open. Binnen warm, buiten koud geeft meteen een goeie trek. De nevel wordt redelijk goed weggezogen op die manier.
Lang zo goed niet als met afzuiging uiteraard, maar het helpt al.
De verdunning had ik bij de eerste blanke laag iets te weinig toegepast. Te bang voor druppels. Dit gaf echt een flink sinaasappel effect maar dat heb ik weg kunnen schuren. De poging daarna was al beter en die van gisteren is zo goed als ik het ga krijgen. Nabewerking is zeker nodig, daar moet ik me nog in verdiepen.
Ook zit er achteraf gezien iets te weinig kleur op helaas. Niet storend ofzo maar het had net iets dikker gemogen.
De garage verwarmen tot zo'n 22 graden, wat iets te warm is voor het spuitwerk. vervolgens doe ik op het moment dat ik kan beginnen de deur een stukje open. Binnen warm, buiten koud geeft meteen een goeie trek. De nevel wordt redelijk goed weggezogen op die manier.
Lang zo goed niet als met afzuiging uiteraard, maar het helpt al.
De verdunning had ik bij de eerste blanke laag iets te weinig toegepast. Te bang voor druppels. Dit gaf echt een flink sinaasappel effect maar dat heb ik weg kunnen schuren. De poging daarna was al beter en die van gisteren is zo goed als ik het ga krijgen. Nabewerking is zeker nodig, daar moet ik me nog in verdiepen.
Ook zit er achteraf gezien iets te weinig kleur op helaas. Niet storend ofzo maar het had net iets dikker gemogen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-12-2017 13:31 #1442625
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klaar voor schuren/polijsten
nou, hier is dan het resultaat van het spuitwerk. Uiteraard nog voor het schuren en polijsten.
De sinaasappelstructuur is best goed te zien op de foto. Het gaat er nu vooral om dat alles goed in grond, kleur en blanke lak staat. Dat is in ieder geval gelukt! Geen fouten gemaakt met afplakken zo te zien, dus dat is ook al een opluchting.
Nu een aantal dagen lekker warm binnen laten staan om uit te harden.. Kan ik me mooi een tijdje inlezen over polijsten. Is ook nog niet zo makkelijk geloof ik.
De sinaasappelstructuur is best goed te zien op de foto. Het gaat er nu vooral om dat alles goed in grond, kleur en blanke lak staat. Dat is in ieder geval gelukt! Geen fouten gemaakt met afplakken zo te zien, dus dat is ook al een opluchting.
Nu een aantal dagen lekker warm binnen laten staan om uit te harden.. Kan ik me mooi een tijdje inlezen over polijsten. Is ook nog niet zo makkelijk geloof ik.
- Sven Assink
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-12-2017 21:29 #1442629
door Sven Assink
Beantwoord door Sven Assink in topic Polijsteb
Ik weet niet waar je woont, maar mocht het in Limburg zijn wil ik je wel helpen of leren met polijsten.
Moderators: Jerry Stam