Thuis de 940 overgespoten!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2017 09:28 #1442632
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sinaasappeleffect
@Ferry940, Ik had de klep idd ook door hem kunnen laten spuiten, had waarschijnlijk ook goedkoper geweest. Ik wil zelf echter ook het spuit-vak een beetje onder de knie krijgen. Het dak van mij wagen en sommige andere delen hebben ook last van deze ziekte en de achterklep had ik als proef object gebruikt. Ben redelijk tevreden met het resultaat. Oefening baart kunst.
@92volvo940
Hieronder een YT over het verwijderen van de Orange-peel...
Het tijgervelletje betekent dat je verder moet schuren, ik hoop dat je voldoende laagdikte hebt met de blanke lak laag.
Let op bij het schuren dat niet de kleur (base coat) geschuurd wordt. Hetgeen je eraf haalt blijft wit/melkachtig. Anders moet je er weer blanke lak overheen zetten.
Hier nog een filmpje over het polijsten.
Voor het polijsten heb ik zelf Sonax profiline Cut & Finish gebruikt. Schrik niet van de prijs van sommige polijstmiddelen, een beetje rond shoppen kan een aardige besparing opleveren.
@Elzinga, zoals ik in mijn eerdere post schreef had ik in de eerste laag blanke lak met te weinig verdunning gespoten, ik vond het aangemaakte mengsel, blanke lak - verharder - verdunning, al zo waterig maar dat bleek later dus nog niet waterig genoeg te zijn. Ik heb dit later met de spuiters er ook nog over gehad.
Ook het instellen van het spuitpistool is een kunstje, hier een filmpje...
@92volvo940, jouw spuitwerk ziet er an behoorlijk goed uit, ik hoop dat het tot top glans brengen goed uitpakt,
Succes
@92volvo940
Hieronder een YT over het verwijderen van de Orange-peel...
Het tijgervelletje betekent dat je verder moet schuren, ik hoop dat je voldoende laagdikte hebt met de blanke lak laag.
Let op bij het schuren dat niet de kleur (base coat) geschuurd wordt. Hetgeen je eraf haalt blijft wit/melkachtig. Anders moet je er weer blanke lak overheen zetten.
Hier nog een filmpje over het polijsten.
Voor het polijsten heb ik zelf Sonax profiline Cut & Finish gebruikt. Schrik niet van de prijs van sommige polijstmiddelen, een beetje rond shoppen kan een aardige besparing opleveren.
@Elzinga, zoals ik in mijn eerdere post schreef had ik in de eerste laag blanke lak met te weinig verdunning gespoten, ik vond het aangemaakte mengsel, blanke lak - verharder - verdunning, al zo waterig maar dat bleek later dus nog niet waterig genoeg te zijn. Ik heb dit later met de spuiters er ook nog over gehad.
Ook het instellen van het spuitpistool is een kunstje, hier een filmpje...
@92volvo940, jouw spuitwerk ziet er an behoorlijk goed uit, ik hoop dat het tot top glans brengen goed uitpakt,
Succes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2017 09:35 #1442633
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sinaasappeleffect
By the way, met de hand schuren, niet met de schuurmachine, dat gaat veeeeel te hard. En met een kurk/blokje uiteraard waterproof met veel water gebruiken, maar dat zal wel een open deur intrappen zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2017 10:55 #1442662
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @blastaway: Hartelijk dank
@blastaway: Hartelijk dank voor het aanbieden van je hulp. Ik woon in de omgeving van Den Bosch dus dat valt net buiten Limburg;)
Heb je veel ervaring met polijsten? Ik kan sowieso hulp gebruiken, al is het maar met online vragen!
Heb je veel ervaring met polijsten? Ik kan sowieso hulp gebruiken, al is het maar met online vragen!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2017 10:57 #1442663
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @Smoothdriver
@Smoothdriver: Bedankt voor de linkjes en adviezen, erg handig. Ik schuur inderdaad met de hand, ben veel te bang om door de kleur te gaan.
Er komt aardig wat wit vanaf, dat blijft schrikken.
Er komt aardig wat wit vanaf, dat blijft schrikken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2017 11:00 #1442664
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Update
En de algehele update is dat ik nu zie dat de liggende delen goed in de lak staan, maar de zijkant eigenlijk te dun. Vanavond gaat hopelijk voor de allerallerallerlaatste keer dat spuitpistool erop.
Ik ben echt te zuinig geweest met de lak en spray. (bang voor druppels)
Nu de lak er op andere plekken goed op zit is het duidelijk dat de zijkanten gewoon veel te dun zijn. De kleur is daar niet goed beschermt..
Dus, weer alles afgeplakt gisteren.. Fijne hobby
Ik ben echt te zuinig geweest met de lak en spray. (bang voor druppels)
Nu de lak er op andere plekken goed op zit is het duidelijk dat de zijkanten gewoon veel te dun zijn. De kleur is daar niet goed beschermt..
Dus, weer alles afgeplakt gisteren.. Fijne hobby
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2017 12:11 #1442669
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Het zit niet altijd mee, maar
Het zit niet altijd mee, maar het resultaat mag er straks vast en zeker wezen!
Zet 'm op!
Zet 'm op!
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2017 01:10 #1442683
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic luister nou
maar naar Elzinga. Die is meer vergeten over lak en verf dan de meeste van ons überhaupt ooit zullen weten.
Maar ik heb wel enorm respect voor je ! dat je zo'n klus aanpakt. Hulde.
Maar ik heb wel enorm respect voor je ! dat je zo'n klus aanpakt. Hulde.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2017 09:12 #1442688
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goede adviezen
Elzinga heeft idd zeer goede adviezen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2017 16:02 #1442689
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat is mooi,
Dat is mooi, want ik heb het advies van Elzinga dan ook gebruikt gisteren!
Ik heb een beduidend dikkere laag gespoten en het ziet er (op een druppel na, *&%$* ! ) al een serieus stuk beter uit. De vorige lagen zijn veel te dun geweest.
Afijn, gisteren het eerste stuk heel erg naar mn zin gedaan. Het ziet er mooi strak uit zonder sinaasappel huid.
Toen kwam het tweede stuk en ging het spuitpistool raar doen. Ik kreeg geen mooie nevel meer. Het was óf een harde straal, óf veel lucht en weinig lak. Echt alles geprobeerd met het pistool, bijna een halve bovenbeker lak verspilt aan testen en niets werkte.
Dus alles uit elkaar gehaald, schoongemaakt en opnieuw geprobeerd. Toen ik dacht dat het ging heb ik 'm op de auto gericht om verder te gaan, en hoppla, in één seconde een dikke vlek met flinke druppels erop.
Even afgekoeld, net niet mijn compressor door de ramen naar buiten gesmeten en de boel maar weer schoongemaakt. (en gestopt voor de dag.. ik was er echt chagrijnig van)
Alles eens overdacht en ik denk (en hoop) dat ik voor het tweede deel gewoon de verdunner vergeten ben. Dat ik dus een te dikke lak door het pistool probeerde te spuiten. Heeft iemand ervaring daarmee? Kan een te dikke lak het bovenstaande veroorzaken?
Vanavond de smurrie van gisteren dus opschuren en het met de juiste verdunner proberen. Ik hoop echt dat dat het probleem was gisteren, anders weet ik het echt niet namelijk.
Ik heb een beduidend dikkere laag gespoten en het ziet er (op een druppel na, *&%$* ! ) al een serieus stuk beter uit. De vorige lagen zijn veel te dun geweest.
Afijn, gisteren het eerste stuk heel erg naar mn zin gedaan. Het ziet er mooi strak uit zonder sinaasappel huid.
Toen kwam het tweede stuk en ging het spuitpistool raar doen. Ik kreeg geen mooie nevel meer. Het was óf een harde straal, óf veel lucht en weinig lak. Echt alles geprobeerd met het pistool, bijna een halve bovenbeker lak verspilt aan testen en niets werkte.
Dus alles uit elkaar gehaald, schoongemaakt en opnieuw geprobeerd. Toen ik dacht dat het ging heb ik 'm op de auto gericht om verder te gaan, en hoppla, in één seconde een dikke vlek met flinke druppels erop.
Even afgekoeld, net niet mijn compressor door de ramen naar buiten gesmeten en de boel maar weer schoongemaakt. (en gestopt voor de dag.. ik was er echt chagrijnig van)
Alles eens overdacht en ik denk (en hoop) dat ik voor het tweede deel gewoon de verdunner vergeten ben. Dat ik dus een te dikke lak door het pistool probeerde te spuiten. Heeft iemand ervaring daarmee? Kan een te dikke lak het bovenstaande veroorzaken?
Vanavond de smurrie van gisteren dus opschuren en het met de juiste verdunner proberen. Ik hoop echt dat dat het probleem was gisteren, anders weet ik het echt niet namelijk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2017 18:51 #1442690
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je wilt té graag.
Herkenbaar. Ik ben ook zo. Té snel willen en achteraf ( boos ) denken........ Het zou een vuiltje in de lak kunnen zijn wat blokkeert, of de nozzle iets aangedroogd in die tijd.....
Doe een stap terug. Alles rustig doordenken en voorbereiden. dan geniet je van het resultaat. En nooit te bang zijn met spuiten. Rustig bedenken: is het zo naar het zin - doorspuiten naar volgend deel, "zie" je iets in het vorige deel: in één beweging - uitnevelend ( overspray ) meenemen. Het blijft aanvoelen van product, temperatuur, vloeiing en apparatuur. Het lukt je!!
Doe een stap terug. Alles rustig doordenken en voorbereiden. dan geniet je van het resultaat. En nooit te bang zijn met spuiten. Rustig bedenken: is het zo naar het zin - doorspuiten naar volgend deel, "zie" je iets in het vorige deel: in één beweging - uitnevelend ( overspray ) meenemen. Het blijft aanvoelen van product, temperatuur, vloeiing en apparatuur. Het lukt je!!
Moderators: Jerry Stam