Welke starthulp / jumpstarter?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2017 12:31 #1442195 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik was op zoek naar een
Ik was op zoek naar een Jumpstarter omdat een schakelaar teveel gedoe is omdat ik de auto niet alleen berijd. Ik verwacht ook geen narigheid maar weet van de V90 dat ie na twee weken stilstaan met korte ritjes vooraf in de winter nog wel eens moeilijk wil gaan doen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2017 19:13 #1442251 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Schakelaar
Er bestaat ook een schakelaar die automatisch onderbreekt wanneer de accuspanning 11,6 volt wordt. Dan even een reset en binnen 30 seconden starten en de boel loopt weer.

Saillant detail: Je kunt 'm ook in een bewakingsstand zetten. Dan blijft er genoeg stroom lopen om het klokje en de binnenverlichting op te laten lopen, probeer je (of liever gezegd de inbreker) 'm te starten dan slaat de schakelaar uit.

Het merk weet ik helaas niet meer, ik heb 'm jaren geleden in mijn 240 laten zitten toen ik deze verkocht. Volgens mij heb ik 'm destijds bij de ANWB aangeschaft of zo. Kostte toen 30 Euro.

Maar het is weer een andere oplossing voor het probleem. Persoonlijk vind ik het gedoe met een jumpstarter weer irritant. En de accu van een jumpstarter kan ook niet goed tegen de vrieskou, die moet je binnen bewaren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2017 21:09 #1442264 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat is de Batterybrain
Dat is de Batterybrain waarover ik sprak en die bevalt me slecht voor de V90. 11,6 wordt al snel gehaald dus steeds 'uit' en dat ding zelf verbruikt ook stroom. Ik had er zelfs een AB bij maar wel met batterijtjes van een onmogelijk formaat die een vermogen kostten en snel leegraken (dus weer kap open en manual reset). Ik denk bij lichtere motoren die minder startvermogen nodig hebben en die je langer wegzet, dit wel een oplossing is.

De jumpstart houd ik binnen (behalve als ik een paar dagen/weken weg-ga. Je kan hem ook id auto opladen tijdens de rit. Je kan aan het display zien hoe vol hij zit dus als het nivo daalt, even opladen (het tempo van dalen moet ik nog ondervinden). Ik ga 't gewoon maar eens proberen en kijken of het bevalt. Hopelijk heb ik 'm niet nodig en zo wel dan gaan we zien wat ie waard is.
Let you know.

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2017 22:28 #1442267 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Je hebt
de aanschaf gedaan al toch ?
Zag ze bij de Lidl aangeprijsd nu.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2017 22:42 #1442270 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die heeft de helft aan
Die heeft de helft aan kortstondig startvermogen lijkt het.
Ik heb de Ultrabatt Ultrabooster + Model UB-4000 besteld. We gaan het zien....

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2017 00:41 #1442277 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Boek
Hallo Volvisti

De UltraBatt UltraBooster+ is zo groot als een flink boek, dus die laat je niet ergens binnen liggen, maar gewoon ergens in de auto. Zodat je het ding bij je hebt als je 'm nodig hebt.

groetjes

Mathy

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2017 00:46 #1442279 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Toch
zal die booster het ook slechter doen als ie ook in een koude omgeving ligt.
En als ie maar zo groot is als een boek is ie toch ook makkelijk mee te nemen van binnen naar buiten voor deze situatie ?
Andere gedachtegang wellicht maar ook niet onlogisch lijkt me.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2017 02:30 #1442280 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Afstand
Hallo Peter

Maar het is vooral handig als je het ding bij je hebt. Als ie op het eind van de straat niet starten wil kun je misschien nog even op en neer lopen om het ding thuis op te halen. Maar veel verder zou ik toch niet willen "reizen" om het ding op te halen. Eventueel wikkel je het ding in een warmte isolerend materiaal. Maar volgens mij is ook wel opgewarmd als je hem even een paar minuten ergens binnen neerlegt.

groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2017 13:08 #1442291 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik denk dat een Lithium-ion
Ik denk dat een Lithium-ion-accu onder de 10 graden zeker last zal hebben van de performance issues, mn als het langere tijd id auto ligt. Ik laat het ding dan ook binnen (twee auto's ook dus waar leg je 'm dan in??) en neem 'm opgeladen mee als ik meerdere dagen/weken van huis ben in de hoop dat het dan voldoende is. In de auto kan hij overigens ook op/bijgeladen worden - ik zal eens meten wat dat doet icm het bijladen van de auto-accu (maw: wat vreet zo'n ding bij opladen dat ten koste gaat van bijladen auto-accu). Als ik onderweg/rijdend problemen ondervind waardoor ik weer moet starten, dan gaat dat probleem neem ik aan verder dan een lege/slechte accu (dynamo, bedrading, lek, etc). Als ik eenmaal rijd, ga ik er vanuit dat de auto-accu gewoon bijlaadt. Zo niet, dan ANWB oid.

Kortom: ik heb dat ding nu voor de ochtendstart in noodgevallen.

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2017 00:12 #1442312 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Tsja
Als je van je auto naar huis kan lopen kan je ook naar je auto lopen met dat ding lijkt mij, hoor. Maar goed, ieder moet zo'n ding maar naar eigen goeddunken gebruiken.

Maar meestal werkt het toch zo dat als je hem binnen hebt liggen en je neemt hem niet mee hij nodig bleek. En als je hem in de auto hebt liggen hij t niet goed genoeg doet omdat ie te weinig stroom levert. ( Murphy).

Moderators: Jerry Stam