kilometertellers stuk. kan iemand het maken?
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-09-2017 15:24 #1440194
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Als ECS zegt dat ETS goed is,
Als ECS zegt dat ETS goed is, dan is dat zo 
De teller ligt klaar voor Hugo.
Zit er nog verschil in de tellers voor de 940's LPT's? De teller die ik heb liggen voor Hugo is een Yazaki uit 1995.
De teller ligt klaar voor Hugo.
Zit er nog verschil in de tellers voor de 940's LPT's? De teller die ik heb liggen voor Hugo is een Yazaki uit 1995.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-09-2017 16:45 #1440196
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic telleraansluiting
Achter is er verschil in de stekkeraansluitingen. Heb ik gemerkt..
Du als je een tellerbak zoekt, of een teller wilt overbouwen ( niet moeilijk) even aan de achterkant kijken / vergelijken.
Succes,
Du als je een tellerbak zoekt, of een teller wilt overbouwen ( niet moeilijk) even aan de achterkant kijken / vergelijken.
Succes,
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-09-2017 02:09 #1440210
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Ecs..
Ets...
t rijmt nog net niet.
Bij de 7 zit het verschil tussen VDO en Yazaki in de dagtellerweergave,
Daarvoor hoeft de tellerbak er nog niet uit. Om dat vast te stellen.
Weet niet of het om dit verschil gaat nu of er meer verschillen zijn bij een 9 serie.
Tellerbak overbouwen niet moeilijk inderdaad ( mits je de tellerbak loskrijgt dan )
Als je het weet en 1 x gedaan hebt is het simpel inderdaad.
t rijmt nog net niet.
Bij de 7 zit het verschil tussen VDO en Yazaki in de dagtellerweergave,
Daarvoor hoeft de tellerbak er nog niet uit. Om dat vast te stellen.
Weet niet of het om dit verschil gaat nu of er meer verschillen zijn bij een 9 serie.
Tellerbak overbouwen niet moeilijk inderdaad ( mits je de tellerbak loskrijgt dan )
Als je het weet en 1 x gedaan hebt is het simpel inderdaad.
- van Kuijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-09-2017 12:08 #1440224
door van Kuijk
Beantwoord door van Kuijk in topic " Als ECS zegt dat ETS goed is .................... "
Zo is dat en geen tegenspraak svp. Heb ik op mijn werk sowieso geen last van..................
Even serieus, ETS is kundig, betrouwbaar en goed. Beveel hem met plezier aan!
Even serieus, ETS is kundig, betrouwbaar en goed. Beveel hem met plezier aan!
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-09-2017 11:41 #1440268
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Tellerset uitbouwen bij een
Tellerset uitbouwen bij een 940 is iets moeilijker dan bij een 740: de truc is vooral om de zwarte metalen kap los te krijgen (twee veerclips die je met een dunne platkop schroevedraaier moet losdrukken, door het kleine gleufje aan weerszijden van de teller, en tegelijk trekken aan die kap).
Om vast te stellen welke teller het precies is, moet je wel bij de achterkant zijn: een optisch verschil zoals met de dagteller bij de 740 is er helaas niet. 940 zijn bij mijn weten allemaal Yazaki tellers, maar er zijn wel minimaal vier verschillende sets gebruikt in de loop van de jaren. LPT kon weleens altijd passen, want ik heb dacht ik een set uit 1995 gebruikt in een 1998 exemplaar. Daarvan stemden de nummers achterop de set keurig overeen.
Om vast te stellen welke teller het precies is, moet je wel bij de achterkant zijn: een optisch verschil zoals met de dagteller bij de 740 is er helaas niet. 940 zijn bij mijn weten allemaal Yazaki tellers, maar er zijn wel minimaal vier verschillende sets gebruikt in de loop van de jaren. LPT kon weleens altijd passen, want ik heb dacht ik een set uit 1995 gebruikt in een 1998 exemplaar. Daarvan stemden de nummers achterop de set keurig overeen.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-09-2017 19:29 #1440295
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic ECS ...Tegenspraak ?
Nee hoor. Zou niet durven.
Maar dan heb je zeker een eenmanszaakje ?
Wat Willem zegt klopt voor wat betreft demonteren. Vooral een smalle platte schroevendraaier , bij voorkeur ongeisoleerd.
En hard drukken ook. Eerst de ene kant . Dan de andere.
Maar dan heb je zeker een eenmanszaakje ?
Wat Willem zegt klopt voor wat betreft demonteren. Vooral een smalle platte schroevendraaier , bij voorkeur ongeisoleerd.
En hard drukken ook. Eerst de ene kant . Dan de andere.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2017 16:54 #1440328
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic In buurt van Breda zit er ook
In buurt van Breda zit er ook een.
Op aanraden van carlo smit keer naartoe geweest met v70 ivm tellerbak.
Ter plekker gerepareerd en gratis andere software tbv verlichting erop gezet waar dealer 90 euro voor wilde hebben.
Was gewoon service.
Naam moet Is Ff opzoeken.
Was niet Breda maar wel in die hoek ergens.
Op aanraden van carlo smit keer naartoe geweest met v70 ivm tellerbak.
Ter plekker gerepareerd en gratis andere software tbv verlichting erop gezet waar dealer 90 euro voor wilde hebben.
Was gewoon service.
Naam moet Is Ff opzoeken.
Was niet Breda maar wel in die hoek ergens.
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2017 17:57 #1440329
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Ets1 zit in de buurt van
Ets1 zit in de buurt van Breda...
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2017 00:53 #1440363
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hallo Volvisti
Hallo Volvisti
ETS <u>zat</u> in de buurt van Breda. Hij zat eerst in Oosterhout, maar is wegens succes verhuisd naar Nieuwendijk.
groetjes
Mathy
ETS <u>zat</u> in de buurt van Breda. Hij zat eerst in Oosterhout, maar is wegens succes verhuisd naar Nieuwendijk.
groetjes
Mathy
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-09-2017 10:22 #1440545
door Jurriaan Nijkerk
Bij een Yazaki teller is het euvel, wanneer de snelheidsmeter het nog doet, vrijwel altijd dat de electrolytische condensatoren op de print in de meter defect zijn. De kwaliteit van de originele was niet zo best het is een veelvuldig voorkomend euvel. Ook kunnen de pootjes van het IC dat bij de condensatoren zit, geoxideerd zijn door lekkage van de elco's.
Het is lastig bij komen, maar een electronicus of een hifi-monteur zou het moeten kunnen. Al is ETS (Frans Erich) een stuk goedkoper.
Het gaat om de condensatoren gemerkt (op de print) C7, C12, C6 en C16. De plus en de min in de gaten houden, elco's zijn polair. C 15 zou ik ook meenemen wanneer de boel toch los ligt, maar deze gaat vrijwel nooit stuk. Dit is trouwens een bipolaire condensator, een gewone gaat direct weer stuk.
Wil men er goed bij komen dan moet de print er uit, anders is het een helse klus.
Vervangen van deze componenten (neem goede, niet van dat chinese spul) is beter dan een andere klok. Dan weet je namelijk dat de elco's nieuw zijn, bij eentweedehandsje komt het verschijnsel er eerder...
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Teller repareren
Bij een Yazaki teller is het euvel, wanneer de snelheidsmeter het nog doet, vrijwel altijd dat de electrolytische condensatoren op de print in de meter defect zijn. De kwaliteit van de originele was niet zo best het is een veelvuldig voorkomend euvel. Ook kunnen de pootjes van het IC dat bij de condensatoren zit, geoxideerd zijn door lekkage van de elco's.
Het is lastig bij komen, maar een electronicus of een hifi-monteur zou het moeten kunnen. Al is ETS (Frans Erich) een stuk goedkoper.
Het gaat om de condensatoren gemerkt (op de print) C7, C12, C6 en C16. De plus en de min in de gaten houden, elco's zijn polair. C 15 zou ik ook meenemen wanneer de boel toch los ligt, maar deze gaat vrijwel nooit stuk. Dit is trouwens een bipolaire condensator, een gewone gaat direct weer stuk.
Wil men er goed bij komen dan moet de print er uit, anders is het een helse klus.
Vervangen van deze componenten (neem goede, niet van dat chinese spul) is beter dan een andere klok. Dan weet je namelijk dat de elco's nieuw zijn, bij eentweedehandsje komt het verschijnsel er eerder...
Moderators: Jerry Stam