ZF4HP22 maakt raar geluid - olieinhoud ?

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2017 10:16 #1438426 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Eens met Lex: op een
Eens met Lex: op een sleuteldag word je meestal wel behoed voor dergeljke fouten, doordat er altijd wel iemand meekijkt en soms meehept. Heel leerzaam!
Maar ook het downloaden en doorlezen van de groene boeken van Volvo is heel leerzaam: diie gaan echt veel verder dan wat er in haynes en dergelijke boeken staat. Met de groene boeken kan bijna iedereen automonteur spelen, zo goed worden de handelingen meestal uitgelegd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Andy Bauwens
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2017 10:04 #1438481 door Andy Bauwens
Beantwoord door Andy Bauwens in topic Een sleuteldag is niet aan de
Een sleuteldag is niet aan de orde in dit geval, omdat de auto niet op de baan mag momenteel en ik ga geen 300km gaan rijden om even de bakolie te gaan verversen. Maar ik vind het wel goed en zeker interessant dat zo een sleuteldag bestaat, begrijp me niet vekeerd !
Inderdaad, de groene boek is veel beter dan vraagbaak of haynes, maar is goed voor een volgende keer ;-) Zal niet meer gebeuren ... ik dacht gewoon aflaten en vullen zoals bij een manuele bak, niet dus zo blijkt !

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2017 10:18 #1438482 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Willem bedoelt dat je
Willem bedoelt dat je volgende keer dit klusje op een sleuteldag moet doen ;-)

Maarruh, de ZF is weer als vanouds?? Zou fijn zijn, is heerlijke bak.

• Andy Bauwens
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2017 10:42 #1438484 door Andy Bauwens
Beantwoord door Andy Bauwens in topic Komt er nog eens bij m.b.t.
Komt er nog eens bij m.b.t. die 2L (wat slaat op een speciale procedure) waardoor ik de mist in ging. Totale olie-inhoud van het circuit is 7,5 L bij een ZF4HP22 !! laat dat duidelijk zijn ... (zie bijlage ...)

Deze link werkt niet mbt de "procedure Volvo" : Automatische versnellingsbak: Olie verversen volgens methode Volvo (alle typen) (vadis) ®
volvo700vereniging.nl/node/13086

De andere link werkt wel : Automatische versnellingsbak: Olie verversen - procedure
volvo700vereniging.nl/node/8323

• Andy Bauwens
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2017 10:44 #1438485 door Andy Bauwens
Beantwoord door Andy Bauwens in topic @mbroeren : Ik moet nog eens
@mbroeren : Ik moet nog eens testen, wil dit zsm gaan doen , dan post ik wel een update . Zou inderdaad heel fijn zijn moest die OK zijn ;-)

• Andy Bauwens
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2017 11:59 #1439363 door Andy Bauwens
Beantwoord door Andy Bauwens in topic Gisteren eens een testrit
Gisteren eens een testrit gedaan, de automaatbak schakelt zeer goed zonder kraken / schokken enzovoorts. Ik voel de overgangen tussen de versnellingen bijna niet en moet er al speciaal op letten !
Nu nog eens de handrem aanspannen, abs lampje uit krijgen (brandt constant) en nog wat prullen, daarna naar de keuring :D (maar eerst langs douane om in te voeren ....).
Remmen in tussentijd ook volledig open gegooid en gereviseerd, auto remde nog maar nu veel beter natuurlijk ;-) Ook nieuwe remflexibels gemonteerd terwijl we bezig waren .... wel gezien dat de stofplaten achter de remschijven goed roest zijn .

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2017 21:11 #1439377 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Stofplaten
Daar schijnt bij de APK nu (veel) meer op gelet te worden.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2017 01:58 #1439389 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic APK, daar heeft Karinsky niet
APK, daar heeft Karinsky niet zoveel last van dacht ik. Dat werkt bij de zuiderburen weer anders.
Maar: "schijnt meer op gelet te worden" hebben we niets aan. Indianenverhalen over wat er allemal bij de APK gebeurt zijn er genoeg, en dat terwijl alle eisen gewoon onlne staan. Aangezien lang niet ale auto's zulke stofplaten hebben en ze niet essentieel zijn voor de remwerking, betwijfel ik of het klopt. In welk artikel van de controle staan de eisen?

Moderators: Jerry Stam