Stabistang toevoegen achter, kan dat zomaar?
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-04-2017 07:38 #1436202
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Poedercoat "voelt" niet goed
Poedercoat "voelt" niet goed voor mij. Dat spul is extreem hard, en die stang zal altijd wat flexen en wringen. Ik ben bang, dat de poedercoat gaat barsten en zou er zelf liever een iets flexibeler systeem op zetten. RX5/RX10 bijvoorbeeld. Stralen is wel een goed idee.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-04-2017 08:53 #1436205
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Velgen van auto's worden ook
Velgen van auto's worden ook gepoedercoat. Velgen kennen natuurlijk ook beweging. Nog nooit gezien dat een poedercoating daar vanaf is gebarsten.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2017 14:33 #1436402
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik denk niet dat velgen
Ik denk niet dat velgen normaal gesproken serieus flexen. Ze bewegen natuurlijk wel in z'n geheel op en neer, maar dat is iets totaal anders.
Ik heb hier een (BMW-)velg die wel geflexd heeft, en die is dan ook serieus stuk: gescheurd velgbed door een harde ontmoeting met een basaltblok.
Ik heb hier een (BMW-)velg die wel geflexd heeft, en die is dan ook serieus stuk: gescheurd velgbed door een harde ontmoeting met een basaltblok.
- Reinier Verbeek
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
15-04-2017 15:27 #1436408
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic zou ook niet poedercoaten
wel stralen, schopperen (of verzinken) en lakken. Ook vanwege het gevoel over flex en coat, maar ook omdat poedercoating in van die mooie pijp-vormige bladders van de stabi-stangen afkomt na een jaar of wat?
Succes reinier
Succes reinier
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2017 17:54 #1436413
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Wordt
een duur stangetje zo dan.
Ik kwak zo'n ding in de roestwerende primer van de action. Spuitbus verf erop daarna
Gaat lang zat mee. Zit toch aan de onderkant. Is nou niet echt zichtwerk. Mijn advies is niet te moeilijk doen hierover.
Ik kwak zo'n ding in de roestwerende primer van de action. Spuitbus verf erop daarna
Gaat lang zat mee. Zit toch aan de onderkant. Is nou niet echt zichtwerk. Mijn advies is niet te moeilijk doen hierover.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-04-2017 22:37 #1436466
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .
Mathy,
Bij TBS Aachen leveren ze een heel assortiment Brantho verven. Heb er goede ervaring mee. Zo heb ik enkele wielophangingsdelen met hun Robust lak geverfd en dat trekt mooi strak dicht. 3-1 voor lak die meer op teer lijkt. Mocht je toch in de verleiding komen zelf te doen!
Een bedrijf als Giessen op de Beitel is best prijzig. Je zou ook bij Wilko Gazu in Heerlen kunnen vragen, die doen ook vanalles en ben er altijd erg blij met het goede advies/service.
Mijn ervaring met de 22mm IPD stabilisator achter is dat ik die er weer uit ga halen en terug naar de behoorlijk dunne standaard versie. Dat gaat dan wel over mijn 240 maar principe is gelijk. Voelt als een aanhangwagen die achteras dan, echt oncomfortabel. Is niet heel drift-happy of zo, dat niet. Zit er nu al lang onder en na de as-revisie die nu uitgevoerd word komt dus de standaard terug.
En tegelijkertijd vond ik een 740 sedan waar die stang onderuit gehaald was erg vreemd rijden, achteras had geen waarschuwing meer voordat ie ging driften. Dus de balans lijkt me erg belangrijk. Anyway. Ik zou de 16mm stang proberen en eventueel daarna pas laten coaten etc als het bevalt.
Bij TBS Aachen leveren ze een heel assortiment Brantho verven. Heb er goede ervaring mee. Zo heb ik enkele wielophangingsdelen met hun Robust lak geverfd en dat trekt mooi strak dicht. 3-1 voor lak die meer op teer lijkt. Mocht je toch in de verleiding komen zelf te doen!
Een bedrijf als Giessen op de Beitel is best prijzig. Je zou ook bij Wilko Gazu in Heerlen kunnen vragen, die doen ook vanalles en ben er altijd erg blij met het goede advies/service.
Mijn ervaring met de 22mm IPD stabilisator achter is dat ik die er weer uit ga halen en terug naar de behoorlijk dunne standaard versie. Dat gaat dan wel over mijn 240 maar principe is gelijk. Voelt als een aanhangwagen die achteras dan, echt oncomfortabel. Is niet heel drift-happy of zo, dat niet. Zit er nu al lang onder en na de as-revisie die nu uitgevoerd word komt dus de standaard terug.
En tegelijkertijd vond ik een 740 sedan waar die stang onderuit gehaald was erg vreemd rijden, achteras had geen waarschuwing meer voordat ie ging driften. Dus de balans lijkt me erg belangrijk. Anyway. Ik zou de 16mm stang proberen en eventueel daarna pas laten coaten etc als het bevalt.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2017 01:13 #1436469
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Giessen
Hallo JW
Ik was inderdaad aan Giessen aan het denken. Enig idee wat die zou kosten en hoeveel Wilko Gazu goedkoper zou kunnen zijn? Er ligt in de schuur een 16 mm stang, die wordt geadviseerd als je zoals ik niveaumaten op de auto hebt, dus die moet het ook worden. En degene die 'm straalt, mag 'm ook stralen/schooperen/whatever. Dan ben ik in een keer klaar, het scheelt waarschijnlijk op de rekening en het risico dat ie begint te roesten voor ie klaar is, is minder groot.
groetjes
Mathy
Ik was inderdaad aan Giessen aan het denken. Enig idee wat die zou kosten en hoeveel Wilko Gazu goedkoper zou kunnen zijn? Er ligt in de schuur een 16 mm stang, die wordt geadviseerd als je zoals ik niveaumaten op de auto hebt, dus die moet het ook worden. En degene die 'm straalt, mag 'm ook stralen/schooperen/whatever. Dan ben ik in een keer klaar, het scheelt waarschijnlijk op de rekening en het risico dat ie begint te roesten voor ie klaar is, is minder groot.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2017 21:06 #1436590
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hi Mathy,
Hi Mathy,
Klinkt als de juiste stang en goed plan voor het conserveren. Een collega van me heeft er wel eens wat laten behandelen en via mijn werk toen ook vaker dingen heen gestuurd (Giessen). Ben de prijzen kwijt, relatief was het prijzig, op een enkele stabi stang waarschijnlijk allemaal verwaarloosbaar. Denk ik. Beste gewoon prijs opvragen.
Klinkt als de juiste stang en goed plan voor het conserveren. Een collega van me heeft er wel eens wat laten behandelen en via mijn werk toen ook vaker dingen heen gestuurd (Giessen). Ben de prijzen kwijt, relatief was het prijzig, op een enkele stabi stang waarschijnlijk allemaal verwaarloosbaar. Denk ik. Beste gewoon prijs opvragen.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2017 23:59 #1437085
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Ja. kan
Kijk maar.
Laatst erop gezet.
Ow nee. eronder
Is een 19 mm.
Helt minder over nu in de bochten. Het verschil tussen 16 / 19 of 19 / 21
is volgens mij maar matig spannend als je niet op het scherpst vd snede rijdt
Laatst erop gezet.
Ow nee. eronder
Is een 19 mm.
Helt minder over nu in de bochten. Het verschil tussen 16 / 19 of 19 / 21
is volgens mij maar matig spannend als je niet op het scherpst vd snede rijdt
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-05-2017 00:32 #1437396
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Even in plastisch taalgebruik
Ja, de as en het dif verbinden de wielen wel met elkaar.
Maar een stabistang trekt/duwt de carrosserie horizontaal boven de as.
Dat kan een achteras niet want die "draait" om het midden van de auto.
Een reactiestang heeft hefboomwerking, en kan dat dus wel, vergelijkbaar met dat een mannetje in de bocht tegen de bovenzijde van de auto drukt.
Of zoiets...
Maar een stabistang trekt/duwt de carrosserie horizontaal boven de as.
Dat kan een achteras niet want die "draait" om het midden van de auto.
Een reactiestang heeft hefboomwerking, en kan dat dus wel, vergelijkbaar met dat een mannetje in de bocht tegen de bovenzijde van de auto drukt.
Of zoiets...
Moderators: Jerry Stam