V90 bj 98 kachel radiator is lek
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-02-2017 21:44 #1106382
door V700 register
V90 bj 98 kachel radiator is lek is gemaakt door V700 register
V90 bj 98 kachel radiator is lek
Betreft geregelde verwarming/airco , dus met vacuüm kleppen en slangen ECC
Wie heeft ervaring met het de/monteren kachel radiator.
Hoor graag van jullie.
Gr Frank
Betreft geregelde verwarming/airco , dus met vacuüm kleppen en slangen ECC
Wie heeft ervaring met het de/monteren kachel radiator.
Hoor graag van jullie.
Gr Frank
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-02-2017 22:05 #1434701
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Er zullen niet veel mensen
Er zullen niet veel mensen ervaring mee hebben want het komt gelukkig niet veel voor. Het is een vrij ingrijpende operatie.
Er staat een verhaal over op het engelse volvo forum. Wel met rechts stuur natuurlijk dus het klopt niet helemaal maar je krijgt wel een idee.
www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=61218
Piet
Er staat een verhaal over op het engelse volvo forum. Wel met rechts stuur natuurlijk dus het klopt niet helemaal maar je krijgt wel een idee.
www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=61218
Bijlage DSCF0024.jpg niet gevonden
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-02-2017 10:47 #1434708
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Origineel
Ik heb de kachelradiator van mijn 940 vervangen en dat was wel veel werk, maar niet echt moeilijk. Het ziet er al gauw dramatisch uit als je zo'n dashboard uit elkaar trekt, maar eigenlijk valt dat allemaal nog wel mee. Het zijn vooral veel onderdelen die het zicht bepalen. Heel handig om een beschrijving te hebben zodat je niet eindeloos naar verborgen schroefjes, boutjes en klipjes hoeft te zoeken. Of een 960 veel afwijkt van een 940 weet ik niet, maar lastiger dan dat zal het niet zijn.
Ik neem aan dat de kachelkraan ook in de motorruimte zit, in dat geval kun je de kachelradiateur tijdelijk afsluiten door de toe-/afvoerslang door het schutbord met een stukje koperen 15 mm waterleiding aan elkaar te zetten. Dat voorkomt een verder waterballet in de auto.
Ik heb er een Nissens kachelradiator, maar heb het gevoel dat er minder warmte afkomt. Hij was ook dunner dan de originele radiateur. Het is mij teveel werk, anders zou ik hem alsnog vervangen voor een orignele.
Ik neem aan dat de kachelkraan ook in de motorruimte zit, in dat geval kun je de kachelradiateur tijdelijk afsluiten door de toe-/afvoerslang door het schutbord met een stukje koperen 15 mm waterleiding aan elkaar te zetten. Dat voorkomt een verder waterballet in de auto.
Ik heb er een Nissens kachelradiator, maar heb het gevoel dat er minder warmte afkomt. Hij was ook dunner dan de originele radiateur. Het is mij teveel werk, anders zou ik hem alsnog vervangen voor een orignele.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2018 22:10 #1450209
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kheb 965 1996...zelfde probleem
Frank...wil je iets kwijt over je uiteindelijke
Oplossing?
Khen nl hetzelfde probleem..
Bert
Oplossing?
Khen nl hetzelfde probleem..
Bert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2018 23:22 #1450212
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Origineel
Ga zeker voor een originele, gewoon verkrijgbaar bij estateservices. Heb deze operatie nu 2 keer gedaan. De eerste keer een Nissens erin. Paste net niet lekker met beugeltjes, en er kwam minder warmte vanaf. En ging dus na aantal jaar weer lek. Nu weer een originele erin gezet, en weer heerlijk warm in de auto. Succes!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2018 23:31 #1450213
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En dit...
Deze link heb ik de laatste keer gevolgd. Ging heel voorspoedig. Is weliswaar voor 740 maar zal niet heel veel uitmaken.
www.volvoclub.org.uk/faq/HeaterCoreRepla...rCoreReplacement.pdf
www.volvoclub.org.uk/faq/HeaterCoreRepla...rCoreReplacement.pdf
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2018 06:20 #1450244
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Het dashboard van een 760-2
Het dashboard van een 760-2/960/S/V90 zit totaal anders in elkaar dan dat van een 740/940, dus ga alsjeblieft bij een zescilinder uit van de link die Piet opgeeft, en NIET van handleidingen voor de 740. Ga er maar van uit dat zelfs de losse schroeven daar anders zijn...
Het heeft mij zeker drie dagen werk gekost om het gehele dashboard uit de 960 sloper te halen, daar waar ik een 740-dashboard in een halve dag heb gedaan in het verleden (uitbouw complete dashboard en inbouw van een andere kleur).
Het heeft mij zeker drie dagen werk gekost om het gehele dashboard uit de 960 sloper te halen, daar waar ik een 740-dashboard in een halve dag heb gedaan in het verleden (uitbouw complete dashboard en inbouw van een andere kleur).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2018 20:16 #1450290
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic OK
Dus doe wat Willem zegt. Ik heb totaal geen ervaring met 960, en dacht dat het dashboard niet heel erg anders was.
- Kristiaan Windt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2018 21:06 #1450341
door Kristiaan Windt
Beantwoord door Kristiaan Windt in topic Gedeelde smart is halve smart
Gedeelde smart is halve smart; ook mijn 960 kachelradiator is lek (dankzij doorrijden met een lekke koppakking?). Ik ben al een aantal maanden moed aan het verzamelen maar ik heb gisteren eindelijk de onderdelen aangeschaft. Ik was van plan een orginele radiator in te bouwen maar deze blijkt wel errug kostbaar. Nissens is volgens mijn broer, hij is jaren monteur van aircosystemen bij voertuigen geweest, rommel dus hier heb ik van afgezien. Ik heb uiteindelijk een radiator van het merk AVA aangeschaft. Deze zou beter zijn(??). Ik heb ook meteen een nieuwe verdamper voor het aircosysteem aangeschaft. Dit onder het motto: we zijn toch bezig.. Ik ben benieuwd...
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2018 22:42 #1450342
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Goedkoop
Wanneer die van AVA kunststof zijkanten heeft dan is is niet beter dan die van Nissens of welk merk dan ook, Deze kunststof gevallen geven allemaal te weinig warmte af.
Moderators: Jerry Stam