Mayo in het blok... na een kop wissel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2017 22:41 #1434620
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oude ervaring
Oude ervaring voor wat het waard is......:
In de 70'er jaren had ik veel last van witte sludge in de olievulbuis, in de olie peilbuis en in de kleppendeksels van mijn Dafje.
Ik gebruikte toen Shell motorolie.
Ben toen overgegaan op de toenmalige Castrol X en heb daarna nooit last meer gehad van sludge.
Misschien het proberen waard - overgaan op Castrol die altijd een heel goede olie is geweest.
By the way, de Volvo dealer in Ede gebruikt ook Castrol.
In de 70'er jaren had ik veel last van witte sludge in de olievulbuis, in de olie peilbuis en in de kleppendeksels van mijn Dafje.
Ik gebruikte toen Shell motorolie.
Ben toen overgegaan op de toenmalige Castrol X en heb daarna nooit last meer gehad van sludge.
Misschien het proberen waard - overgaan op Castrol die altijd een heel goede olie is geweest.
By the way, de Volvo dealer in Ede gebruikt ook Castrol.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2017 09:22 #1434633
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Toen ik Rooie Sien net had,
Toen ik Rooie Sien net had, had ik ook last van witte sludge aan de peilstok en onder de vuldop. Niet zoveel als hier op de foto, maar toch... Ik reed toen even geen enorme afstanden.
Ik vermoedde dus een koppakking operatie, maar dat is twee ton later nog steeds niet nodig gebleken. Sludge verdwijnt weer met warmer weer en lange afstanden, zoals Mrah al aangeeft. Schoonmaken en kijken of het met afstanden maken ook blijft is dus best een zinvol advies.
Ik vermoedde dus een koppakking operatie, maar dat is twee ton later nog steeds niet nodig gebleken. Sludge verdwijnt weer met warmer weer en lange afstanden, zoals Mrah al aangeeft. Schoonmaken en kijken of het met afstanden maken ook blijft is dus best een zinvol advies.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2017 21:21 #1434650
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mannen even opletten
De sludge is van vier weken rijden en deze hoeveelheid kan nooit alleen van condens zijn. Dus niet meer mee rijden want de drijfstanglagers vinden dit niet fijn.
Verder is topicstarter aardig stil. Ik denk dat hij druk aan het sleutelen is.
Groeten uit Sint Jansklooster,
Wilfred
Verder is topicstarter aardig stil. Ik denk dat hij druk aan het sleutelen is.
Groeten uit Sint Jansklooster,
Wilfred
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2017 21:47 #1434753
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Smering
In geval van nood kun je , als je echt geen motorolie, frituurolie, olijfolie of wat voor ander smeermiddel dan ook bij je hebt en je echt helemaal niks anders hebt: water bijvullen. Geeft nagenoeg geen extra slijtage voor de korte termijn. Na het einde van de rit wel direct het water/olie mengsel aflaten en nieuwe olie er in.
Van dat beetje koelvloeistof zal een redblock geen schade lijden.
Van dat beetje koelvloeistof zal een redblock geen schade lijden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2017 20:38 #1434925
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch maar zekere voor onzekere...
Dank voor al jullie reacties. Heb met de garage overlegd en de kop weer bloot gelegd om te kijken wat er mis zou kunnen zijn... Niets te vinden. Oliekoeler gecheckt, ook prima. Dus blijft onderblok of eventueel turbo over.
Na even wikken en wegen heb ik nu een sedan met 250k op de teller gekocht en ga ik de motor en bak overzetten. Weet ik zeker dat het weer helemaal top is. en van de opbrengsten van de overige spullen van de sedan betaal ik weer een deel terug. Motor wissel ga ik zelf uitvoeren... wish me luck. Zal een Foto verslag maken voor de liefhebbers.
Na even wikken en wegen heb ik nu een sedan met 250k op de teller gekocht en ga ik de motor en bak overzetten. Weet ik zeker dat het weer helemaal top is. en van de opbrengsten van de overige spullen van de sedan betaal ik weer een deel terug. Motor wissel ga ik zelf uitvoeren... wish me luck. Zal een Foto verslag maken voor de liefhebbers.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2017 00:23 #1434928
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Factor 700
Hallo Martinus
Misschien kun je er een artikeltje over schrijven voor ons verenigingsblad.
groetjes
Mathy
Misschien kun je er een artikeltje over schrijven voor ons verenigingsblad.
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam