Water lekkage opbergruimte achterbak
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-02-2016 12:16 #1425721
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik heb de antenneruit
Ik heb de antenneruit eigenlijk alleen maar gezien op auto's met het laatste type ruitomlijsting: ik denk dat ze vanaf 1995 leverbaar waren, maar zou dat eens moeten nazoeken in de folders. Als dealer-accessoire waren ze er in elk geval niet: je moest 'm direct met de auto bestellen.
En wat Mathy zegt: kwa ontvangst zijn er betere oplossingen. Kwa bescherming van de antenne tegen parkeergarages niet natuurlijk....
En wat Mathy zegt: kwa ontvangst zijn er betere oplossingen. Kwa bescherming van de antenne tegen parkeergarages niet natuurlijk....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-03-2016 11:36 #1426975
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ventilatie open houden
Beste Noppen20,
Je vertelt dat je inderdaad een lekkage gevonden hebt. Heel goed !
Maar.... je vertelt ook dat je die "opbergruimten" gebruikt voor allerlei, o.a. doeken. Onderin deze ruimten zie je twee zwarte dozen. Dit zijn je hoofd ventilatie uitstroomopeningen/kleppen voor de gehele auto.
Verse lucht kan alleen in de auto komen als er ook lucht uit de auto gaat (voornamelijk via deze openingen).
Je kunt wel deze opbergruimten gebruiken, maar zet er geen doeken in. Je verspert nl. de lucht uitstroom (via de open onderkant van de zwarte dozen).
Het kan zo erg worden dat je een heel vochtige auto krijgt (inclusief condenswater van je eigen lichaamsademing) en dat deze opbergruimten vol met water raken.
Heb ik zelf meegemaakt al was het in een auto van een ander merk.
Je vertelt dat je inderdaad een lekkage gevonden hebt. Heel goed !
Maar.... je vertelt ook dat je die "opbergruimten" gebruikt voor allerlei, o.a. doeken. Onderin deze ruimten zie je twee zwarte dozen. Dit zijn je hoofd ventilatie uitstroomopeningen/kleppen voor de gehele auto.
Verse lucht kan alleen in de auto komen als er ook lucht uit de auto gaat (voornamelijk via deze openingen).
Je kunt wel deze opbergruimten gebruiken, maar zet er geen doeken in. Je verspert nl. de lucht uitstroom (via de open onderkant van de zwarte dozen).
Het kan zo erg worden dat je een heel vochtige auto krijgt (inclusief condenswater van je eigen lichaamsademing) en dat deze opbergruimten vol met water raken.
Heb ik zelf meegemaakt al was het in een auto van een ander merk.
- noppen20
- Senior lid
-
Minder
Meer
25-03-2016 11:30 #1427011
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Dit is me bekend
Dit had ik ook al begrepen inderdaad.
Vroeg me een tijd geleden al af waar deze voor waren, ben toen aan het zoeken gegaan en kwam dit elders op de site tegen.
Moet eerlijk bekennen dat ik de vakken nog steeds helemaal vol gepropt heb zitten.
Maar zolang er lucht uit de ventilatie openingen komt zonder dat de ventilator aan staat zal het wel goed zitten was mijn idee
Vroeg me een tijd geleden al af waar deze voor waren, ben toen aan het zoeken gegaan en kwam dit elders op de site tegen.
Moet eerlijk bekennen dat ik de vakken nog steeds helemaal vol gepropt heb zitten.
Maar zolang er lucht uit de ventilatie openingen komt zonder dat de ventilator aan staat zal het wel goed zitten was mijn idee
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-03-2016 10:52 #1427061
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lucht en lucht...
Beste Noppen20,
Ik raad je echt aan om die vakken niet vol te proppen. Het gaat niet of er lucht doorheen kan, maar of er VOLDOENDE lucht doorheen kan. De grootte van deze openingen is nauwkeurig afgestemd op de algehele luchtconditionering in de auto. Met name in de winter (wasem beheersing en voldoende warmte binnen kunnen brengen) en in hoogzomer (vocht beheersing en voldoende interieurwarmte kunnen afvoeren).
Ik heb toevallig ook verstand van airco in gebouwen. Daar geldt exact hetzelfde; de hoeveelheid lucht die door een gesloten ruimte moet stromen (kamer of carrosserie interieur, maakt niet uit) om geen vocht en/of warmteprobleem te hebben moet een bepaalde minimum hoeveelheid zijn. Een voldoende sterke verwarming en/of airco kan zijn werk niet doen als de hoeveelheid lucht te klein is. De doorgeblazen lucht is immers de energiedrager.
(By the way; in gebouwen vaak te veel en te koud).
Haal die bakken leeg en je zult het verschil direct merken.
Je kunt ze wel als opslagruimte blijven gebruiken, maar zorg dat je de luchtstroom absoluut niet hindert !!!
Ik raad je echt aan om die vakken niet vol te proppen. Het gaat niet of er lucht doorheen kan, maar of er VOLDOENDE lucht doorheen kan. De grootte van deze openingen is nauwkeurig afgestemd op de algehele luchtconditionering in de auto. Met name in de winter (wasem beheersing en voldoende warmte binnen kunnen brengen) en in hoogzomer (vocht beheersing en voldoende interieurwarmte kunnen afvoeren).
Ik heb toevallig ook verstand van airco in gebouwen. Daar geldt exact hetzelfde; de hoeveelheid lucht die door een gesloten ruimte moet stromen (kamer of carrosserie interieur, maakt niet uit) om geen vocht en/of warmteprobleem te hebben moet een bepaalde minimum hoeveelheid zijn. Een voldoende sterke verwarming en/of airco kan zijn werk niet doen als de hoeveelheid lucht te klein is. De doorgeblazen lucht is immers de energiedrager.
(By the way; in gebouwen vaak te veel en te koud).
Haal die bakken leeg en je zult het verschil direct merken.
Je kunt ze wel als opslagruimte blijven gebruiken, maar zorg dat je de luchtstroom absoluut niet hindert !!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-03-2016 19:58 #1427099
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lucht
Ik heb ook een vraag, als ik mijn achterklep open zit er bij de dakrand ook een rooster, is dat voor de sier of is dat ook voor ventilatie?
Groet Harry.
Groet Harry.
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-03-2016 22:05 #1427106
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Dat rooster is nodig om de
Dat rooster is nodig om de ruimte voor scharnieren een beetje aardig af te werken. Er zit voor zover ik weet geen ventilatie. Maar je kan het rooster gewoon losschroeven om te kijken. Let op, het rooster breekt snel maar is nog nieuw te koop.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-03-2016 09:45 #1427116
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic rooster
Ok, ik geloof je op je woord, ik laat het lekker zitten!
bedankt, Harry.
bedankt, Harry.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-04-2016 10:53 #1427897
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Water lekkage opbergruimte achterbak (rechterzijde)
Al geruime tijd loopt er water in het opbergruimte achterbak aan de rechterkant. Het is niet veel maar het hoort niet en is ook niet goed voor de carosserie. Daarom dit weekend alle bekleding er uit gehaald en de sierlijsten aan de buitenzijde verwijderd om te zien waar het water naar binnen loopt. Niets kunnen vinden! Om een lang verhaal korter te maken. Het blijkt dat het water via een kleinscheurtje in een kitnaad naar binnen loopt. Deze kitnaad zit onder het plastic afdekkapje dat links en rechts aan de bovenzijde ter hoogte van de scharnieren van de achterklep zit. De kitnaad was zowel links als rechts gescheurd. Links trouwens nog geen leggake gezien. Beide opnieuw afgewerkt en de lekkage is over.
Moderators: Jerry Stam