Typegoedkeuring

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2016 13:15 #1432005 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Of je wel of geen U9 op je
Of je wel of geen U9 op je kenteken wilt hebben en je argumentatie daarbij is een persoonlijke afweging en dat mag.
Ik wil het kenmerk wel graag hebben en maak me dan ook sterk om dit voor elkaar te krijgen. Als mijn auto aan de eisen voldoet dan wil ik mijn auto ook kunnen gebruiken zonder verdere rompslomp.

In het geval van het U9 kenmerk is volgens mij vrij gemakkelijk objectief vast te stellen of een auto hieraan voldoet. Geregelde drieweg katalysator betekent U9 waardig. Dan is het verkrijgen van het U9 kenmerk dus geen kwestie dat het redelijkerwijze niet mogelijk is om dit vast te stellen en vast te leggen; is het gewoon onwil. En een Rijksdienst (de R uit RDW) hoort geen onwil te hebben om burgers te helpen.

Overigens heb ik de afwijziging van mijn klacht ontvangen van de RDW. Argumentatie is dat zij bij de registratie van mijn auto geen fout gemaakt hebben en dus niets hoeven te herstellen. Als ik het niet eens ben met het beleid van (in dit geval) de gemeente Rotterdam, dan moet ik daar een klacht indienen. Op zich een terechte argumentering, echter zoals ik hierboven ook al heb betoogd kunnen ze met een simpele(?) handeling mij en andere autogebruikers een hoop inspanning besparen. Ik heb ook aangeboden om de kosten die samenhangen met het toevoegen van het U9 kenmerk te betalen. Daarop is niet ingegaan.
Ik overweeg nu serieus om op basis van bovenstaande argumenten in beroep te gaan tegen de beschikking van de RDW.

Overigens bedacht ik me later nog iets (en dit is mierenneukerij) en dat is dat ik me niet voor kan stellen dat er op Belgische autopapieren een term voorkomt die 'handelsbenaming' heet. als dit zo is hoe weet de RDW dan welke gegevens hier ingevuld dienen te worden? En als dit niet eenduidig vastligt hoe weet de RDW dan dat ze het niet fout gedaan hebben?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2016 10:39 #1432238 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic rdw
Ooit het trekgewicht van een auto moeten aanpassen.
Ik had een type met een zeldzame motor en die mocht eigenlijk meer sleuren.

Ik had nog wel een kopie van de oude (buitenlandse) auto papieren en een aantal mooie folders waar de info ook op stond.

Kopietjes van gemaakt en opgestuurd.
Aantal weken later netjes nieuwe papieren in de bus met het ' verhoogde' trekgewicht.
Kon mooi mijn zwaardere caravan daar nu ook achter ;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam