Typegoedkeuring

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2015 20:11 #1104749 door V700 register
Typegoedkeuring is gemaakt door V700 register
Weet iemand hoe ik aan de Nederlandse typegoedkeuring voor mijn 740 kan komen?

Deze auto is eerst in België geregistreerd geweest. Bij registratie in Nederland zijn de gegevens uit de Belgische autopapieren overgenomen.
Hierdoor ontbreken een aantal gegevens in de registratie zoals de trekgewichten en mogelijk de emissiecode. En dit laatste kan me dan weer problemen in een milieuzone geven.

Tot dusver heb ik Volvo België geprobeerd. Zij verwezen mij doorgeven naar Volvo Nederland. Volvo Nederland reageert niet. Nu heb ik de vraag openstaan bij de lokale dealer. Mogelijk kunnen zij mij helpen.
Weet iemand nog een andere mogelijkheid of een ingang bij Volvo Nederland?
Ik hoop en ga er vanuit dat er daar ook autoliefhebbers rondlopen en dat zij ook belang hebben bij het in stand houden van hun rijdend erfgoed. Of ben ik nu heel naïef?

Alvast bedankt.

Groet,

Martijn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wim Pothoven
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2015 22:19 #1424012 door Wim Pothoven
Beantwoord door Wim Pothoven in topic typegoedkeuring
Heb m'n 740 bj. 1989 eind 2011 bij Frank Smeekens gekocht. De auto kwam ook uit België. F.S. heeft de keuring en NL kenteken in orde gemaakt. Heb begrepen dat dit zonder problemen kon gebeuren. Wellicht kan jouw garage je verder helpen of contact F.S. desnoods als je niet verder komt. Hij heeft er in ieder geval ervaring mee, biedt regelmatig ook Belgische Volvo's aan. Staat nu ook weer een mooie 940 sedan.

Succes, groeten
Wim Pothoven/lid nr 1409
740 GL/bj. '89/B230K/M47/kleur 177

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2015 22:42 #1424013 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Wim,
Hoi Wim,

Bedankt voor jouw reactie. Bij jou zijn wel alle gegevens (trekgewicht, emissiecode) geregistreerd?
Dan ga ik contact opnemen met FS om te leren hoe hij dat voor elkaar krijgt.

• Wim Pothoven
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2015 10:33 #1424026 door Wim Pothoven
Beantwoord door Wim Pothoven in topic criteria
Hoi Martijn,

Kijk even op de site RDW.nl, klik particulier en onder kopje "Voertuiggegevens raadplegen" vul je het kenteken van mijn auto in 95-SZB-2. Je hebt in één oogopslag alle criteria bij elkaar.
Marsroute via Frank Smeekens, Ulvenhout, kan natuurlijk altijd. (Tel 076-5656879).

Succes Wim

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2015 10:54 #1424028 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Heb je al bij de RDW navraag
Heb je al bij de RDW navraag gedaan? Zij moeten het tenslotte registreren, en ze hebben prima tweede- en derdelijns helpdesken voor de wat ingewikkelder vragen.
Antwoord via de niet-eerstelijns kan alleen wel wat langer duren.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2015 10:56 #1424029 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Overigens: stel je van de
Overigens: stel je van de emissiecode van een 740 niet teveel voor. Volgens mij is er momenteel geen enkele milieuzone in de planning waar je met emissiecode wel, en zonder niet in zou mogen. Een U9 code is het beste wat erin zit volgens mij.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2015 14:38 #1424034 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Willem,
Hallo Willem,

Ja, ik heb bij de RDW al navraag. Zij hebben mij doorverwezen naar Volvo voor de levering van een Nederlandse typegoedkeuring.
Wanneer ik deze aanlever worden de gegevens dienovereenkomstig aangepast.
Ik weet zo niet hoe ik aannemelijk moet maken dat de betreffende typegoedkeuring bij mijn auto hoort.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2015 17:51 #1424036 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Chassisnummer? De complete
Chassisnummer? De complete uitvoering is daarin versleuteld.
Maar dan moet je uitvoering wel geleverd zijn op de nederlandse markt, of je moet de complete belgische goedkeuring achterhalen.

Ik zie nu in je onderschrift de 740 in kwestie: die moet inderdaad op een U9 uit kunnen komen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2015 19:26 #1424037 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Emmisiecode wel belangrijk
Willem Strik deze code is dus wel van belang , hier in Rotterdam mag ik dus wel milieuzone in met de code E6 K6-G of U9, op het kentekenbewijs/rdw site.

Of een motor er in zetten met ook de rest van het uitlaatsysteem /katalysator /lamdasonde etc die deze code wel heeft en via rdw kentekenbewijs aan laten passen .
Zelf hier met een paar ouder Volvo's van 1987, 1990 en 1991 met deze code en kan gewoon milieuzone in.

Zelfs vandaag hiervoor nog een schriftelijk bevestiging ontvangen van de gemeente Rotterdam.

Fred

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2015 14:17 #1424053 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic RDW neemt bij een motor
RDW neemt bij een motor-aanpassing NIET de milieukenmerken van de donorauto mee over. Tenzij daar de afgelopen twee jaar iets in is veranderd, wat onder druk van Rotterdam misschien zou kunnen.
Je krijgt wel de ombouw geregistreerd, maar niet de bijbehorende milieukenmerken, omdat men ervan uitgaat dat die niet meer conform zijn als de motor zich in een andere koets bevindt. Het zou hooguit kunnen lukken als je bewijst dat de motor afkomstig is uit exact dezelfde koets (maar formeel speelt bouwjaar dan ook mee). 740 tussen neus in oud type is al een te grote afwijking.

Moderators: Jerry Stam