Inbouwen standkachel Eberspächer in 740

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2015 09:47 #1423230 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het is een Eberspächer, omdat
Het is een Eberspächer, omdat ik die nieuw en compleet met inbouwset, voor een mooie prijs kon kopen. Het had voor hetzelfde geld ook een Webasto kunnen zijn. Bijkomend voordeel is dat mijn VW T4 ook een Eberspächer heeft en de werking van de schakelklok identiek is.
Ik heb er een originele kabelboom bij, maar weet niet of de kabel van 't relais lang genoeg is om 't in de auto te monteren. Weet nog niet of dat voordelen heeft. Is wel fijn als ik niet in de draden voor de ventilator hoef te knippen.
Als je de kacheltemperatuur op koud zet, is dan geen doorvoer van water meer mogelijk?
In de handleiding van de standkachel staat een serieaansluiting in de leiding naar de kachelradiator, maar als de temperatuur op koud staat, dan kan de standkachel ook geen water rondpompen of is er nog een bypass?

Gr. O3

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2015 11:54 #1423232 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Yep kachel kraan moet open
Alleen als je een verdamper parallel over de kachelslangen kan de kachelkraan dicht en heb je dan nog circulatie. De passagiersruimte blijft dan koud maar als je in een hele koude winter de motorolie moet smelten kan het toch handig zijn :-)

De 'heen' van de verdamper zou ik dan stroomafwaarts van de standkachel zetten. Wordt je verdamper lekker snel warm en dat start wat makkelijker.

Succes, het is nog wel een beetje een klus :-)

Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2015 11:42 #1423350 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kachel heeft een mooie plek
Kachel heeft een mooie plek gekregen. Was toch nog behoorlijk wat werk om 't aan de balk bevestigd te krijgen. Nu alles nog aansluiten. Waterslangen doe ik zoals Rob heeft voorgesteld.
Benzinetoevoer is ook nog een uitdaging. Het extra pijpje aan de benzinevulslang waar Mathy over schreef, heb ik niet. Maar ze verkopen bij Eberspächer ook een soort T-stuk die je in de ontluchtingsslang kunt plaatsen en dan kun je ook een leiding tot in de tank voeren via de extra buis. Zie tekening.
Ik ga zelf zo'n t-stuk in elkaar solderen.
@Rob: Hoe heb jij de aansluiting op de tank gemaakt?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2015 17:40 #1423400 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic onderdeel nummer 3536144

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2015 21:48 #1423403 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Retour
Hallo
Ik heb een standkachel uitgebouwd bij een 740 GLE met inj.dus.
De standkachel "pakt"zijn benzine vanuit de retour benzine leiding achter bij de tank op het hoogste punt d.m.v een T-stukje te plaatsen in de benzineleiding Voorin de auto zit dan de benzine pomp Deze auto had ook A.C.C en deze werd aangestuurd door 3 !! relais dit alles was orgineel bedraad met de org. volvo kleurcodes

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2015 21:53 #1424214 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De standkachel is sinds ruim
De standkachel is sinds ruim een week werkend. Na de 1e startpoging was er alleen de waterpomp te horen. Uit laten lezen wat de stroring is, was 't de gloeispiraal. Het geheel was nieuw, maar bij de 1e poging is de gloeispiraal doorgebrand. Andere erin, storing eruit en nu geen problemen meer. Gelukkig kon ik de gloeispiraal vervangen met ingebouwde standkachel.
Allemaal bedankt voor de adviezen en 't meedenken.

Gr. O3

Moderators: Jerry Stam