Inbouwen standkachel Eberspächer in 740

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2015 12:36 #1423147 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @ Rob: Als je zo'n
@ Rob: Als je zo'n standkachel aansluit, dan verwarm je de koelvloeistof en daarmee heb je ook de kachel(radiator) aangesloten. Ventilator kun je aansluiten en als je die niet wilt laten draaien, dan zet je de knop op nul. Verwarming van de voorruit en de motor is voor mij beide belangrijk. Auto staat altijd buiten en aangezien ik 's morgens meestal vroeg vertrek en 't gevaarlijk vind om met beslagen en steeds weer bevriezende ruiten te rijden, is dit een mooie oplossing. Hopelijk houdt de accu 't vol.

Ben gisteren begonnen met het plaatsen van de kachel. Heb een plek gevonden tegen de linker zijbalk, net onder 't luchtfilter. Het begin is er.
Pijpje moet ik nog zoeken.

Gr. Ozone

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2015 19:49 #1423153 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Dikke, redelijk korte, slang
Hallo Volvisti

Rob Hiemstra schreef : Zit het pijpje misschien aan de tank zelf?

Nee, als het er zit, zit het aan de dikke slang die de tank verbindt met de buis die begint achter je tankdop. De buis dus, waardoor de brandstof stroomt als je aan het tanken bent. De dikke slang die ik bedoel is, zeer grof geschat, een cm of 30 en maakt twee keer een knik. Eén keer aan het ene einde en één keer aan het andere einde. Beide knikken zijn even groot.

groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2015 21:11 #1423154 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Links
<a href=" www.jagrullar.se/forum/images/faq/manual...on_bensinvarmare.pdf " target="_blank">Hier een link naar de inbouwhandleiding, en accessories.volvocars.com/LegacyCatalog/...mate_FR_GB_NL_DE.pdf " target="_blank">hier een link naar de NL/GB gebruiksaanwijzing.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2015 09:37 #1423165 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hartelijk dank :-)
Maar dan heb ik m niet :-(

Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2015 10:25 #1423167 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die
Die tweede link gaat volgens mij naar een aantal pagina's uit de accessoirecatalogus.

De handleiding van de Volvo/Ardic 091B/D standkachel en timer4 (of was het timer2) heb ik als lid ooit eens hier op de site gezet. Denk dat ik er nu niet meer bij kan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2015 10:29 #1423168 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Herstel
Herstel, ik kan er nog wel bij. Documentatie > Technische vraagbaak > 9. Diversen.

Direct linkje: volvo700vereniging.nl/node/14011

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2015 18:21 #1423192 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eberspächer of Webasto
De Eberspächer is dat toeval of heeft dat een reden? Webasto verkoopt die dingen ook. TS of iemand anders een voorkeur?

Hartelijk dank, Rob

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2015 19:12 #1423194 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Geen voorkeur.
Ik heb in 2002 een standkachel bij een Bosch Service Station laten inbouwen, en zij hebben nadat ik de wagen gebracht had de keuze gemaakt dat het Eberspächer werd.
Maar puur omdat ze met de modellen van toen daarmee beter uitkwamen wat betreft inbouw.
Kwalitatief hadden zij geen voorkeur.

Groeten,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2015 11:54 #1423212 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verdamper in serie met de kachel...
Da lijk mij nie handig. Als je de kachelkraan dicht zet kan je niet op gas rijden. Standkachel in serie met de kachel in de leiding naar de kachel toe en dan de verdamper parallel over beide kachel slangen. In de 'heen slang' na de standkachel. Dan kun je in noord zweden in de winter de kachelkraan dichtzetten en dan kan je toch de standkachel gebruiken via de verdamper. In NL met onze bescheiden winters kan je de kachel dan gewoon open zetten.

Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2015 12:06 #1423213 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ventilator toch inderdaad wel aansluiten :-)
Het zit mooi in elkaar. Je gebruikt de draad van de zekeringkast naar de ventilator schakelaar. Daar komt een relais tussen. In ontspannen toestand worden deze draden verbonden en werkt het zoals het was, ook als het relais stuk is. Als het relais bekrachtigd wordt door het regelgevaldingus krijgt de schakelaar 12 voltjes van het standkachel netwerkje. Je kan inderdaad gewoon de schakelaar op nul zetten.

Je hoeft ook niet te knippen als je de draad lostrekt bij de zekering kast. Je maakt een nieuw draadje met twee schuivertjes naar het relais en je verlengt de draad van de schakelaar met een mannetje schuivertje met isolatie en een schuivertje.

ergo geen geknip, schakelaar kan op nul, en veel werk of moeilijk is het niet.

vraagje: Heb je er een draadboom bij en is die draad boom lang genoeg om relais en schakeldingus in de auto te hebben? Of monteer je die in de motor ruimte?

Rob

Moderators: Jerry Stam