Na balanceren/uitlijnen nog steeds trillend stuur - OPGELOST
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2015 12:37 #1422818
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schijven
Het probleem is dus ontstaan met het monteren van nieuwe schijven. Ik denk dat als de pasvlakken van de schijven niet helemaal schoon waren of als je schijven krom zijn, je eerder trillingen kunt verwachten bij remmen, niet direct bij normaal rijden. Voel je ook trillingen bij remmen?
Als het na de schijvenwissel pas is begonnen, lijkt het mij meer een klus voor de garage die dat heeft uitgevoerd. Ik zou niet meteen die papegaai op mijn eigen schouder zetten, maar terug gaan naar de garage.
Als het na de schijvenwissel pas is begonnen, lijkt het mij meer een klus voor de garage die dat heeft uitgevoerd. Ik zou niet meteen die papegaai op mijn eigen schouder zetten, maar terug gaan naar de garage.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2015 13:12 #1422819
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Remmen
Nee, geen trillingen bij het remmen. De garage heeft aangegeven dat alles goed schoon is gemaakt.
Ik heb goede ervaringen met deze monteur, dus dat wil ik wel geloven.
De fusee is volgens hem een vast punt (niet verstelbaar) dus kan het niet veroorzaken.
De linker voorband is - waarschijnlijk door speling op de fusee - wel een beetje gecupt aan de buitenkant.
Zou dat wellicht de oorzaak kunnen zijn? Dan zou de voor- en achterwielen wisselen een idee zijn.
Ik heb goede ervaringen met deze monteur, dus dat wil ik wel geloven.
De fusee is volgens hem een vast punt (niet verstelbaar) dus kan het niet veroorzaken.
De linker voorband is - waarschijnlijk door speling op de fusee - wel een beetje gecupt aan de buitenkant.
Zou dat wellicht de oorzaak kunnen zijn? Dan zou de voor- en achterwielen wisselen een idee zijn.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2015 13:16 #1422820
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic controle en nalopen kan geen kwaad
Zo gedaan. Het kan aan een kleinigheid liggen. Je kunt er op wijzen wat er fout zit. En je ziet er niets van.
Bij nieuwe schijven en blokken worden de remcilinders wat meer ingedrukt. Het kan zijn dat een van de remklauwen nu wat minder soepel vrijkomen. Een niet geheel gerichte schijf is een ander mogelijkheid.
Bij nieuwe schijven en blokken worden de remcilinders wat meer ingedrukt. Het kan zijn dat een van de remklauwen nu wat minder soepel vrijkomen. Een niet geheel gerichte schijf is een ander mogelijkheid.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2015 14:30 #1422822
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Had laatst van een auto
Had laatst van een auto (ander merk) ook dat het na vervangen van de remschijven het stuur trilde. Dat was ook niet te vinden. Toen de remschijf maar eens op het (banden)balanceer apparaat gelegd en toen was het wel duidelijk. Met de slijpschijf wat weggehaald totdat de boel in balans was en na monteren waren de problemen over.
Ik zou het daarom toch in de vervangen remschijven zoeken.
Ik zou het daarom toch in de vervangen remschijven zoeken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2015 20:53 #1422832
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schijf......
Denk ook aan een maandagmorgen-remschijf.
Orgineel Volvo of ander merk?
Orgineel Volvo of ander merk?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2015 21:44 #1422834
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Poeh...
Origineel? Mijn monteur kennende wel, ja. Maar weet 't niet zeker.
Joost
Joost
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2015 09:08 #1422843
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Banden aan de auto laten balanceren
Je kunt de banden ook aan de auto laten balanceren. De eventuele onbalans in de remschijven (lijkt mij toch het meest waarschijnlijk) wordt dan gecompenseerd met "lood" aan de wielen. Het wiel zelf in dan wel in onbalans, dus kun je hem niet meer op een andere plaats aan de auto gebruiken. Ook is het belangrijk dat het wiel dan steeds in dezelfde stand op de naaf wordt gemonteerd, maar daar zit als het goed is een pennetje voor.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2015 10:35 #1422848
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aan de auto
Balanceren aan de auto was ook een suggestie van Wytze. Het zou het trillen kunnen oplossen. Maar je neemt er niet de oorzaak mee weg.
Op glad wegdek voel ik ook iets aanlopen/hobbelen en de trillingen zijn bijna weg als het stuur ook maar een beetje wordt ingedraaid, dus bij een lange bocht.
Dus het staat op het lijstje van mogelijke oplossingen, maar wel iets verder naar onderen
Joost
Op glad wegdek voel ik ook iets aanlopen/hobbelen en de trillingen zijn bijna weg als het stuur ook maar een beetje wordt ingedraaid, dus bij een lange bocht.
Dus het staat op het lijstje van mogelijke oplossingen, maar wel iets verder naar onderen
Joost
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2015 16:16 #1422855
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch geen bult op je band?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2015 17:14 #1422857
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oeps
Sodemieter zeg... nee, dat hadden ze bij 't balanceren en uitlijnen wel opgemerkt lijkt me 
Moderators: Jerry Stam