Na balanceren/uitlijnen nog steeds trillend stuur - OPGELOST
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-10-2015 21:44 #1104540
door V700 register
Na balanceren/uitlijnen nog steeds trillend stuur - OPGELOST is gemaakt door V700 register
Goed nieuws.
Vandaag, na het installeren van een nieuwe koppeling, ook maar de wielen aan de auto laten balanceren. Hij rijdt weer als op rails.
Een echt probleem is niet gevonden, het zit 'm wel in de naaf en een héél klein beetje in de centrering van de remschijf, aldus de monteur.
Volgens hem is het vooral ouderdom. Na 3,5 ton krijg je dit soort klachten omdat alles in de voortrein, incl. schokdemper, gewoon slijt.
Daar kan ik met mijn beperkte kennis maar weinig tegenin brengen. Voorlopig kan ik gewoon weer de lange baan op zonder getril.
Fijn weekend,
Joost
Vandaag, na het installeren van een nieuwe koppeling, ook maar de wielen aan de auto laten balanceren. Hij rijdt weer als op rails.
Een echt probleem is niet gevonden, het zit 'm wel in de naaf en een héél klein beetje in de centrering van de remschijf, aldus de monteur.
Volgens hem is het vooral ouderdom. Na 3,5 ton krijg je dit soort klachten omdat alles in de voortrein, incl. schokdemper, gewoon slijt.
Daar kan ik met mijn beperkte kennis maar weinig tegenin brengen. Voorlopig kan ik gewoon weer de lange baan op zonder getril.
Fijn weekend,
Joost
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2015 08:01 #1422673
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Balanceren is een makkie.
Balanceren is een makkie. Makkelijk beginnen lijkt me.
Je hoeft alleen de voorwielen te doen. Kost weinig tijd en geld.
Je hoeft alleen de voorwielen te doen. Kost weinig tijd en geld.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2015 08:49 #1422674
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beide voorwielen
Er zal wel onbalans zal wel in beide voorwielen. Bij een bepaalde stand van de wielen ten opzichte van elkaar wordt de trilling versterkt en bij 180° verdraaide stand juist uitgedoofd. In lange bochten merk je daarom dat de trillingen komen en gaan.
Beginnen met balanceren dus.
Beginnen met balanceren dus.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2015 10:39 #1422678
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oké...
... gaan we doen. Dank.
Joost
Joost
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-10-2015 15:51 #1422724
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helaas....
Balanceren helpt niet. Wat is er dan aan de hand?
Groet,
Joost
Groet,
Joost
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-10-2015 16:39 #1422725
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic uitlijnen?
Het is wel gebruikelijk dat je de wagen ook uitlijnt na vervangen van zaken zoals een Fuseekogel. Wellicht gaat dit helpen. Je zou ook nog kunnen goed moeten kijken of ze alles wel weer goed hebben vastgezet na de reparatie.
Een kromme velg zou ook dit soort klachten kunnen geven maar dan had je dat waarschijnlijk al eerder gevoeld.
succes!
Een kromme velg zou ook dit soort klachten kunnen geven maar dan had je dat waarschijnlijk al eerder gevoeld.
succes!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-10-2015 17:35 #1422726
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitlijnen
Dat was ook de opmerking van de bandenmeneer, ja. De monteur zegt dat het niet uitmaakt, want de kogel is een vast punt dus niet verstelbaar.
Iemand anders zegt weer dat uitlijnen geen trillingen in het stuur veroorzaakt, alleen slecht sporen.
Afijn, ik heb het aanbod om 'm voor 25 euro te laten uitlijnen. Maar ben wel benieuwd of er nog andere visies zijn op dit fenomeen
Fijn weekend,
Joost
Iemand anders zegt weer dat uitlijnen geen trillingen in het stuur veroorzaakt, alleen slecht sporen.
Afijn, ik heb het aanbod om 'm voor 25 euro te laten uitlijnen. Maar ben wel benieuwd of er nog andere visies zijn op dit fenomeen
Fijn weekend,
Joost
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-10-2015 19:34 #1422730
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Champignon rubbers?
Champignon rubbers? Ik heb er echt geen verstand van, maar dat zie ik nog wel eens voorbij komen bij trillen in het stuur dat niet weggaat met balanceren.
Kromme velg lijkt me niet zo waarschijnlijk, zeker niet als na opnieuw balanceren het trillen niet weg blijkt.
Kromme velg lijkt me niet zo waarschijnlijk, zeker niet als na opnieuw balanceren het trillen niet weg blijkt.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-10-2015 20:16 #1422731
door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic ..........................................
Als er aan je wielen zelf niets veranderd is dan moet het dus aan de auto liggen.
Ik zou het volgende doen:
1 - Uitlijnen!
2 - Krik de auto op en draai de voorwielen(eerst los en dan) MET DE HAND aan. Op deze manier weet je zeker dat de boel goed gecentreerd is
3 - Als je twee goede andere wielen hebt en je schroeft die er voor op, is de trilling nog steeds hetzelfde dan zit het echt in de auto. Is de trilling weg dan zat het in de wielen of in het vastdraaien ervan.
4 - Zit het probleem in de auto? Zijn dan de raakvlakken tussen remschijf en wielnaaf echt schoon?
Succes!
PS Je kunt met punt 3 beginnen maar punt zou ik zeker ook doen.
Ik zou het volgende doen:
1 - Uitlijnen!
2 - Krik de auto op en draai de voorwielen(eerst los en dan) MET DE HAND aan. Op deze manier weet je zeker dat de boel goed gecentreerd is
3 - Als je twee goede andere wielen hebt en je schroeft die er voor op, is de trilling nog steeds hetzelfde dan zit het echt in de auto. Is de trilling weg dan zat het in de wielen of in het vastdraaien ervan.
4 - Zit het probleem in de auto? Zijn dan de raakvlakken tussen remschijf en wielnaaf echt schoon?
Succes!
PS Je kunt met punt 3 beginnen maar punt zou ik zeker ook doen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-10-2015 21:50 #1422735
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitlijnen dus.
Duidelijk. We beginnen dus maar eens met uitlijnen.
Champignonrubbers heb ik gecheckt, waren niet slecht, maar kan idd ook een oorzaak zijn.
Wielen wisselen kreeg ik ook al als tip; een goede voor de winterbandenwissel.
Dank, ik hou jullie op de hoogte!
Joost
Champignonrubbers heb ik gecheckt, waren niet slecht, maar kan idd ook een oorzaak zijn.
Wielen wisselen kreeg ik ook al als tip; een goede voor de winterbandenwissel.
Dank, ik hou jullie op de hoogte!
Joost
Moderators: Jerry Stam