bekende koppakking ramp V90?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2015 20:00 #1103590
door V700 register
bekende koppakking ramp V90? is gemaakt door V700 register
samen met koelvloeistofverlies, harde slangen, overlopen bij dop van reservoir afhalen bij warme motor en borrels in het koelwater, is dit denk ik het begin van een lange ramp, of niet? Geen olie in kvs, olie zelf wel helder. Lijkt alsof het blok van alles eruit perst maar mogelijk vergis ik me. Motor loopt goed, op de eerste 20 schuddende seconden na bij een start maar ook weer niet altijd (loopt soms wel vanaf de start goed).
Bekende verhaal van vlakken, koppakking vervangen en dan na een paar maanden weer aan de beurt? 250 gelopen.
Of is iemand nog optimistisch?
Bekende verhaal van vlakken, koppakking vervangen en dan na een paar maanden weer aan de beurt? 250 gelopen.
Of is iemand nog optimistisch?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2015 21:59 #1417261
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schudden door kvs in een van de cilinders?
Dat is natuurlijk niet leuk! Zou het even flink schudden bij koude start dan wellicht te verklaren zijn door kvs wat in een van de cilinders is gelopen?
Afbeelding snap ik niet goed, een kleppendeksel pakking die wat zweet heeft volgens mij geen verband met een lekke koppakking.
Afbeelding snap ik niet goed, een kleppendeksel pakking die wat zweet heeft volgens mij geen verband met een lekke koppakking.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2015 07:47 #1417269
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat had ik ook bedacht van
dat had ik ook bedacht van dat schudden. Ik heb de verdamper (nog geen jaar oud) nog niet gecontroleerd, ga ik straks eens doen. Hopelijk is die de boosdoener en anders vrees ik het ergste met die hoeveelheid druk en bubbels.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2015 08:35 #1417270
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Bij mijn blauwe (940 LPT) sedan had ik soms ook bij starten dat de motor niet op alle cilinders liep. Was soms, meestal was het goed. Ik heb later de koppakking laten vervangen, en ik denk dat het één van de symptomen was (echte aanleiding om te besluiten te vervangen was olie lekkage tussen blok en kop naar buiten).
Ik hoop dat het meevalt!
Ik hoop dat het meevalt!
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2015 11:18 #1417272
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Dat ziet er niet best uit!
Dat ziet er niet best uit! Als je zekerheid wil hebben dan kun je nog CO2 in je kvs laten meten maar ik ben bang dat je aan een nieuwe koppakking toe bent
Piet
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-04-2015 22:53 #1417336
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic daar ben ik ook bang voor,
daar ben ik ook bang voor, want op benzine is er ook overdruk - harde slangen...
Hoewel - met warme motor: na wat gentle rommelen met dop op het vat van de kvs, half eraf, en uiteindelijk de dop er helemaal af kan hij redelijk stationair blijven draaien zonder kvs eruit te werken (soms toch even snel de dop erop is wel nodig). Wel wat borrelend en zonder dat de van(ven?) aanslaat, dus niet superheet... Temp meter op dash komt ook niet voorbij midden (maar deed dat ook niet toen vat leeg was).
Hij moet toch zonder dop ook gewoon kunnen lopen of is dat alleen bij diesels?
Iemand nog suggesties?
Co2-Metingen etc staan als volgende stap op het programma....
Hoewel - met warme motor: na wat gentle rommelen met dop op het vat van de kvs, half eraf, en uiteindelijk de dop er helemaal af kan hij redelijk stationair blijven draaien zonder kvs eruit te werken (soms toch even snel de dop erop is wel nodig). Wel wat borrelend en zonder dat de van(ven?) aanslaat, dus niet superheet... Temp meter op dash komt ook niet voorbij midden (maar deed dat ook niet toen vat leeg was).
Hij moet toch zonder dop ook gewoon kunnen lopen of is dat alleen bij diesels?
Iemand nog suggesties?
Co2-Metingen etc staan als volgende stap op het programma....
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-04-2015 23:53 #1417340
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic co2
We kunnen wel gaan speculeren, maar het handigste is echt om eerst co2 te laten meten.
Piet
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2015 10:24 #1417579
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic onderblok gescheurd
onderblok gescheurd verrrrdrie!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2015 10:58 #1417582
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ai
Ai, dat is een zure boodschap om te horen te krijgen. Nieuw blok zoeken dus, veel anders zit er niet op lijkt me....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2015 13:14 #1417585
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Arjan (A-A)
Arjan (A-A) had er nog een liggen meen ik..
succes!
succes!
Moderators: Jerry Stam