kunststof bladveer 960

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2015 09:59 #1421190 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic volvomuseum
Ernst had een paar losse gebruikte zware bladveren liggen, misschien de moeite waard om even te onderzoeken of hij die nog heeft liggen.
Hij zit in Loosdrecht; volvomuseum www.nld237.nl

Ik heb zelf complete multilink omgewisseld met een uit een sedan, dat is ook een goede optie natuurlijk.
volvo700vereniging.nl/algemeen-techniek/...k-compleet-vervangen

succes!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2015 10:14 #1421236 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Wat andere auto's betreft:
Wat andere auto's betreft: sinds 1984 past Chevrolet kunststof, dwarse, bladveren toe in de Corvette. Ik heb nog nooit gehoord van problemen met die veren, maar een Corvette is natuurlijk ook wel wat lichter dan een 960/V90.
En dan zijn er natuurlijk nog andere zaken die meespelen: was die veer om te beginnen beter bemeten (oftewel, is de Volvo-veer onderbemeten?), is hij minder complex gevormd, met bijvoorbeeld minder stress-plekken?

Op zich moet het te doen zijn om de veren na te maken: met kunststof is heel veel mogelijk zolang je maar een mal kunt maken. VKO is dus zeker een optie, hoewel zij zich normaal richten op Volvo's van 25 jaar en ouder.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2015 10:38 #1421238 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zoals in een ander topic
Zoals in een ander topic weergegeven, heb ik het probleem opgelost met een extra schroefveer.
Gr. En bedankt voor het meedenken.
Joop

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2015 20:41 #1421434 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bladveren laten maken?
Hoewel bij mijn baksteen de bladveer nog niet aan zijn eind is, vind ik het wel een beetje zorgelijk dat deze niet meer leverbaar zijn. Is het toch niet een idee om te onderzoeken in hoeverre het aantrekkelijk is om een aantal vervangingsveren voor de Estate te laten maken? Als belangstellenden reageren, en iemand weet een adres waar een dergelijke veer gemaakt kan worden, wil ik wel uitzoeken wat dat per veer zou gaan kosten. Ik ben benieuwd.

Teus

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2015 20:53 #1421435 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eén
Eén van de redenen dat ik niet voor een 960 estate of V90 ben gegaan toen mijn 940 sedan te klein werd ivm werk. Hoewel de motor ongetwijfeld fijner is, en het uiterlijk moderner aan doet. En de onderdelenvoorziening voor de 940 ook niet ruimer wordt.

Het juiste adres vinden voor een veer is één van de moeilijkheden maar nog wel te doen. De specificaties achterhalen, zodat men ook een veer kan maken die overeenkomt met de originele veren is een andere (en wellicht grotere) moeilijkheid.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2015 00:08 #1421450 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic VKO
Hallo Volvisti

Waarom neemt er niet iemand contact op met het VKO?

groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2015 17:04 #1421465 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kunststof bladveer
Zoals Matthy suggereert heb ik contact opgenomen met VKO. Voor hen is de 960 een jonge auto en ze zijn nog niet eerder tegen dit vraagstuk aangelopen. Zij noemden een aantal opties: neem contact op met VOMD of benader Volvo onderdelen in Best om hen na te laten trekken of ergens een dealer nog met een voorraad bladveren zou kunnen zitten.
VOMD adviseert om naar de sloop te gaan en een bladveer van een 960 Sedan te veroveren.
Volvo onderdelen in Best heb ik nog niet benaderd. Weet iemand of dit pad al is bewandeld? Anders wil ik dit wel verkennen.

Groeten Teus

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2015 19:23 #1421467 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic st of esd
Hallo Teus

Bedoel je Best of Beesd? De importeur zit in Beesd. Sommige versies van de bladveer zijn nog te krijgen, andere niet. Maar vraag me niet welke. GCP/Ecris heeft volgens Wagner und Günther ook niets of niet veel meer.

Er zijn binnen de club wel mensen die contacten hebben met het VKO en met Beesd. Namen die me te binnen schieten zijn Jan Snijder en Marc Jarmuszewski.

groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2015 20:31 #1421469 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet
Niet iedere magazijnman doet evenveel moeite om zijn collega's op andere vestigingen in NL te bellen, maar ik vermoed dat er een aantal al flink hun best hebben gedaan en op het laatst ook niets meer konden vinden.

Maar voor de volledigheid van dit dossier is het misschien goed om het toch even te vragen. Veel moeite kost het niet denk ik.

GRC is een soort onderdelenmagazijn in Zweden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2015 22:09 #1421482 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nordicar heeft ook niets meer
Nordicar heeft ook niets meer? Of is dat al ter sprake geweest ergens?

Moderators: Jerry Stam