Banden - maten en soorten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2014 08:24 #1411195 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verschil

petersimoons schreef : Dan is er nog het EU label over zuinigheid, nat wegdek grip en geluid. Wat zijn de ervaringen daarmee, is het echt de moeite waard om bv een B band te kiezen i.pv. een E band?

Voor wat betreft grip zou ik eerder verschillende bandentest lezen dan een weinigzeggend label volgen. Geluid interesseert me niet zo erg, de 940 heeft aardig windgeruis dus voordat je de banden daar overheen hoort. Zuinigheid is misschien wel iets om in het achterhoofd te houden. Ik denk dat je het verschil tussen naastliggende beoordelingen (bijv. D en E) eigenlijk niet merkt maar als het groter wordt (1 of meer tussenliggende letters) het wel verschil kan maken.
Ik vond 4 seizoensbanden handig, maar nadat ik had gezien dat die qua zuinigheid net zo slecht zijn als winterbanden en het verschil met extra zuinige zomerbanden groot is blijf ik maar bij zomer/winterbanden.
Winterbanden slijten in de zomer niet en omgekeerd, maar als je weinig rijdt kun je met pech half afgereden banden weggooien ivm droogtescheurtjes.Ik kies voor A-merk banden ivm veiligheid. Ik zou echt wegblijven bij C-merk banden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2014 11:02 #1411201 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic brr

TGTF schreef : Den Energy saver, een zeer goede band onder de 744 met B200F motor,Onder de 764 Met TDIC vind ik hem minder, en dan vooral de slijtage, reed ik met de 744 bijna 80.000 km heb ik er nu bijna 40.000 op zitten en volgend jaar gaan ze er af en moet ik voor nieuwe(tegenwoordig ben ik blij dat ik de 16.000 km P/J ga halen).

Mijn volgende band word dus een band die minder hard slijt, en die ene DB dat ze dan harder zijn maakt me niet uit(weet ik tenminste ook dat ze er nog onder zitten)

Brr, Energy Savers. Eens, maar nooit meer. Het is dat ze onder m'n 940 zaten toen ik 'm kocht... Zelf zal ik ze nooit kopen. Met een beetje vermogen op de wielen, echt een ramp. Ik had met stevig optrekken in de regen tot de 90 km/h een achterkant die alle kanten op wilde, behalve rechtdoor, B230FK met MBC. Spectaculair, dat wel. Praktisch en veilig, dat niet :P

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2014 12:14 #1411212 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Hielp niet
Bij mij hielpen winterbanden niet: ik ben een jaar of wat geleden met winterbanden van een behoorlijk merk, met voldoende profiel, toch dwars gegaan en van de Oostvaardersdijk afgegleden. Toen er eenmaal 1600 kg BMW aan het glijden was hielp niets meer: tegensturen, gas geven, remmen, maakte allemaal geen verschil. En dat terwijl ik hooguit 30 km/h reed toen het mis ging... Domme pech door in een bocht, op een richel in een slechte weg, op een ijsplaatje je komen denk ik.
Voor Nederlandse omstandigheden vind ik een goede zomerband met uitstekende nat-weer eigenschappen een stuk prettiger dan echte winterbanden: de moderne zomerband is beter bij temperaturen tot -2 graden, daaronder is de winterband beter. En de gemiddelde wintertemperatuur in dit land is +2 graden....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2014 15:55 #1411218 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet herkenbaar.......

Tombo schreef :

TGTF schreef : Den Energy saver, een zeer goede band onder de 744 met B200F motor,Onder de 764 Met TDIC vind ik hem minder, en dan vooral de slijtage, reed ik met de 744 bijna 80.000 km heb ik er nu bijna 40.000 op zitten en volgend jaar gaan ze er af en moet ik voor nieuwe(tegenwoordig ben ik blij dat ik de 16.000 km P/J ga halen).

Mijn volgende band word dus een band die minder hard slijt, en die ene DB dat ze dan harder zijn maakt me niet uit(weet ik tenminste ook dat ze er nog onder zitten)

Brr, Energy Savers. Eens, maar nooit meer. Het is dat ze onder m'n 940 zaten toen ik 'm kocht... Zelf zal ik ze nooit kopen. Met een beetje vermogen op de wielen, echt een ramp. Ik had met stevig optrekken in de regen tot de 90 km/h een achterkant die alle kanten op wilde, behalve rechtdoor, B230FK met MBC. Spectaculair, dat wel. Praktisch en veilig, dat niet :P

Ik herken dit totaal niet. De afgelopen 7 jaar op Enery Savers (in de zomer dan), maar nooit last van een achterkant die een andere kant op  wil. Met regen kan ik best wel aardig gas geven in de bocht en nog nooit een uitbrekende achterkant gehad. Heb ook een FK met MBC.
In de winter rijd ik op Michelin Alpin, ook prima.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2014 17:23 #1411224 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leerzaam
Mijn voorlopige conclusie is dat ik voor goede banden ga, maar het hou bij alleen zomerbanden met mijn rijgedrag in Nederland.
Kijkend naar testsites en gebruikersbeoordelingen dan kom ik denk ik binnenkort uit op de Goodyear Efficientgrip Perf, zoals deze bij <a href=" www.kwik-fit.nl/autobanden/goodyear/effi...-perf/go205-55v16egp " target="_blank">Kwik Fit en met de ANWB leden korting komen die op € 69,26 per stuk uit. (toch fijn als je dochter ANWB lid is  )

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2014 17:54 #1411226 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja......

petersimoons schreef : Mijn voorlopige conclusie is dat ik voor goede banden ga, maar het hou bij alleen zomerbanden met mijn rijgedrag in Nederland.
Kijkend naar testsites en gebruikersbeoordelingen dan kom ik denk ik binnenkort uit op de Goodyear Efficientgrip Perf, zoals deze bij <a href=" www.kwik-fit.nl/autobanden/goodyear/effi...-perf/go205-55v16egp " target="_blank">Kwik Fit en met de ANWB leden korting komen die op € 69,26 per stuk uit. (toch fijn als je dochter ANWB lid is 

)

Tja...... Dat kosten ze hier ook, hoef je geen ANWB lid voor te zijn......
www.autobanden-365.nl
Minder nog zelfs......

Moderators: Jerry Stam