FF een beetje niveau graag......
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Klinkt als een mooi systeem, vooral het progressief gedeelte. Toch valt het al af als het niet meer nieuw te krijgen is........ Waarom ik nieuw wil is omdat je met gebruikte nooit precies weet wat de staat is, en hoe lang gaat het nog mee. Let wel ik ben niet vies van gebruikte onderdelen, maar sommige onderdelen kan je mijninziens beter nieuw kopen.Rversteeg schreef : Als je ze nog kunt vinden (worden niet meer nieuw geleverd), Koni Loadadjusters + verzwaarde veren. Die Koni's overleven de auto (alhoewel, bij een Volvo) want je kunt ze twee, twee en een half keer nastellen. In de praktijk om de 180 - 200K km of zo. Net terug met een tot de nok toe volgeladen kofferbak, dakkoffer, trekhaak en gastank. Geen centje pijn, zelfs niet op sommige beroerde Franse wegen of 30 km drempels. Andere jaren zelfs met nog eens twee stadsfietsen op de Twinnyload (60 kg). Zelfde verhaal. Door de Loadadjusters is de vering behoorlijk progressief en staat de auto volgepakt ongeveer zoals op de foto hierboven.
Dit is touwens geen veroordeling naar mensen toe welke deze delen verkopen of aankopen hoor, laat dat in ieder geval heel duidelijk zijn!
- Ruud Reniers
-
- Elite lid
-
De auto werd er een stuk minder strak mee.
Aangezien ik geen zin had om te gaan proberen of de veren of de nivomaten versleten waren heb ik nu verzwaarde veren en sachs dempers gemonteerd in combinatie met de MAD hulpveren. (Overigens denk ik dat de veren eerder slap worden dan de nivomaten).
Wat ik ook in de wagen legde hij bleef mooi op hoogte. Een partij stoeptegels inclusief aanhanger met dezelfde lading of een complete vakantiebagage met caravan en 4 volwassenen: geen probleem. Ook niet op de drempels waar vorig jaar de trekhaak (met twinny load) bleef hangen.
Leeg (met gastank) is het voor mij nog steeds comfortabel rijden.
De verzwaarde veren icm de MAD hulpveren lijken overdreven, maar i.c.m een gastank is het dus best nog te doen. De progressieve veren zorgen dat de wagen bij volle bepakking mooi op hoogte blijft.
Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!
- André Struis
- Nieuw lid
-
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Reden hiervoor is dat het een simpel systeem is welke lang mee kan gaan en dat de kosten schrikbarend(!) laag zijn. Tel daarbij op dat het nog uit te breiden is met progressieve hulpveren mocht het tijdens vakanties/ballast niet toereikend genoeg zijn. De set is besteld, en hopend deze week nog binnen.
De vrouw is er ook blij mee............ Zij heeft het verschil in kosten tussen nivomats en de conventionele set-up grotendeels op gesoupeerd vandaag, middels de aanschaf van schoenen en jurkjes. Van haar mocht het veerkarakter ook wel iets steviger, me dunkt..... dat zou ik nu ook zeggen!
Hoe de set wel/niet mag bevallen zal ik zeker laten weten. Mag ik als laatse woord van mijner zijde jullie allen hartelijk danken voor de input, tips en suggesties in deze; HULDE!
Groet, Menno.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
We gaan het gewoon proberen, spijt kan 2 kanten op.......