Rommelend geluid
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-01-2014 16:43 #1400263
door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic 960-II / V90 heeft die rubbers niet meer
Deze rubber zijn inderdaad een bron van herrie, zwabberen etc maar dan alleen op de 740, 940 en de 960-I, De 960-II/V90 heeft geen reactiestang meer zoals de oudere modellen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-01-2014 18:08 #1400268
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ah
Ok, dat wist ik niet. Hebben die een setje 'moderne' draagarmen (dus alles uit 1 stuk?)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2014 19:58 #1400324
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic thanks
bedankt voor de goede info! Ik ga morgen bij licht nog wat onderzoeken, voor eventueel vervangen heb ik volgend weekend tijd.
Resumerend:
-check vertikale stabi's door auto licht op te krikken zodat er geen spanning meer op de koppelingen staat. (ik neem aan dat ik ze ook in deze stand (dus zonder spanning) kan vervangen?)
-check horizontale (links-rechts) stabilisator. Kan ik hiervoor nu de rubbers vervangen of moet dan gelijk de hele stang verwisselt worden? En dit is eenvoudig te verwisselen want de stang staat normaliter niet onder spanning?
Resumerend:
-check vertikale stabi's door auto licht op te krikken zodat er geen spanning meer op de koppelingen staat. (ik neem aan dat ik ze ook in deze stand (dus zonder spanning) kan vervangen?)
-check horizontale (links-rechts) stabilisator. Kan ik hiervoor nu de rubbers vervangen of moet dan gelijk de hele stang verwisselt worden? En dit is eenvoudig te verwisselen want de stang staat normaliter niet onder spanning?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2014 22:15 #1400332
door V700 register
Bedacht me dat het eventueel ook nog de fuseekogels kunnen zijn. Als je met de banden op de grond het wiel kunt bewegen en je daarbij een 'kloinkje' hoort, zijn het waarschijnlijk je fusees. Iets lastiger te vervangen (vanwege eventueel benodigde poelietrekker), maar fuseekogels kosten niet de wereld en zijn zelf op straat te vervangen. Bij alle bovenstaande akties wel even veilig opkrikken en steunen hè (weet niet hoe ervaren je sleutelt, maar zelf klem onder de auto komen te liggen omdat je krik iets onverwachts doet, is 'niet handig').
Succes, en benieuwd naar je bevindingen!
Beantwoord door V700 register in topic Yep, yep en fuseekogels
Tweemaal ja! Dus eigenlijk een makkie...En de stabilisatorstang is massief 23/24/25/28mm staal, dus die zijn meestal hooguit verroest, maar dat maakt voor de werking niets uit.JorisW schreef : - ...vertikale stabi's...ook in deze stand (dus zonder spanning)...vervangen?
- ...horizontale (links-rechts) stabilisator...eenvoudig te verwisselen want de stang staat normaliter niet onder spanning?
Bedacht me dat het eventueel ook nog de fuseekogels kunnen zijn. Als je met de banden op de grond het wiel kunt bewegen en je daarbij een 'kloinkje' hoort, zijn het waarschijnlijk je fusees. Iets lastiger te vervangen (vanwege eventueel benodigde poelietrekker), maar fuseekogels kosten niet de wereld en zijn zelf op straat te vervangen. Bij alle bovenstaande akties wel even veilig opkrikken en steunen hè (weet niet hoe ervaren je sleutelt, maar zelf klem onder de auto komen te liggen omdat je krik iets onverwachts doet, is 'niet handig').
Succes, en benieuwd naar je bevindingen!
Moderators: Jerry Stam