voor het eerst winterbanden

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2013 14:55 #1396576 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op de sleuteldag Gemert
heb ik mijn zomerbanden er weer onder gezet.
Dat rijd geweldig wat stugger maar ligt als een blok op de weg.
De leden daar zeiden dat ze pas op winterbanden over gaan als het echt gaat winteren, nou ik dus ook.
Wel heb ik ook daar gehoort dat een spanning van 2.6 en 2.8 veel beter rijd met winterbanden, dat wordt het dus ook als het zover is. Die idioten van een banden kerels deden er bij mij 2.2 in. Ik ga ze nog even wat vertellen dus.
Ik heb weer heel wat opgestoken daar in Gemert en het was gezellig.
Groet John

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2013 15:28 #1396578 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat klopt volgens mij

A_A schreef : Heb wel het idee, dat 185 breed dat minder heeft dan de huidige 215's.

De wieldruk op de weg met 185 is groter dan die van 215, en volgens mij heb je dan meer houvast op de weg op slipprige en gladde wegen. Zegt mijn gevoel. De wrijving is groter. Als het wegdek droog en stug is heb je altijd een overwinnende wrijvingkracht en zijn brede banden OK. Bij gladde wegen moet je meer druk hebben om meer wrijving (grip dus) te creëren. Als je giga brede banden zou hebben van meters breed kom je in sneeuw niet weg. De druk op de sneeuw of de gladde ondergrond is te laag. Van zodra de druk groter wordt neemt de wrijving en dus grip toe. Smalle banden doen het beter op gladde ondergronden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam