voor het eerst winterbanden
- V700 register
- Nieuw lid
-
van de andere kant als ik in het voorjaar de zomerbanden (wielen) weer monteer vind ik in het begin de wagen erg stug en minder comfortabel.
Even wennen dus.
En wat al geschreven staat, winterbanden gebruiken als het winter is, dus monteren als sinterklaascadeau en ergens in maart er weer af. Dit jaar 2013 bleven ze vrij lang nodig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Merk geen verschil in stabiliteit.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij het eerste stel banden dat ik er onder had als ik de auto aan het achterspatbord pakte dan kon ik hem behoorlijk heen en weer krijgen bij bewoog allen in de wangen, dat was wel een 1,5 a'2 cm heen en weer.
Dat was bij de Vredestein banden veel minder, maar toch ook goed voelbaar bij een snelle maneuvre.
De spanning stond op 2,2 achter dat staat nu op 2,6 en dat is wat beter.
Door jullie opmerkingen gaan de winter velgen er af en gaan de zomer velgen er weer op want inderdaad ik dacht nu gaat het wel wat koud worden maar het is in october wel erg warm.
Ze gaan er dus op als het echt gaat winteren en niet eerder.
Ik moet dat wel in de gaten houden want als je in de winter een aanrijding hebt in duitsland en je hebt er geen winterbanden onder dat heb je een groot probleem. En ik zit in Limburg dus in 15 minuten van belgié naar duitsland.
Bedankt allen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zet zowel de zomer als winter banden op 3 bar. Tenminste dat geeft thuis het metertje aan maar zo'n ding van 10 Euro zal wel niet zo nauwkeurig zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
inderdaad. 3 nou ja, 2.8 voor danJanneman schreef : 2,2 bar lijkt me ook wel erg weinig.
Ik zet zowel de zomer als winter banden op 3 bar. Tenminste dat geeft thuis het metertje aan maar zo'n ding van 10 Euro zal wel niet zo nauwkeurig zijn.
de waarden van 2.2 en 2.4 zijn nog van de jaren 90
Tegenwoordig mag het allemaal hoger.
- V700 register
- Nieuw lid
-
groet,
Marcel
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Zowel zomer en winterbanden.
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
dat moet je mij even uitleggen.M. Kok schreef : De bandenspanning heb ik rondom op 3 bar, Achter ligt naast een halve tank benzine ook nog een 55 liter lpg tank. Ook zit er regelmatig een beer van 55 kilo achterin. Door de banden wat harder opgepompt te hebben neemt de stabiliteit in bochten toe.
groet,
Marcel
Mijn vrouw zit altijd voorin.
John
- V700 register
- Nieuw lid
-
Alleen als het ongeval in winterse omstandigheden plaatsvond.Er is voor zover ik weet geen letterlijke verplichting om in Duitsland in de winter op winterbanden te rijden. Je moet bij winterse omstandigheden de juiste uitrusting gebruiken. Bij sneeuw, hagel en ijzel zijn dat winterbanden. In princiepe hoeft dat bij droog weer van +2 graden niet. Alleen onderweg wisselen is onhandig, dus de winterbanden eronder is een veilig advies waar je altijd mee goed zit.2.5/2.6 is wel de minimum druk voor banden. Vredestein had een tooltje op de site waar je het autotype in kon vullen en precies de juiste druk gepresenteerd kreeg. Helaas hebben andere fabrikanten dat niet. Bij nieuwe banden dan op het slijtage patroon letten (geen overmatige slijtage op alleen het midden of alleen op de randen) maar dat vergeet je dan weer snel.johnvang schreef : Ik moet dat wel in de gaten houden want als je in de winter een aanrijding hebt in duitsland en je hebt er geen winterbanden onder dat heb je een groot probleem.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Alleen net nog even snel naar de supermarkt, ranja bleek op te zijn en das nie handig. Dus met nog 10 minuten te gaan naar de super en ja ik weet gladde weg enzo, maar nouja gewoon met 80 op pad, en voel hem zo uitbreken met 80 op het landwegetje. Asfalt met modder, best glad.
Gelukkig regelmatig zelf bewust de auto in de slip brengend, kon ik met iets gas los en licht tegen sturen hem weer snel in het spoor krijgen. Probeerde eerst met alleen tegen sturen, maar toch dus maar even iets gas los.
Heb wel het idee, dat 185 breed dat minder heeft dan de huidige 215's.