Langere reactie stangen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2013 22:38 #1395644 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De skandix reactiearmen zijn
De skandix reactiearmen zijn overigens 390 lang, dus geen 396.  Maar met 6 mm aan ringetjes ertussen kom je ook op 396 uit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2013 22:58 #1395647 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ringen

Mathy schreef : Hallo Jaap
Toen ik de langere reactiestangen erop heb laten zetten, bleek ook dat er aan de achterkant (in rijrichting gezien) géén losse schijf zat.  Die zit er aan vast en hoort er volgens mij ook te blijven zitten.
Ik was in allerhande afbeeldingen ook drie verschillende varianten tegen gekomen.  Maar uiteindelijk bleek dus, dat er alleen aan de voorkant, waar ook de bout zit, losse schijven gemonteerd worden.
groetjes
Mathy

Daar kwam ik vorige week ook achter... Bij het setje rubbers wat ik besteld had bij estateservices zaten bij ieder setje 2 losse ringen. Ik heb met 'gepast geweld' geprobeerd de 'binnenste' ring eraf ge halen, maar dat lukt dus mooi niet. Uiteindelijk dus maar laten zitten ;)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2013 10:07 #1395660 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gek?
Hoi,
Toch gek, je kom op diverse sites die achterste ringen als los verkrijgbaar onderdeel tegen, als ik me het goed herinner op de Scandix site, wordt expliciet geadviseerd beide ringen te vervangen. Het verschil tussen beide ringen is duidelijk aangegeven omdat de diameter van het gat verschilt. (achter groter dan voor). Om nu zo'n losse ring voor de bestaande oude ring te monteren lijkt me wel erg beundehaas. Snik, daar gaat mijn droom van een een extra scherp sturende diesel.
Jaap

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2013 14:15 #1395664 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klopt
Klopt, de ringen zijn idd verschillend. De 'hoogte' van de oude ring was uiteindelijk hetzelfde als de nieuwe dus ik ben uiteindelijk ook niet verder gegaan.
Een bochtenridder zal een Volvo 7/900 toch nooit worden, maar als je een goede 'stage 0' hebt (verse rubbers, dempers en veren) moet het ding alleminst aardig de bocht om kunnen gaan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2013 15:26 #1395666 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ringen...
Die haal je toch gewoon bij de locale ijzerhandel? Ik heb het al gedaan bij twee stuks 760 en één 960. Eigenlijk standaard onderhoud bij mij als ik zo'n wagen koop. Gewoon ringen gehaald bij de ijzerhandel. kost ong 20 ct per stuk, weet niet meer precies, en werkt heel goed. Heel erg goed zelfs. Ook std onderhoud zijn natuurlijk altijd bij mij alle rubbers van de voortrein te vervangen.
Robert

Moderators: Jerry Stam