motor 3.0 960 plaatsen in 740

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2013 17:56 #1394196 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .

960 B204FT schreef :  Filmpje toont over the top 740GLT met T6 (maar wat is over the top voor Zweedse Volvo-tuners) . Toch leuk om te zien (en te horen)...
www.maxxtuning.se/kundbilar/mappning-max...vo-740-turbo--jimmy/
Of deze spectaculaire witte 940 Estate. Let op het oplichtende waarschuwingslicht op het dashboard en de gigantische turbo onder kap.
www.maxxtuning.se/kundbilar/mappning-max...vo-940-turbo--boyne/
Adriaanlidnr 187

Bah bah...   :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
23-09-2013 18:39 #1394200 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Vooral dapper

Toch wel een ander effect, wanneer je de kap opendoet. En dan heb ik het nog niet over het overwinnen van alle obstakels en in vergelijking met een B230 de zijdezachte loop etc. Trouwens, waarom begin je überhaupt aan zo'n project als dat van Han en Flip. Waarschijnlijk om dezelfde reden als die van George Mallory. Hem werd in 1924 gevraagd waarom hij de Mount Everest wilde beklimmen. 'Omdat hij er is', was zijn antwoord. Uiteindelijk werd het zijn dood. Maar goed, dat risico loop je toch niet zo snel met het inlepelen van een B6304 in een 760, lijkt mij. En vaker blijkt het onderweg zijn mooier dan de bestemming...
Adriaan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2013 19:12 #1394203 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een turbo motor inbouwen kan
Een turbo motor inbouwen kan je zo doen.
Een 6 cilinder staat niet op kenteken. Dus dan moet je langs de rdw en dat kon nog best eens lastig worden. Of zo rijden en het risico nemen dat als er iets gebeurt de verzekering zijn handen terugtrekt. Brr, enge optie...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2013 10:18 #1394246 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .

Janneman schreef : Een turbo motor inbouwen kan je zo doen.
Een 6 cilinder staat niet op kenteken. Dus dan moet je langs de rdw en dat kon nog best eens lastig worden. Of zo rijden en het risico nemen dat als er iets gebeurt de verzekering zijn handen terugtrekt. Brr, enge optie...

Auto waar de T6 in gaat is heeft PRV (dus staan al 6 cylinders op kenteken) , maar daarnaast is de RDW keuring geen probleem. Ik heb dat zelf al gedaan met mijn dagelijkse 760 (van 6 naar 4 cylinders). Dit moet inderdaad wel ivm verzekering, vermogen etc.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2013 13:41 #1394254 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Doen

h.kleinjan schreef : Ben van plan een 3.0 960 motor in een 740 te plaatsen.

Het is vaker gedaan dus het kan en daarom gewoon aan beginnen en niet teveel van te voren willen plannen. Het ombouwen en het zelf (of met hulp van hier) oplossen en uitvogelen van de "probleempjes" die je dan tijdens de ombouw tegenkomt maakt het juist extra leuk.
Neem er de tijd voor en maak veel foto's.
Als je het echte "avontuur" toch niet zo ziet zitten dan zou ik het advies van Wytze opvolgen. Met een donor (LPT of HPT) ernaast heb je gelijk alles aan "hardware" wat je redelijkerwijs nodig hebt en daarmee maak je het jezelf absoluut een stuk eenvoudiger.
Wat betreft het RDW. Bij inbouw van een andere motor afwijkend van wat op het kenteken staat geld voor de keuring slechts het volgende: "Een auto ouder dan 1998 hoeft slechts APK waardig te zijn." M.a.w. indien de auto na inbouw voldoet aan de spelregels van de APK wordt het kenteken zonder meer aangepast. Het bezoek aan het RDW is dan slechts een formaliteit.
Heb het zelf, hoewel met een iets andere motor, al eens gedaan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2013 21:27 #1394579 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic D24
Ik heb bij de RDW geinformeerd en het is geen probleem om mijn D24 motor te wisselen tegen een benzineversie.  Moet na de motorwissel langs komen en ze passen zondermeer mijn papieren aan. Het bestaande kenteken kon gehandhaafd blijven. Wel moest ik de gegevens van de donorauto kunnen overleggen waar ik de motor uit wil halen. Dus een losse motor van de ``sloop`` waar verder geen gegevens van herkomst bij zijn mocht niet. Nu nog op zoek naar een prettig zijdezacht lopende benzinemotor die zonder al te veel aanpassingen over te bouwen is.

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
29-09-2013 23:33 #1394584 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Maaaarrrrrrr
Welke motor wordt het?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2013 12:12 #1394589 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 960 motor in 740 bouwen
Hoi Han,
Ik heb in mijn 740 diesel estate een 960 3.0 automaat ingebouwd. Motor en bak geen probleem,past er zo in. Ik heb ook de complete kabelboom met dashboard ingebouwd,dit past niet zomaar,omdat de bevestigingspunten ontbreken. Deze punten heb ik zelf gemaakt en het functioneert prima.Wanneer je de kabelboom wat aanpast kan het 740 dashboard wel blijven zitten.
RDW keuring is ook geen probleem,als het er maar netjes uitziet.
Succes.
Roeland

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2013 14:36 #1394593 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hulde :-)
Heb je tussen de radiator en de motor nog ruimte voor een intercooler? Maw zou een t6 ook kunnen?
Rob

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
30-09-2013 16:44 #1394597 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Fotooooo 's

Rob Hiemstra schreef : Heb je tussen de radiator en de motor nog ruimte voor een intercooler? Maw zou een t6 ook kunnen?
Rob

De interkoeler moet voor de radiator.

Zijn er ook fototjes van de ombouw van D6 naar B6?

Moderators: Jerry Stam