achterklep spoiler
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-07-2013 10:03 #1391093
door V700 register
durf het niet zo erg aan met alleen lijm !!
maar als je verteld dat het wel kan,zal ik je geloven.
morgen maar eens proberen dan !!
Beantwoord door V700 register in topic
durf het niet zo erg aan
durf het niet zo erg aan met alleen lijm !!
maar als je verteld dat het wel kan,zal ik je geloven.
morgen maar eens proberen dan !!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-07-2013 14:29 #1391104
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed
ontvetten (klep en spoiler), ruim voldoende lijm gebruiken, breed tape (waarmee je bijvoorbeeld dozen inpakt) om de spoiler echt goed vast te zetten en dan gewoon een dag of nacht laten staan.
Komt helemaal goed.
Komt helemaal goed.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-07-2013 15:34 #1391107
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ontvetten met wasbenzine
ontvetten met wasbenzine ofzo?
en extra dubbelzijdig tape erbij zetten??
en extra dubbelzijdig tape erbij zetten??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-07-2013 16:04 #1391110
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Idd
ontvetten met wasbenzine of thinner (afhankelijk van de lak die erop zit) Dubbelzijdig tape heeft totaal geen zin meer als je 'm goed inkit.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-07-2013 20:21 #1391125
door V700 register
moet eerlijk toegeven,toch vandaag maar de technibond-womi gehaald,transparant
lees er veel goeds over dus morgen maar eens kijken of het echt vast komt?
en of hij een rit naar vakantie land houd !!!!! as maandag
mag best weten !! vindt het wat riskant.
moet eerlijk
moet eerlijk toegeven,toch vandaag maar de technibond-womi gehaald,transparant
lees er veel goeds over dus morgen maar eens kijken of het echt vast komt?
en of hij een rit naar vakantie land houd !!!!! as maandag
mag best weten !! vindt het wat riskant.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-07-2013 20:47 #1391127
door V700 register
Wat zegt de fabrikant eigenlijk? Zit er geen montage handleiding bij? Of de vorige eigenaar, als je hem tweedehands hebt?
Paul Seegers heeft destijds voor een groupbuy een aantal van die spoilerts laten fabriceren. Hij weet vast wel hoe ze vast horen te zitten, als dit er tenminste ook zo één is. Alleen komt hij niet zo vaak meer op het forum omdat hij geen baksteen meer heeft. Misschien kun je hem vragen via zijn eigen <a href=" www.everyoneweb.com/volvorider " target="_blank">blog of anders via Facebook, daar zie ik hem weleens wat posten in de www.facebook.com/groups/V700V/ " target="_blank">V700V groep.
Beantwoord door V700 register in topic Hmm
Vind ik ook, maar dat kan best aan mij liggen. Ik ben geen materiaaldeskundige ofzo, maar ik heb het gewoon niet zo op lijmverbindingen, zeker niet als het over lak is gelijmd. De lak kan ook nog loslaten. Ik weet dat je bij hout verlijmen eerst het oppervlak kaal moet maken voor een degelijke verbinding. Maar houtlijm is geen technobond en ik heb het zelf nooit gedaan, dus dit is just my 2 cts. Ik zou in elk geval niet graag achter je rijden als dat ding op de snelweg los zou laten.niba940 schreef : mag best weten !! vindt het wat riskant.
Wat zegt de fabrikant eigenlijk? Zit er geen montage handleiding bij? Of de vorige eigenaar, als je hem tweedehands hebt?
Paul Seegers heeft destijds voor een groupbuy een aantal van die spoilerts laten fabriceren. Hij weet vast wel hoe ze vast horen te zitten, als dit er tenminste ook zo één is. Alleen komt hij niet zo vaak meer op het forum omdat hij geen baksteen meer heeft. Misschien kun je hem vragen via zijn eigen <a href=" www.everyoneweb.com/volvorider " target="_blank">blog of anders via Facebook, daar zie ik hem weleens wat posten in de www.facebook.com/groups/V700V/ " target="_blank">V700V groep.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2013 00:26 #1391137
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hallo Volvisti
Hallo Volvisti
De spoilers van Paul worden of alleen vastgelijmd of, als je dat niet vertrouwd, met schroeven door het metaal van de achterklep vastgezet.
Er wordt volgens mij tegenwoordig heel veel gelijmd, ook over verf heen. Zal dus geen kwaad kunnen.
En de dikke tape waar Dirk het over heeft, wordt denk ik gebruikt om de spoiler op z'n plek te houden tot de lijm uitgedroogd is. Was het oppervlakte van de achterklep en spoiler recht als een plank, dan zou je lijmklemmen kunnen gebruiken. Maar dat zijn ze niet (al zou je dat bij zo'n vierkante auto misschien verwachten), dus tape je ze tijdelijk op elkaar. Denk ik.
groetjes
Mathy
De spoilers van Paul worden of alleen vastgelijmd of, als je dat niet vertrouwd, met schroeven door het metaal van de achterklep vastgezet.
Er wordt volgens mij tegenwoordig heel veel gelijmd, ook over verf heen. Zal dus geen kwaad kunnen.
En de dikke tape waar Dirk het over heeft, wordt denk ik gebruikt om de spoiler op z'n plek te houden tot de lijm uitgedroogd is. Was het oppervlakte van de achterklep en spoiler recht als een plank, dan zou je lijmklemmen kunnen gebruiken. Maar dat zijn ze niet (al zou je dat bij zo'n vierkante auto misschien verwachten), dus tape je ze tijdelijk op elkaar. Denk ik.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2013 10:06 #1391148
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt
helemaal Mathy !
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2013 10:57 #1391151
door V700 register
hij zit er op !!
straks zal ik fotos plaatsen !!
hij zit er op !!
straks
hij zit er op !!
straks zal ik fotos plaatsen !!
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2013 11:25 #1391152
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Alleen lijm
Als er vliegtuigen in de lucht zijn die met lijm in elkaar zitten denk dat je spoiler het wel gaat houden hoor. Ben benieuwd naar het resultaat want ik wil eigelijk ook nog zo'n ding een keer
Moderators: Jerry Stam