Raad bij een aanschaf van een 740 van 1985
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
Als je dat niet zelf kunt, dan wordt dat een hele prijzige aangelegenheid. Er gaan heel veel uren in zitten. Voor dat geld kun je waarschijnlijk een paar mooie Volvo's kopen.
Kijk, als je het leuk lijkt een auto te restaureren en je wil het (grotendeels) zelf doen en je hebt alle tijd, dan is het misschien wat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Begin er niet aan. Tenzij je (toekomstig) erfgenaam bent van Leon Melchior, Jaap van Renesse of Nol Hendriks.
Er zijn veel betere exemplaren te vinden voor "onder de 1000 euro". En zelfs bij die loop je het risico dat je er financieel op leeg loopt. Laat zo'n auto altijd keuren door iemand die daar verstand van heeft. Hij of zij kan je zeggen hoeveel geld het kost om een auto op te knappen.
groetjes
Mathy
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat bedoel ik maar, de afkeur voor mij zit hem in de balken overigens rotte balken is altijd een nogo geweest voor BorisMichael Oud schreef : Nou, voordat Boris iets laat staan...
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
- V700 register
- Nieuw lid
-
Niet over twijfelen , laten staan En een zoeken die wel gaaf is.
Zijn er genoeg van.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nou bedankt voor jullie adviezen.
Heb hem laten staan.
eens kijken wat de nieuwe richtlijnen gaan worden voor belastingvrije auto's.
als er niet veel verschil is kan ik eens kijken voor een jongere type die wel verzinkt zijn (na '87???)
en eens kijken wat het verschil is tussen een 7 en een 9.
dus de zoektocht voor een volvo station wordt vervolgt!!!!
mvg
Ben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor de onderdelen!
Waar staat ie?
Gr ..
Het zou een leuk lesobject zijn om te leren lassen, maar dan tegen sloop prijs. (eerder rond de 100 dan onder de 1k) Als ik zo de foto's zag is het wel een leuke donor voor iemand, maar ik verwacht niet dat ie voor een donor prijs weg gaat. Deze is vast naar nederland gehaald om te profiteren van de MRB vrijstelling. (die nu weer onder vuur ligt) Daarmee zou ik de km stand niet vertrouwen. Dergelijke gaten op die plek krijg je niet in maar 133k km voor elkaar. (bij een grote Volvo, zonder hulp van buitenaf)ben1980 schreef : Heb hem laten staan.
De wagens van '88 - '94 zijn roestvaster, maar met de huidige plannen moet je niet op MRB vrijstelling rekenen voor 2028. Met weinig kilometers per jaar en enig sleutelwerk dat je zelf doet blijven het nog steeds interessante wagens, want je kan als hobbyist nagenoeg alles zelf doen. (Zeker de techniek) De grootste besparing ligt dan in arbeidsloon.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-