Raad bij een aanschaf van een 740 van 1985
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik ben nieuw op deze forum,
Ik heet ben, ben 33 jaar kom uit het zuiden des lands en vindt het tijd voor wat zweedse degelijkheid,
De reden dat ik me aanmeld is dat is een 740 wil kopen.
Heb er een gevonden van 1985 met 133k op de klok.
graag wil ik jullie mening over deze auto aangezien ik nog twijfels heb.
motorisch is ie in orde ( wat verwacht je anders van een 2.3), maar de roestduivel heeft zijn werk gedaan, ben niet vies van een beetje sleutelen.
maar vraag me af of het verstandig is of niet zal even een paar foto's plaatsen.
en vraag me af wat het kost en of het veel moeite is.
zoals op de foto's te zien is zijn het de voetbakken voor en een chassis balk voor ( als ik me niet vergis).
de aanschaf van de auto is onder de 1k
Geef gewoon je eerlijke mening.tips en ideeen zijn welkom, stel het zelf zeer op prijs
grtjs
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Even afhankelijk van hoe het balletje van de <a href=" www.oudevolvo.nl/blog/category/wegenbelasting/ ">afschaffing van de wegenbelasting vrijstelling gaat rollen verwacht ik dat de prijs van 1985-er auto's nog wel eens verder kan dalen.
<a href=" www.volvokv.nl/forum/viewtopic.php?f=55&t=20519 ">Deze 245 is de afgelopen vier maanden ook al gezakt van 1750 naar 750.
Ook ik zou deze laten staan en even rustig afwachten wat het kabinet doet en verder kijken.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je zelf niet kunt lassen (en hier geen zin / tijd voor hebt) mooi laten staan ! Alles wat ik aan de bodem zag is dikke afkeur en een hele hoop werk om goed en netjes te herstellen.
Nieuwe vloerplaten, kokers, dwarsbalkjes. Ga der maar aan staan, ik kan het gelukkig zelf maar zou 'm ook laten staan als ik er interesse in mocht hebben......
KMstand correspondeert niet met hoe de auto er in het algeheel uitziet... En een teller is zo teruggezet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Marco
- Nieuw lid
-
Daarnaast is de aanname dat de motor goed is als hij nu loopt iets te kort door de bocht. Zoals ik al zei, het lijkt of hij jaren heeft stilgestaan. Met name alle keerringen en andere rubberen onderdelen (slangen, ophanging, raamlijsten) zijn hierdoor niet beter geworden. Reken bij ingebruikname op allerhande optredende lekkages.
Er is echt keus genoeg qua 740’s, dus ga rustig te werk en ga veel auto’s bekijken en vergelijken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- W. Slijkerman
- Nieuw lid
-
goedenavond
Deze volvo moet je niet kopen,De bodemplaat vraagt veel te veel werk en wat dacht je van het
kostenplaatje.
Je loop financieel leeg bij aanschaf van deze auto wat betreft het herstel.
De km stand daar heb ik ook mijn twijfels over.
Per jaar gerekend maar 5000 km .
Bezint eer ge hier aan begint.
Iedere bedrag is te veel voor deze wagen
Gr: W Slijkerman volvo 740 1986
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
Inderdaad veel werk. De rest (draagarmen, etc.) zal ook niet best zijn, 't ziet er op afstand al erg roestg uit.
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor dit geval hebben we zo'n mooie spreuk:henqui schreef : Mooi van buiten en binnen, dat wel maar van onderen...
Inderdaad veel werk. De rest (draagarmen, etc.) zal ook niet best zijn, 't ziet er op afstand al erg roestg uit.
Van boven goud en van onder bout.