werking intercooler
- V700 register
- Nieuw lid
-
En daarom wil ik geen trekhaak op m'n auto's. Hij lust dan meteen een slok meer. Zo!TGTF schreef : En met GeeJee zijn rij stijl heb je het al helemaal niet nodig en sleep je alleen maar extra gewicht mee wat ook weer niet nodig is want daar gaat het verbruik ook van omhoog.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
*meer gewicht
*meer pk's en als je die gebruikt meer warmte ontwikkeling
*meer gebruik diesel/benzine
*meer gebruik olie
*meer kwetsbare onderdelen
*...
En nu ophouden met piepen mouwen opstropen en inbouwen die handel, en nogmaals vergeet niet je tdruk te verhogen en je brandstofpomp open te draaien anders gaat ie niet meer diesle verbruiken
Een voordeel wil ik wel noemen en dat is dat je naar een intercooler embleem kan zoeken op MP voor op de gril en de klep hahahahahaha zo leuk dat zoeken naar onnodige spulletjes!
Go Go
Peter
- V700 register
- Nieuw lid
-
IC zit er reeds op, heb de luchtinlaat wel wat vergroot, dat lijkt wel iets effect te hebben, of het is een placebo effect.
Waar ik wel aan zit te denken, aangezien de auto nu toch stage 0 heeft bereikt, om maar even in het jargon te blijven, is om de turbodruk te verhogen met een MBC.Hier hoor ik echter veel voors en tegens van, De huidige turbo geeft nu netjes 0,35/0,40 aan.
Waar koop ik echter zon MBC? Zonder ze uit de U.S. oid te moeten laten importeren, in nederland heb ik geen verkoper gevonden.
Wat het verbruik betreft, dit zal stijgen, en ik denk ook dat een IC zelf zeker meer verbruik als gevolg heeft, je hebt immers meer vermogen, en als je dit gebruikt dan is dat m.i. inherent aan meer brandstofverbruik. Maar zoals altijd heeft dit uiteraard voor het grootste gedeelt met je rechtervoet te maken. Ik heb dat getest uit pure nieuwsgierigheid:
één volle tank, rustig en milieubewust gereden: 1:11,5één volle tank, sportief gereden: 1:8,5, een slok op een . . tank, van de tank
- Gerben Mol
- Platinum lid
-

Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat hard rijden is ook nergens goed voor, zo zie je maar
ow wacht, ik 1 op 7
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
. 100-110 en de cruise erop vind ik wel voldoende.50 waar je 60 mag is ergerlijk en 70 waar je 80 mag ook
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
BartD schreef : @oud: afneembare trekhaak?
IC zit er reeds op, heb de luchtinlaat wel wat vergroot, dat lijkt wel iets effect te hebben, of het is een placebo effect.
Waar ik wel aan zit te denken, aangezien de auto nu toch stage 0 heeft bereikt, om maar even in het jargon te blijven, is om de turbodruk te verhogen met een MBC.Hier hoor ik echter veel voors en tegens van, De huidige turbo geeft nu netjes 0,35/0,40 aan.
Waar koop ik echter zon MBC? Zonder ze uit de U.S. oid te moeten laten importeren, in nederland heb ik geen verkoper gevonden.
Wat het verbruik betreft, dit zal stijgen, en ik denk ook dat een IC zelf zeker meer verbruik als gevolg heeft, je hebt immers meer vermogen, en als je dit gebruikt dan is dat m.i. inherent aan meer brandstofverbruik. Maar zoals altijd heeft dit uiteraard voor het grootste gedeelt met je rechtervoet te maken. Ik heb dat getest uit pure nieuwsgierigheid:
één volle tank, rustig en milieubewust gereden: 1:11,5één volle tank, sportief gereden: 1:8,5, een slok op een . . tank, van de tank
MBC via ebay.com kopen, voor tussen de 2 tientjes heb je zo'n ding in huis.
MIjn verbruik met MBC rond de 0,75 bar is nog steeds rond de 1:10 (afhankelijk van de rechtervoet