werking intercooler
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-01-2013 21:50 #1379887
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is 't weer nodig?
Moet ik 't woord kinderachtig weer laten vallen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-01-2013 21:56 #1379888
door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic exact
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-01-2013 22:05 #1379890
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opvatten
Ik denk eerder dat je je tenen in moet trekken, want blijkbaar vatte je mijn opmerking die een misverstand moest ontkrachten op als iets bijdehands. Ik kan ook stoppen met foute aannames corrigeren en iedereen lekker in de stront laten zakken met z'n foutjes. Kies zelf maar.
En neen, ik ga niet naar de ALV denk ik. Wij hoeven hier niet over te praten in levenden lijve, we hebben elkaar al eens ontmoet. Blijkbaar interpreteer je m'n opmerkingen op dit forum altijd op de meest negatieve manier. Denk je dat ik vervelend probeer te zijn.
En neen, ik ga niet naar de ALV denk ik. Wij hoeven hier niet over te praten in levenden lijve, we hebben elkaar al eens ontmoet. Blijkbaar interpreteer je m'n opmerkingen op dit forum altijd op de meest negatieve manier. Denk je dat ik vervelend probeer te zijn.
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-01-2013 22:12 #1379893
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic juist !
Je hebt het goed verwoordt. Liever nu geen opmerkingen meer over "zwak gedrag" of i.d.. Jammer dat je niet als verenigings lid naar de ALV komt. Een discussie over onze hobby, en wat er meestal bij hoort / komt, ga ik niet uit de weg.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-01-2013 22:17 #1379894
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tenen
Trek je tenen nu maar in geejee. Ik beledig niemand, en dat is ook niet mijn bedoeling.
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-01-2013 22:23 #1379895
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic kennisgeving
Voor kennisgeving (nog) gelezen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-01-2013 22:43 #1379897
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmm kijk nu snap ik precies
Hmm kijk nu snap ik precies hoe een intercooler werkt,
Sterker nog, misschien voor mensen ook een idee?
Een intercooler tussen oogjes, hersens en vingers die de toetsen in tikken?
Jammer
Sterker nog, misschien voor mensen ook een idee?
Een intercooler tussen oogjes, hersens en vingers die de toetsen in tikken?
Jammer
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2013 11:02 #1379917
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Intercooler koelt de lucht
Intercooler koelt de lucht die flink opgewarmd wordt doordat je turbo de lucht comprimeert. st intercooler koelt de ingaade lucht volgens mij 2/3 terug(niet helemaal zeker maar zeker de moeite waard.
Koelere inlaat lucht=meer zuurstof, sterkere verbranding= bij tdic +/-10/15 pk
Bijkomend voordeel is dat je kop er minder snel aangaat/minder heet wordt bij normaal gebruik, volgens mij geldt dit ook voor HPT etc.
Bij diesel is het echt wel appeltje eitje spreek uit ervaring, intercooler + pijperrij van een diesel of benzine, inlaatspruitstuk v tdic of gewoon oude spruitstuk gebruiken en na de uitgang vd intrcooler slinger naar links maken en overdrukventiel verwijderen slangklem erop klaar.
Vergeet niet tdruk iets te verhogen, iets meer diesel over hele bereik en loopt al een tierelier.
En ja oliecooler/ oliefiltervoet en pumpe en ditjes en datjes zijn niet direct nodig om schik te hebben, gewoon netjes warm rijden en daarna gas derop.
Volgens mij werden in het 240 turbo tijdperk ic pakketjes geinstalleerd om de kop een beetje heel te houden.
go go
Peter
Koelere inlaat lucht=meer zuurstof, sterkere verbranding= bij tdic +/-10/15 pk
Bijkomend voordeel is dat je kop er minder snel aangaat/minder heet wordt bij normaal gebruik, volgens mij geldt dit ook voor HPT etc.
Bij diesel is het echt wel appeltje eitje spreek uit ervaring, intercooler + pijperrij van een diesel of benzine, inlaatspruitstuk v tdic of gewoon oude spruitstuk gebruiken en na de uitgang vd intrcooler slinger naar links maken en overdrukventiel verwijderen slangklem erop klaar.
Vergeet niet tdruk iets te verhogen, iets meer diesel over hele bereik en loopt al een tierelier.
En ja oliecooler/ oliefiltervoet en pumpe en ditjes en datjes zijn niet direct nodig om schik te hebben, gewoon netjes warm rijden en daarna gas derop.
Volgens mij werden in het 240 turbo tijdperk ic pakketjes geinstalleerd om de kop een beetje heel te houden.
go go
Peter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2013 11:16 #1379918
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verbruik
Hoe het zit bij de Redblocks weet ik zo niet qua verbruik maar bij normaal rij gedrag heb je daar ook helemaal geen IC nodig.
Maar mijn ervaring met de Diesels is dat een gewone TD zuiniger rijd dan een TDIC, en de vermogens winst is mijn ogen te verwaarlozen want het zijn fabriek gegevens toen ze op de markt kwamen, en wie weet wat daar nu nog van klopt.
Daarbij komt dat als je je kleppen gaat stellen of de riemen gaat vervangen scheelt het je tijd met het demonteren en monteren van de extra dingen,En de meeste TDic blokken lusten ook een slok meer olie, en ik vind ze minder mooi lopen dan de TD en daar zit een werkelijk verschil in.
Bij de diesels is een IC alleen echt nodig als je het vermogen gaat opvoeren wat niet de meest slimme set is met de D24.
En met GeeJee zijn rij stijl heb je het al helemaal niet nodig en sleep je alleen maar extra gewicht mee wat ook weer niet nodig is want daar gaat het verbruik ook van omhoog.
Tom.
Maar mijn ervaring met de Diesels is dat een gewone TD zuiniger rijd dan een TDIC, en de vermogens winst is mijn ogen te verwaarlozen want het zijn fabriek gegevens toen ze op de markt kwamen, en wie weet wat daar nu nog van klopt.
Daarbij komt dat als je je kleppen gaat stellen of de riemen gaat vervangen scheelt het je tijd met het demonteren en monteren van de extra dingen,En de meeste TDic blokken lusten ook een slok meer olie, en ik vind ze minder mooi lopen dan de TD en daar zit een werkelijk verschil in.
Bij de diesels is een IC alleen echt nodig als je het vermogen gaat opvoeren wat niet de meest slimme set is met de D24.
En met GeeJee zijn rij stijl heb je het al helemaal niet nodig en sleep je alleen maar extra gewicht mee wat ook weer niet nodig is want daar gaat het verbruik ook van omhoog.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2013 11:32 #1379920
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verbruik
Het verbruik gaat alleen maar omhoog omdat je met een intercooler meer vermogen tot je beschikking hebt en dat ook (onbewust) gaat gebruiken. Het meerverbruik door het extra gewicht van de intercooler zal wel meevallen.
Moderators: Jerry Stam