automaat 960 geeft problemen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus toch de combinatie van koude en oude olie, neem ik aan Toen ik de auto kocht met ongeveer 100.000 km op de teller waren alle beurten wel keurig gedaan. Ik kan in de rekeningen echter niet terugvinden of daar ook een oliewissel voor de bak bij zit.
Ik ben nu weer zo'n 50.000 km verder. Maar eens snel doen dus. Iedereen bedankt voor de reacties.
Groet,
Wart
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
fijn dat je automaat het weer gewoon doet. In het reguliere onderhoudschema van Volvo staat niets over verversen van de automaat. Dat blijft life-time in de automaat. Een grote misvatting dus. Gewoon de automaat verversen. Is waarschijnlijk dus nog nooit gedaan.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Klopt Jan, maar met een maar. Mijn serviceadviseur bij Bangarage vroeg, nadat hij vroeg of hij even achterin m'n auto mocht zitten, of ik wist hoe de bakolie er uit zag, en zei daarna meteen dat dit regelmatig ververst moet worden. Nu zal niet elke serviceadviseur zo behulpzaam zijn, maar de kennis zít er in elk geval wel.jsnijder schreef : In het reguliere onderhoudschema van Volvo staat niets over verversen van de automaat. Dat blijft life-time in de automaat. Een grote misvatting dus.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wart
- V700 register
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
Zoals "De Dokter" of de Taxi.............
- V700 register
- Nieuw lid
-
Of het type olie wordt sowieso dikker bij temperaturen onder nul (weet ik weer niet), of is het toch iets met de elektronica (sensor, magneet) die eventjes tijd heeft om uit de koude slaap te komen (je kunt de hendel wel heen en weer bewegen maar een schakeleffect is er niet).
Ik ben verder geen nadelige (koude) consequenties tegen gekomen, zoals gezegd, de automaat (100.000 km gedraaid na 100% revisering in 2004), doet haar werk prima.
Er zit een Defa motorverwarming in, maar die geldt alleen voor opwarming van de motorolie, werkt perfect. Misschien zou je kunnen kiezen voor een Defaverwarming als je beschikt over 220 V. vlakbij de auto, thuis, maar dan voor de automatenbak.
Groet,
Frans (lid 555).
- V700 register
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
Ik heb nog een tweede olie koeler liggen, die ga ik er opschroeven.
Kijken wat het effect is.