Nieuw hier...... voorstellen en tevens meteen een vraag.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2013 10:34 #1377501
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic NJ-RF-64
Als je de draadjes van <a title="Gebruikersprofiel bekijken." href="
www.volvo700vereniging.nl/user/2305
">harm ut fryslan op deze side volgt, krijg je een idee van
de staat van deze Volvo.
de staat van deze Volvo.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2013 11:39 #1377507
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik lees niets over het
milieu, dan heeft het rijden op gas wel voordelen.
Als een diesel rijder het gasbedaal intrapt komt er heel wat uit de uitlaat neem ik waar als ik er achter rij.
Gas riijden is veel beter voor het milieu.
John
Als een diesel rijder het gasbedaal intrapt komt er heel wat uit de uitlaat neem ik waar als ik er achter rij.
John
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-01-2013 12:18 #1377513
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Zeer onschuldig
Hoi Robbie, een "harde" tik in de Diesel motor kan heel onschuldig zijn, meestal schrikt iedereen zich te pletter, maar 11 van de 10 keer is het gewoon de stift van de vacuumpomp en is het probleem zeeer simplistisch op te lossen.
Ik heb genoeg Dieselaars voorbij zien komen met "er zit een felle tik in de motor" of "een klep doet niet goed mee, of een zuiger probleem".(het klinkt ook best wel "erg") maar dan blijkt het gewoon de stift van de vacuumpomp te zijn die loopt te knetteren. Deze word aangedreven door de nokkenas.
Het maakt ook een hoop kabaal en je maakt je meteen zorgen, maar het kan eigenlijk niet veel kwaad.
Pomp zit vast met 2 moeren aan de kop, 2 moeren loshalen, stift eruit, even in de olie en andersom erin. Geluid weg (of een nieuwe stift kopen) (of duurder, een nieuwe pomp (aftermarket kan ook))
Truukje om te testen: Als ie loopt te tikken, blijft op het rempedaal pompen, wordt het getik dan minder? Makelijker truukje: Trekt de vacuumleiding van de pomp of van de rembekrachtiger af. Dan moet het getik ook flink stiller zijn geworde of zijn verdwenen.
(Dan weet je dat de vacuumpomp loopt te tikken)
Dit is trouwens een veeel voorkomend iets. 7 van de 10 Diesels heeft het.
Groeten,Gerben
Ik heb genoeg Dieselaars voorbij zien komen met "er zit een felle tik in de motor" of "een klep doet niet goed mee, of een zuiger probleem".(het klinkt ook best wel "erg") maar dan blijkt het gewoon de stift van de vacuumpomp te zijn die loopt te knetteren. Deze word aangedreven door de nokkenas.
Het maakt ook een hoop kabaal en je maakt je meteen zorgen, maar het kan eigenlijk niet veel kwaad.
Pomp zit vast met 2 moeren aan de kop, 2 moeren loshalen, stift eruit, even in de olie en andersom erin. Geluid weg (of een nieuwe stift kopen) (of duurder, een nieuwe pomp (aftermarket kan ook))
Truukje om te testen: Als ie loopt te tikken, blijft op het rempedaal pompen, wordt het getik dan minder? Makelijker truukje: Trekt de vacuumleiding van de pomp of van de rembekrachtiger af. Dan moet het getik ook flink stiller zijn geworde of zijn verdwenen.
(Dan weet je dat de vacuumpomp loopt te tikken)
Dit is trouwens een veeel voorkomend iets. 7 van de 10 Diesels heeft het.
Groeten,Gerben
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-01-2013 12:51 #1377514
door Gerben Mol
(Het gebeurt ook wel, dat als de roetvanger is verwijderd, dat de roetmeting daalt en dus zelfs positiever uitpakt..zovol zit dat ding..)
Met een NIEUWE roetvanger/katalysator en andere afstelling van de pomp kan ie best een stuk "millieuvriendelijker" zijn.
Wil je nog millieuvriendelijker? Dan kan je je D24 Legaal laten ombouwen tot rijden op PPO (Puur Plantaardige Olie), waardoor hij "Co-Neutraal" is, zoals het word genoemd.(LPG is Niet "Co-neutraal")
Groeten,Gerben
Beantwoord door Gerben Mol in topic hm
Bij veel Diesels mag je legaal de roetvanger en katalysator eronder weghalen. Na 20 jaar Dienst doen zijn ze ook "op" en zijn ze erg vaak al verdwenen....Veel roet komt er dan uit, maar het mag van de wet.johnvang schreef : milieu, dan heeft het rijden op gas wel voordelen.
John
(Het gebeurt ook wel, dat als de roetvanger is verwijderd, dat de roetmeting daalt en dus zelfs positiever uitpakt..zovol zit dat ding..)
Met een NIEUWE roetvanger/katalysator en andere afstelling van de pomp kan ie best een stuk "millieuvriendelijker" zijn.
Wil je nog millieuvriendelijker? Dan kan je je D24 Legaal laten ombouwen tot rijden op PPO (Puur Plantaardige Olie), waardoor hij "Co-Neutraal" is, zoals het word genoemd.(LPG is Niet "Co-neutraal")
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2013 15:54 #1377542
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja, Gerben
Ik weet wel dat het mag en daar zei ik ook niets over.
Maar best voor het milieu is het niet.
John
Maar best voor het milieu is het niet.
John
Moderators: Jerry Stam